Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ReQuiem83
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-03 08:17
Mijn Samsung UE55D8000 heeft sinds afgelopen zondag na 5 jaar trouwe dienst het volgende:

Volgens mij is de bovenste backlight kapot?
Is het überhaupt waard om een monteur te laten kijken of het te repareren valt? Vrees dat als het paneel vervangen moet worden ik beter een nieuwe tv kan aanschaffen en de "onderzoekkosten" in eigen zak kan houden of beter gezegd in de nieuwe tv kan steken.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:08
Je kunt alsnog een beroep doen op het conformiteitsbeginsel bij de handelaar waar het toestel is gekocht. Tenzij het gebrek natuurlijk door eigen toedoen is ontstaan.

• ReQuiem83
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-03 08:17
Helaas is de zaak waar ik hem gekocht heb failliet verklaard in 2016 (foto klein). Het wordt even uitzitten. Wou voor een OLED gaan maar de burn in van de schermen zorgt voor veel twijfel. Gezien we veelvoudig tv kijken met statische logos bv rtl 4 en wil toch wel 5+ jaar met een tv doen.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:08
quote:
Dimens schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:08:
Je kunt alsnog een beroep doen op het conformiteitsbeginsel bij de handelaar waar het toestel is gekocht. Tenzij het gebrek natuurlijk door eigen toedoen is ontstaan.
Na 5 jaar.. dat denk ik niet
Gemiddelde economische levensduur van TV staat op 6 jaar.
Dus 5 jaar valt binnen de marge.

Dus je kan niet aankomen met non conformiteit want deze casus voldoet daar wettelijk niet aan.

boyette wijzigde deze reactie 11-01-2018 09:25 (23%)

• boyette
Wat je wel kan doen is samsung eens bellen wat ze er van vinden allemaal..
Misschien willen ze wel gratis een prijsopgave doen voor reparatie.

Of bieden ze een korting aan voor vernieuwing

boyette wijzigde deze reactie 11-01-2018 09:30 (14%)

• Dimens
quote:
ReQuiem83 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:17:
Helaas is de zaak waar ik hem gekocht heb failliet verklaard in 2016 (foto klein). Het wordt even uitzitten.
Ook dan zit je niet zonder rechten. Zo kun je naar proberen garantie te claimen bij de curator of bij de importeur. Informatie over de importeur zou je bij de curator kunt verkrijgen.

Mogelijk kun je ook bij Kamera Express terecht.
quote:
Wou voor een OLED gaan maar de burn in van de schermen zorgt voor veel twijfel. Gezien we veelvoudig tv kijken met statische logos bv rtl 4 en wil toch wel 5+ jaar met een tv doen.
Permanente retentie valt bij OLED-televisies heus wel mee.
quote:
boyette schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Na 5 jaar.. dat denk ik niet
Gemiddelde economische levensduur van TV staat op 6 jaar.
Dus 5 jaar valt binnen de marge.

Dus je kan niet aankomen met non conformiteit want deze casus voldoet daar wettelijk niet aan.
Dit alles is incorrect. De wet zegt helemaal niets over een gemiddelde economische levensduur of over marges. Er kan dus ook niet gesteld worden dat deze zaak daar wettelijk niet aan zou voldoen.

Misschien verstandig om het volgende te lezen: Floppus in "Levensduur apparaten - wat is leidend?"

• boyette
ik had moeten zeggen.. inderdaad..
het conformiteitsbeginsel is een beginsel en dat gaat uit van een economische levensduur waar het product gewoon aan heeft voldaan dus in beginsel kun je hier geen fluit mee beginnen.
Het heeft dan ook totaal geen zin om je hier mee bezig te houden. Je kunt je dan beter richten op coulance want met beginsels die niet van toepassing zijn kom je echt niet verder.

boyette wijzigde deze reactie 11-01-2018 10:04 (29%)

• Dimens
quote:
boyette schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:02:
ik had moeten zeggen.. inderdaad..
het conformiteitsbeginsel is een beginsel en dat gaat uit van een economische levensduur waar het product gewoon aan heeft voldaan dus in beginsel kun je hier geen fluit mee beginnen.
Het heeft dan ook totaal geen zin om je hier mee bezig te houden. Je kunt je dan beter richten op coulance want met beginsels die niet van toepassing zijn kom je echt niet verder.
Wederom klopt er helemaal niets van wat je zegt. Dat stuk over 'beginsels' is al helemaal geen touw aan vast te knopen.

Misschien verstandig je eerst eens goed in te lezen alvorens dit soort uitspraken te doen.

• boyette
Dan leg dit geval maar eens voor aan je rechtsbijstand. Dan krijg je eenzelfde advies.

• Dimens
quote:
boyette schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:16:
Dan leg dit geval maar eens voor aan je rechtsbijstand. Dan krijg je eenzelfde advies.
Rechtsbijstand is natuurlijk niet bepalend. Als ook hebben zij er baat bij zo min als mogelijk werk te doen of geld uit te keren.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True