HDD na één week kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan.peeters
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-11-2024
Vorige week heb ik een HDD besteld, meer bepaald een WD Red 8TB (WD80EFZX).
Bij eerste gebruik werd de HDD geformatteerd (NTFS) en gepartitioneerd conform de instructies van WD (https://support.wdc.com/k...answer.aspx?ID=3865#win10).

De HDD doet dienst als externe opslag en is verbonden via een docking station. De HDD werkte perfect tot vandaag. Hij draait niet en wordt niet herkend, ook niet in Schijfbeheer. Aan de docking station ligt het volgens mij niet aangezien een SSD die ik nog liggen heb wél werkt via de docking station.

Kan iemand mij misschien verder helpen.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via jan.peeters op 09-01-2018 19:16)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:26
Je zult dat docking station uit moeten sluiten. Een laptop harde schijf werkt op 5V. Een 3.5" harde schijf heeft ook 12V nodig. Dat kan kapot zijn in dat docking station. En om zeker te zijn dat de schijf kapot is zul je hem toch ergens rechtstreeks op aan moeten sluiten. Je kunt ook gewoon even de winkel vragen of ze hem voor je kunnen testen. Al zit je dan vaak wel met onderzoekskosten als de schijf goed blijkt te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door .Maarten op 09-01-2018 18:48 ]

Alle reacties

• .Maarten
Probeer hem eens in een andere pc. Als de schijf het dan ook niet doet dan even contact opnemen met de winkel.

• jan.peeters
Heb de HDD via docking station op een andere pc verbonden. In Schijfbeheer wordt opnieuw een schijf herkend, maar geen medium. Heb net een e-mail gestuurd naar de winkel.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm het vermogen dat word getrokkken door je docking station is heel verschillend tussen een hdd en een ssd. Zou best kunnen dat je docking station defect is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jan.peeters
Heb nog ergens een oude laptop liggen met HDD erin. Ik zal deze eens in de docking station plaatsen.

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
en zonder docking station? kan je 'm ergens gewoon rechtstreeks op de sata aansluiten?

• jan.peeters
HDD (2,5 inch) van laptop in docking station geplaatst en deze werkt. Het zou natuurlijk kunnen dat docking station defect is voor HDDs van 3,5 inch.

Het rechtstreeks aansluiten op sata is niet mogelijk aangezien ik enkel laptops heb en geen sata verlengkabel heb.

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
Je zult dat docking station uit moeten sluiten. Een laptop harde schijf werkt op 5V. Een 3.5" harde schijf heeft ook 12V nodig. Dat kan kapot zijn in dat docking station. En om zeker te zijn dat de schijf kapot is zul je hem toch ergens rechtstreeks op aan moeten sluiten. Je kunt ook gewoon even de winkel vragen of ze hem voor je kunnen testen. Al zit je dan vaak wel met onderzoekskosten als de schijf goed blijkt te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door .Maarten op 09-01-2018 18:48 ]

• jan.peeters
Ok bedankt voor jullie hulp allemaal:) Ik zal wel een manier vinden om de HDD rechtstreeks te verbinden (via een kennis hoogstwaarschijnlijk).

• jan.peeters
Laatste update. HDD werd rechtstreeks aangesloten op een desktop alsook nog via een andere dock station. Het verdict is duidelijk: HDD is stuk en wordt geretourneerd.
Pagina: 1