Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
Mijn vraag
Hoe kom ik hier vanaf?heb dit eerder gehad en toen voldeed een clean install, maar moet niet nodig zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus EN210 Silent Geforce 1gb met de laatste NVIDIA driver uit 2016(nieuwer is er niet meer)onder Windows 10 64 bit. Asrock A75 Pro4 M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Clean install, wat even hielp, gegoogeld op het probleem. Oudere driver geprobeerd. Onboard AMD Radeon van de A8 3850, die ook een streep gaf. Vsync op adaptief en uit gezet, maar heb ik voorheen ook nooit hoeven doen en hielp niet.

Ik overweeg een videokaart te bestellen om het probleem uit te sluiten indien nodig omdat die al ouder is tov de ingebouwde gpu, die weer minder geheugen heeft dus schiet dan ook niet op aangezien ik nog wil gaan gamen behalve films kijken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de PC zonder de GT210 ook een streep geeft betekent het dat je scherm naar de gallemiezen is naar alle waarschijnlijkheid. Hang eens een ander scherm aan de pc. (Overigens zijn de onboard graphics in de 3850 sneller dan de 210)

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 09-01-2018 22:15 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Ik heb een beamer aangesloten dus dat kan al niet, maar ik kan 19 inch monitor er ff aan hangen om te checken. De onboard is sneller behalve jonger, maar is max 512mb dus daar heb ik niks aan. Hoe kan de pc een streep geven zonder de losse videokaart?dan zie ik niks dus dan moet ik de onboard inschakelen.

Zoals gescreven dat ik na een schone install wel normaal beeld had. Later de pc uitgezet omdat ik wegging en toen ik terugkwam en pc weer aanzette en film wou gaan kijken was het er weer terwijl er hetzelfde op stond. Nu wel de chipsetdriver geinstalleerd.

Krijg morgenochtend een nieuwe videokaart bezorgd van informatique met 2gb dus dan zie ik het. Een losse is ook beter als een ingebouwde is me weleens gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 09-01-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:34:
De onboard is sneller behalve jonger, maar is max 512mb dus daar heb ik niks aan. Hoe kan de pc een streep geven zonder de losse videokaart?dan zie ik niks dus dan moet ik de onboard inschakelen
Sneller behalve jonger? Wat zou dat moeten betekenen? Wel sneller maar niet jonger? De GT210 is van 2009 en de HD6550D in je APU van 2011, met een snellere core en sneller geheugen. De GT210 is in dit geval zeker niet beter.
Waarom zou 512MB niet genoeg zijn? Als je alleen lichte spelletjes speelt en films kijkt gaat de onboard video hier wel voldoen. Daar zijn deze APU’s voor ontworpen. Intel onboard is inderdaad zooi.
Krijg morgenochtend een nieuwe videokaart bezorgd van informatique met 2gb dus dan zie ik het. Een losse is ook beter als een ingebouwde is me weleens gezegd.
2GB zegt niets. Geheugen staat niet gelijk aan snelheid. Een GT210 2GB is niet sneller dan een GT240 512MB bijvoorbeeld ;) dus welke kaart heb je besteld?

Trouwens ook al een andere VGA kabel geprobeerd? (Of HDMI, whatever je beamert heeft)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:34:
Ik heb een beamer aangesloten dus dat kan al niet, maar ik kan 19 inch monitor er ff aan hangen om te checken. De onboard is sneller behalve jonger, maar is max 512mb dus daar heb ik niks aan. Hoe kan de pc een streep geven zonder de losse videokaart?dan zie ik niks dus dan moet ik de onboard inschakelen.

Zoals gescreven dat ik na een schone install wel normaal beeld had. Later de pc uitgezet omdat ik wegging en toen ik terugkwam en pc weer aanzette en film wou gaan kijken was het er weer terwijl er hetzelfde op stond. Nu wel de chipsetdriver geinstalleerd.

Voor die snelheid is 512MB prima, meer ga je echt never nooit niet gebruiken :P.

Geheugen zegt vrij weinig over wat een gpu kan en hoe snel die is. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de HD4850 die gehakt maakt van boven genoemde kaarten en die heeft ook "maar" 512MB geheugen.

Dus voor je blind iets gaat kopen zou ik gewoon eerst in het advies gedeelte van het forum vragen wat je werkelijk nodig hebt.
https://www.techpowerup.c...nno3D/GeForce_210/30.html

Waarschijnlijk zal je met je nieuwe kaart wel een bios update moeten doen.

offtopic:
Edit: denk dat gehakt het niet eens goed omschrijft, 7x sneller... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 09-01-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
nelizmastr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Sneller behalve jonger? Wat zou dat moeten betekenen? Wel sneller maar niet jonger? De GT210 is van 2009 en de HD6550D in je APU van 2011, met een snellere core en sneller geheugen. De GT210 is in dit geval zeker niet beter.
Waarom zou 512MB niet genoeg zijn? Als je alleen lichte spelletjes speelt en films kijkt gaat de onboard video hier wel voldoen. Daar zijn deze APU’s voor ontworpen. Intel onboard is inderdaad zooi.

[...]

2GB zegt niets. Geheugen staat niet gelijk aan snelheid. Een GT210 2GB is niet sneller dan een GT240 512MB bijvoorbeeld ;) dus welke kaart heb je besteld?

Trouwens ook al een andere VGA kabel geprobeerd? (Of HDMI, whatever je beamert heeft)
Ik bedoelde dat de 210 ouder is en omdat ie 1gb heeft dacht ik dan is ie sneller, maar je hebt het goed tot me gebracht want de HD6550D is jonger en logischerwijs sneller. Ik maak mezelf wijs dat 512mb niet genoeg zou zijn. Als ik nu een keer een echte bluray zou willen kijken gaat ie daar hopelijk dan ook geen moeite mee hebben. Kabel ligt het niet aan want anders had ie na schone install ook streep moeten blijven geven.

Dr komt een msi geforce gt 710 2gb passief morgenochtend.
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:14:
[...]

Voor die snelheid is 512MB prima, meer ga je echt never nooit niet gebruiken :P.

Geheugen zegt vrij weinig over wat een gpu kan en hoe snel die is. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de HD4850 die gehakt maakt van boven genoemde kaarten en die heeft ook "maar" 512MB geheugen.

Dus voor je blind iets gaat kopen zou ik gewoon eerst in het advies gedeelte van het forum vragen wat je werkelijk nodig hebt.
https://www.techpowerup.c...nno3D/GeForce_210/30.html

Waarschijnlijk zal je met je nieuwe kaart wel een bios update moeten doen.

offtopic:
Edit: denk dat gehakt het niet eens goed omschrijft, 7x sneller... :+
Heb de laatste bios uit 2012. Ik had idd beter 1st kunnen kijken, maar dit kaartje heb ik besteld om te zien of het dan normaal is. Is apart dat de Radeon het ook doet of deed want ik heb het niet getest volgensmij na de schone installatie.
Pagina: 1