Toon posts:

Installatie ervaring met Miro DC10 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met de Miro Pynaccle DC10 ?

Iedere keer als ik zo'n ding installeer is er wel wat mee, begin een beetje te twijfelen aan mezelf ... :'(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmmm doe maar niet (dat twijfelen dan ;) ) Ik heb er zelf ook 1 +/- een jaar of 3 en ik heb veel gezeik gehad maar als die loopt is het goed.

Heel belangrijk is de volgorde van instaleren... EERST de software en dan pas de hardware.. als je de hardware er in floept is het al kansloos.

Advies deinstaleer alles wat je hebt wat miro aangaat... haal kaart uit pc, rbt, instaleer software, uit, kaart erin en rbt.

Zo werkte het bij mij wel.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 12:43

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 12 juli 2001 20:29 schreef Baklap het volgende:

Heel belangrijk is de volgorde van instaleren... EERST de software en dan pas de hardware.. als je de hardware er in floept is het al kansloos.
Dat doe ik nooit (dus ook niet met mijn DC10), en dat ding heeft altijd goed gelopen.

dat is dit niet verplicht ofzo..

• Baklap

Baklap

Op donderdag 12 juli 2001 20:40 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Dat doe ik nooit (dus ook niet met mijn DC10), en dat ding heeft altijd goed gelopen.

dat is dit niet verplicht ofzo..
Ok kun je dan ook iets zinnigs vertellen aan de topic starter behalve dit :?

Hebben we allemaal wat aan dan ok ;)

Enne lees de readme.txt van de MIRO DC 10 (niet DC10 + ) en zie de volgorde van instaleren beschreven ... Mwah ze zullen het bij Miro wel niet weten denk ík.

edit:
no offence maar hier heeft niemand wat aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al een paar ingebouwd, maar de laatste tijd is het niets anders dan gezeik met die dingen (zijn trouwens wel allemaal van klanten). Heb nu weer een probleem met het preview scherm. Deze blijft grijs.

snap t nie

• Baklap

Baklap

Klinkt als een overlay probleem. Ik had ooit een intel 740 kaartje (en das nie alles ;) ) maar prima overlay, ik ging naar een monster fusion en weg overlay (slechts af en toe half grijs half beeld) maar goed het playbackén op mn TV ging prima dus ik liet t er maar bij...

Verwijderd

Topicstarter
jamaar, heb al allerlei videokaarten geprobeert..: van stealth 540 32mb tot en met Geforce 2MX 64mb (Gainward) en nu dus een matrox met de veronderstelling dat Matrox kaarten DE kaarten zijn voor dit soort werk ...

So correct me if I'm wrong

Verwijderd

Yep, dat het preview scherm grijs blijft is idd een overlay probleem.

Heb een tijdje op die helpdeks van pinnacle gezeten, en dit was een van de meest voorkomende problemen.

Het is trouwens wel zo dat in de meeste gevallen eerst de software moet worden geinstalleerd, voor dat de hardware erin kan.
Maar het is niet altijd per se nodig :)

Wel zou ik altijd de laatste patches en driver updates gebruiken, hoewel dat in sommige gevallen (3d kaarten bijvoorbeeld) minder goed uitpakt. Soms is het zelfs beter om oudere drivers te gebruiken, voordat je het aan het werk krijgt :(

Kortom, het is IMHo vooral software waar je de problemen mee hebt....

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Let goed op dat hij ook op een vrije IRQ zit, loopt het systeem veel beter.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 16:29 schreef knutsel het volgende:
jamaar, heb al allerlei videokaarten geprobeert..: van stealth 540 32mb tot en met Geforce 2MX 64mb (Gainward) en nu dus een matrox met de veronderstelling dat Matrox kaarten DE kaarten zijn voor dit soort werk ...

So correct me if I'm wrong
Heb eens een tijdje een PCTV gehad icm met een G400. Werkte perfect, en had dezelfde manier van overlay aanspreken.
Het is trouwens zo dat de G400 wordt aangeraden voor dit werk.
Je kan waarschijnlijk niet het scherm gaan moven naar de 2e monitor, aangezien op de tweede monitor geen overlay weergegeven kan worden.

Maar het kan zijn dat nieuwere drivers in Win. of die van Pinnacle dat wel ondersteunen.

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 13 juli 2001 16:31 schreef Noisema het volgende:
Yep, dat het preview scherm grijs blijft is idd een overlay probleem.

Heb een tijdje op die helpdeks van pinnacle gezeten, en dit was een van de meest voorkomende problemen.

Het is trouwens wel zo dat in de meeste gevallen eerst de software moet worden geinstalleerd, voor dat de hardware erin kan.
Maar het is niet altijd per se nodig :)

Wel zou ik altijd de laatste patches en driver updates gebruiken, hoewel dat in sommige gevallen (3d kaarten bijvoorbeeld) minder goed uitpakt. Soms is het zelfs beter om oudere drivers te gebruiken, voordat je het aan het werk krijgt :(

Kortom, het is IMHo vooral software waar je de problemen mee hebt....
Pfff eindelijk een beetje steun :)

[back on topic mode on]

Ja dat is waar, ik zelf heb een klein anders sysje waar mijn oude DC10 inzit met een simpele intel 740 en lopen als een speer (ps zijnook geen drivers meer te krijgen voor o.a. W2K of XP :( )

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle nieuwe drivers en toestanden er al op gehad. Ik heb um ook al een paar keer opnieuw geinstalleert en heb ook andere onderdelen geprobeert + IRQ adressen.

Het enigste wat ik nu heb is dat de SB Live op IRQ 11 zit samen met de Matrox. 'k Heb t wel eindelijk voor elkaar dat de DC10 op IRQ 10 zit.

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Bij mij gaat het installeren ook altijd aan het begin fout maar als hij het dan eenmaal doet, blijft het goed gaan, tot ik Windows weer opnieuw installeer.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is dus dat het NIET werkt.

Het preview scherm wel te verstaan...
blijft grijs, behalve als ik in paint een zwart vlak maak en die erboven op leg...

dan krijg ik het wel te zien :?

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand een idtje ?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
je bedoelt dat je live wilt kijken waar je mee bezig bent op te nemen?
Als dat het geval is kan het een driver probleem zijn en met bepaalde video kaarten lukt het helemaal niet. Ik hoor het wel weer wat je bedoelt.

Verwijderd

Ik heb (nu had) hetzelfde probleem, ik heb de videokaart (Viper 550) vervangen en nu werkt het wel.

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 23:17 schreef Hunter het volgende:
Ik heb (nu had) hetzelfde probleem, ik heb de videokaart (Viper 550) vervangen en nu werkt het wel.
Ik heb het probleem van het grijze caputeren ook gehad en uiteindelijk wat het probleem over. (hoe ik het gedaan heb weet ik ook niet) Wel vermoed ik dat het ligt aan de NVidia grafische kaart. Dat werkt niet goed!
Pagina: 1