Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-07 21:45
Hallotjes allemaal,

Ik vroeg me af of het legaal was om een beveiligingscamera te plaatsen in je huis, die gericht is op je erf maar ook deels op de straat en huizen. Ik neem niet 24/7 op, maar als er activiteit is op mijn erf (motion sensor) dan gaat hij beelden opnemen en slaat hij dat op in de cloud. Ik heb ook een paar camera stickers geplakt bij de voordeur en ramen.

Ik weet dat je geen beelden mag opnemen als iemand over straat loopt, maar als je specifiek motion sensor gebruikt en beelden opneemt als iemand over je erf loopt mocht dat wel hoor ik van verschillende mensen.

Is deze methode legaal of niet? Ik kan het niet vinden op het internet. Van verschillende mensen hoor ik dat dit wel mag, en van andere weer niet.
(Ik zie ook regelmatig dat mensen een camera bij de voordeur hebben geïnstalleerd, met precies dezelfde beeld situatie)

De camera plaats ik i.v.m verschillende incidenten (Afval dump, stenen die gegooid zijn tegen mijn auto, mensen die in je tuin rondneuzen.) :/

M.V.G Toko

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Beste antwoord (via TokoDude op 10-01-2018 20:03)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-07 21:45
Bedankt voor je reactie.
Dat had ik uiteraard gedaan zoals beschreven in mijn topic.
Je tweede link geeft een duidelijker antwoord dan de websites die ik bezocht had.

Topic kan gesloten worden

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0