HTTP 500 fout bij uploaden afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 20:17
Mijn vraag gaat over een VPS server die ik bezit. Ik heb hier een website op draaien, die een upgrade krijgt naar Wordpress. Nu heb ik zowel op de huidige website als de test subdomein dezelfde fouten bij het uploaden van een avatar, header foto of een foto in het forum toevoegen.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het php.ini bestand inlezen en kijken naar de max size (staat nu op 128M). Bij het veranderen van .htaccess bestand, om het php.ini bestand te overschrijven krijg ik op het gehele domein een http 500 fout.

In de logs kan ik niks vinden op het moment dat ik een HTTP 500 fout terug krijg.
...

Ik ben helemaal zoek in waar ik het probleem nu moet zoeken of überhaupt moet oplossen. Hieronder nog een foto van beide sites wat voor error ik terug krijg.

http 500

Beste antwoord (via Herr Flicker op 14-01-2018 15:21)

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07 17:52
Check eerst even de error log van je webserver (Apache/nginx). Deze geeft je of de reden van de 500 of stuurt je door naar iets anders (PHP). Je zult dan dus PHP error logging aan moeten hebben staan en in het logbestand kijken. Bij een 500 wordt er altijd ergens wel iets gelogd. Check desnoods welke logbestanden het meest recent zijn.

Laaghangend fruit (mogelijke oplossingen):

- Permissies op het filesysteem.
- Disk vol
- Verkeerde PHP versie

Mocht je er met deze info echt niet uitkomen is het wellicht handig om managed hosting te nemen. Dan worden die problemen voor je opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je al gekeken of je genoeg rechten op je uploadmappen hebt?
Met CHMOD kun je je rechten per map veranderen. Bezint eer ge begint en zet niet alles wagenwijd open. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Error logs, error logs, error logs.
Kijk daar maar eens in...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik zal de CHMOD nog eens bekijken. Zover ik kan herinneren staan deze nu op 755 (niet wagenwijd open nee).

Error logs, error logs en error logs heb ik allemaal in gekeken. Deze laat niks zien op het moment dat ik de error krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:21
Dan kijk je in de verkeerde log... of staat je error reporting niet aan...

Zonder te debuggen ga je de oplossing niet vinden en gaan wij je ook niet kunnen helpen.

Gooi desnoods display_errors eens op true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Indien je .htacces een fout bevat kan dat resulteren in een 500 error, plaats die is?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
Check eerst even de error log van je webserver (Apache/nginx). Deze geeft je of de reden van de 500 of stuurt je door naar iets anders (PHP). Je zult dan dus PHP error logging aan moeten hebben staan en in het logbestand kijken. Bij een 500 wordt er altijd ergens wel iets gelogd. Check desnoods welke logbestanden het meest recent zijn.

Laaghangend fruit (mogelijke oplossingen):

- Permissies op het filesysteem.
- Disk vol
- Verkeerde PHP versie

Mocht je er met deze info echt niet uitkomen is het wellicht handig om managed hosting te nemen. Dan worden die problemen voor je opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Welke log bekijk je ja, en post eens een snippet hier?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zit je niet in je access_log te kijken?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Bedankt voor alle reacties.
Ik ga vandaag weer op onderzoek uit. Hier de .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /final/
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /final/index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

De versies die draaien:

code:
1
2
3
4
Apache version: Apache/2.2.27
PHP version: 5.6.29
MySQL version: 5.1.73
FTP version: 1.0.36

Last edit:
Ik heb net via de VPS een php switch gedaan (van 5.6.29 naar 7.1.0) en dit heeft het probleem opgelost.
Dus het was simpeler dan ik dacht - gelukkig maar.

Het enige waar ik dan nog tegen aan stuit is de max file size. Een upload via de telefoon met de back-camera geeft aan dat het te groot qua filesize is. De selfie-cam bijv. niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Herr Flicker op 14-01-2018 15:21 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
Herr Flicker schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:14:

Het enige waar ik dan nog tegen aan stuit is de max file size. Een upload via de telefoon met de back-camera geeft aan dat het te groot qua filesize is. De selfie-cam bijv. niet.
Hoe wordt max file size bepaald? Het is mogelijk dit aan de HTML mee te geven maar dat is niets meer dan een advies aan de browser, once again: front end validatie is puur voor usability maar bied 0 bescherming of garanties.

Het kilnkt alsof de max file size puur aan de browser wordt meegestuurd en de browsers dit niet lekker implementeerd. Als je backend validatie doet kan je gewoon hard dei input checken, dat moet altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Herr Flicker wie geeft aan dat het bestand te groot is? Is dat $_FILES vanwege php.ini of een WordPress instelling of een JavaScript?
Zoals je ziet zijn er drie mogelijkheden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:21
DJMaze schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:34:
@Herr Flicker wie geeft aan dat het bestand te groot is? Is dat $_FILES vanwege php.ini of een WordPress instelling of een JavaScript?
Zoals je ziet zijn er drie mogelijkheden.
Vergeet Apache niet.
Pagina: 1