Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05 21:55
Hallo allemaal,
Mijn buurman's ipad 2 krijg ik niet geactiveerd, na aanzetten, swipen en wifi selecteren geeft hij aan dat hij de ipad niet kan activeren omdat de activeringsservers niet beschikbaar zijn.
Er staat dan dat je moet activeren via itunes, wat dus ook niet werkt. Mijn buurman weet niet precies waarom hij dit aangeeft, op internet staat dat dit vooral voorkomt bij software updates of bij een volledige reset. Ik heb al veel op internet gezocht maar ben er nog steeds niet uit, iemand misschien ervaring hiermee of ideeën?
Edit: Ipad zit vast in itunes/recovery mode en doet niets meer...
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ipad 2 wifi + cellular
firmwareversie 9.3.5

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Op 3 computers DFU modes gedaan en geprobeerd te resetten, dan krijg ik "de ipad ipad kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2005)"
-Ook itunes mode geprobeerd, doet bij mijn pc niks en op de laptop werkt het gewoon, maar daarna zegt hij "De ipad ipad kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (11).
-Op mijn pc ook geprobeerd om shift+restore klikken te doen en handmatig een firmwareversie aan te geven, werkt ook niet ("er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (0xE800000c).")
-Wat opvalt is dat bij een van de laptops als de ipad op itunes aangesloten wordt er minder dan een seconde een lijst met mapjes van de ipad staat en hij dan overgaat op een wit scherm waar ipad in het midden staat en er verschijnt niks.
...
Status
Op wifi ingelogd, simkaart eruit gehaald maar maakt geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaastengel op 14-01-2018 23:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is de huidige situatie, Op WiFi ingelogd, batterij opgeladen, evt simkaart geplaatst ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
Ik heb op wifi ingelogd, de simkaart heb ik eruit gehaald (maakt geen verschil) en batterij is vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wat zegt Apple's Helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
Ik probeer nu via IMEI en serienummer een chat aan te vragen, maar dat lukt niet ("De oplossing die u hebt gekozen, is momenteel niet beschikbaar. Kies een andere optie of probeer het later opnieuw").
Ook heb ik al verschillende (officiële) supportpagina's doorgenomen van apple met dit probleem, wat ook niet werkt.
Zou het nut hebben om naar een apple store te gaan met een apparaat zonder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 11:29
armed2dateeth schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:51:
Ik probeer nu via IMEI en serienummer een chat aan te vragen, maar dat lukt niet ("De oplossing die u hebt gekozen, is momenteel niet beschikbaar. Kies een andere optie of probeer het later opnieuw").
Ook heb ik al verschillende (officiële) supportpagina's doorgenomen van apple met dit probleem, wat ook niet werkt.
Zou het nut hebben om naar een apple store te gaan met een apparaat zonder garantie?
Probeer eens een privébericht naar hun support via Twitter, daar heb ik redelijke ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En als dat niet lukt via FB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
@Pindasaus @route99 Heb nu een privébericht gestuurd naar hun Engelse twitter support pagina, mocht dat niet lukken dan ga ik daarna facebook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een andere simkaart plaatsen heeft mij weleens geholpen in dit geval.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
Na een tip van het de support twitter van apple de ipad 3 keer proberen te herstellen, na twee/drie keer kon ik de ipad ineens zien in itunes, maar kon nog steeds niet activeren. Daarna nog een keer gedaan en nu staat hij vast op het itunes recovery scherm.
Die meneer van de support zij dat het misschien een hardware fout is en heeft me door gelinkt naar een de support pagina van apple om het daar verder te proberen... |:(
Voor een simkaart moet ik even kijken of ik die überhaupt nog heb liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaastengel op 12-01-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
armed2dateeth schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:08:
Na een tip van het de support twitter van apple de ipad 3 keer proberen te herstellen, na twee/drie keer kon ik de ipad ineens zien in itunes, maar kon nog steeds niet activeren. Daarna nog een keer gedaan en nu staat hij vast op het itunes recovery scherm.
Die meneer van de support zij dat het misschien een hardware fout is en heeft me door gelinkt naar een de support pagina van apple om het daar verder te proberen... |:(
Voor een simkaart moet ik even kijken of ik die überhaupt nog heb liggen.
Voor het Activeren van iPads met een simkaart moet er net als bij een iPhone een simkaart in zitten, zit deze er niet in kan je dus ook niet activeren. (Simkaart hoeft trouwens geen active kaart zijn dus met een verlopen kaart werkt het ook als hij er maar in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

rb0wag schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Voor het Activeren van iPads met een simkaart moet er net als bij een iPhone een simkaart in zitten, zit deze er niet in kan je dus ook niet activeren. (Simkaart hoeft trouwens geen active kaart zijn dus met een verlopen kaart werkt het ook als hij er maar in zit).
Mijn iPad 1 en iPad 3 heb ik destijds gewoon zonder simkaart geactiveerd. Dat weet ik 100% zeker, aangezien ik in beide gevallen het simkaartje pas maanden later in bezit had (cellular model op de toekomst gekocht) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1