Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter152
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
Hallo allemaal, ik ben "nieuw" hier op Tweakers maar kijk al een tijdje rond! Mijn naam is Pieter en wil eens wat meer met Tweakers gaan doen.

Nu ben ik een tijdje op zoek naar een nieuwe TV, en ik zie dat ze in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan bij ons. Als je vlak bij de grens woont en er een prijsverschil is van +150 euro scheelt dat best wat. Ik dacht, laat ik eens een account aanmaken omdat ik een paar vragen heb.

Mijn oog viel al een tijdje geleden op een Samsung UE43MU6179UXZG of UE49MU6179. Bij de MediaMarkt in Nederland werd mij verteld dat de 6100 serie van Samsung geen PurColor technologie heeft, alleen ik zie dit overal wel staan. Heeft deze serie nou wel of geen PurColor technologie?

Mij werd verteld dat wanneer je een TV in het buitenland koopt geen CI+ module van Ziggo. Ik neem toch aan dat ik wel gewoon via mijn Ziggo kastje (HDMI) kan kijken?

Ook heeft een SmartTV natuurlijk apps. Kan ik gewoon Apps als NPO, RTLXL, (NL)Netflix etc. gebruiken en downloaden of alleen Duitse apps?

Zoals jullie zien ben ik een behoorlijke leek op het gebied van televisies. Ik ben ook wel benieuwd of jullie een goed alternatief hebben voor deze televisie (prijs 400-700 euro).
Ik ben op zoek naar leuke televisie om mooie Discovery/National Geographic documentaires te bekijken, af en toe een keer een voetbalwedstrijd te bekijken, maar voornamelijk Battlefield1, FIFA en Forza te spelen.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Pieter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Samsung bracht nog wel eens BeNeLux firmware uit waar je het risico liep om geen compatible systeem te krijgen als je een algemene EU versie kocht.
Heb de mijne in Frankrijk gekocht, bij een firma die ook een NL-website had, en dat was gelukkig een BeNeLux versie.
Dus Google eens of de firmware voor alle Europese landen gelijke is of juist niet...
Om latere teleurstellingen te voorkomen.
Iets dergelijke doet zich bijv ook voor met het mobieltje van mijn ega... een "Belgische firmware" model.... gekocht in NL..(!) kun je geen NL-Alert instellen... die optie zit er gewoonweg niet in...

Dus zoeken, afweging maken of hopen dat iemand anders nog een betere tip heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter152
route99 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:48:
Samsung bracht nog wel eens BeNeLux firmware uit waar je het risico liep om geen compatible systeem te krijgen als je een algemene EU versie kocht.
Heb de mijne in Frankrijk gekocht, bij een firma die ook een NL-website had, en dat was gelukkig een BeNeLux versie.
Dus Google eens of de firmware voor alle Europese landen gelijke is of juist niet...
Om latere teleurstellingen te voorkomen.
Iets dergelijke doet zich bijv ook voor met het mobieltje van mijn ega... een "Belgische firmware" model.... gekocht in NL..(!) kun je geen NL-Alert instellen... die optie zit er gewoonweg niet in...

Dus zoeken, afweging maken of hopen dat iemand anders nog een betere tip heeft...
Daar snap ik even helemaal niks van, sorry! Ik heb gegoogled op firmware maar wordt er niet heel erg veel wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Waar snap je niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter152
Welke soorten firmware etc. Kan niet vinden welk type op welke firmware draait.
Ik heb net ook even met Samsung gebeld, deze zeggen dat zij hem zo om kunnen zetten naar Nederlands via een country change. Dan kan ik alle apps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:31
Een country change kan je bij samsung tv's volgens mij via het servicemenu doen. Daar zijn wel handleidingen voor te vinden. Samsung service center zal het zelfde doen maar dan op afstand in te loggen op je tv. Als zij dat willen doen dan zou ik hen dat laten doen. Iets verkeerds doen in t servicemenu kan je tv aardig in de war brengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Arjant2 op 10-01-2018 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Inderdaad laten. Erzit een soort teamviewer in en daarmee kunnen ze het doen. Loop wel even de handleiding na hoe dat moet want je moet hen het log in password dat op je scherm verschijnt geven en wrs nog toestemming geven met een ok klik actie of zo? Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter152
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gekozen voor een UE49MU6450. Deze is gewoon nederlands en geen gezeur met garantie etc. Wel ietsje duurder maar wel beter zo.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1