Beste community,
ik ben niet zo thuis in het bouwen van computers, maar heb onlangs samen met twee vrienden die er al wel ervaring mee hadden, wat onderdelen besteld en daarmee een PC gebouwd.
Deze draaide ruim een maand perfect, maar crasht nu sinds zeker 3 weken geregeld.
De crashes gebeuren op willekeurige momenten als ik hem gebruik.
De errormeldingen verschillen. Meestal is het
MEMORY MANAGEMENT ERROR
maar wat ook al is langsgekomen is:
CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION
DPC WATCHDOG VIOLATION
PAGE IN NONPAGED AREA
Ik krijg dus het idee dat mijn windows zelf niet precies weet waar het aan ligt. Ik heb al de nieuwste driver voor de graphical card geïnstalleerd en via de command prompt de C-schijf laten checken. Hier werd niks gevonden, maar toch denk ik dat het iets met de SSD te maken heeft (bij het gamen (op de HDD) crasht hij nooit). Wel bij het programmeren in R, schrijven in LaTex of surfen op Firefox.
Heeft iemand een idee? Ik vind het vooral eng dat het eerst goed werkte, en toen opeens die errors kwamen. Deze gebeuren ook soms dagenlang niet; dan weer 3 keer op één dag... Ik gebruikte de PC de eerste maand nauwelijks; toen had ik hem voor R een paar keer 48h+ aan laten staan en weer wat later begonnen dus de BSODs.
Mijn onderdelen:
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
EVGA GeForce GTX 1060 3GB GAMING
Corsair RM750x
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Cooltek G3
Asus DRW-24D5MT
Samsung 850 EVO 500GB
Seagate Barracuda, 1TB
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gebeurd dit misschien vaker bij nieuwgebouwde PCs?
Hartelijk dank alvast,
Benedikt
ik ben niet zo thuis in het bouwen van computers, maar heb onlangs samen met twee vrienden die er al wel ervaring mee hadden, wat onderdelen besteld en daarmee een PC gebouwd.
Deze draaide ruim een maand perfect, maar crasht nu sinds zeker 3 weken geregeld.
De crashes gebeuren op willekeurige momenten als ik hem gebruik.
De errormeldingen verschillen. Meestal is het
MEMORY MANAGEMENT ERROR
maar wat ook al is langsgekomen is:
CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION
DPC WATCHDOG VIOLATION
PAGE IN NONPAGED AREA
Ik krijg dus het idee dat mijn windows zelf niet precies weet waar het aan ligt. Ik heb al de nieuwste driver voor de graphical card geïnstalleerd en via de command prompt de C-schijf laten checken. Hier werd niks gevonden, maar toch denk ik dat het iets met de SSD te maken heeft (bij het gamen (op de HDD) crasht hij nooit). Wel bij het programmeren in R, schrijven in LaTex of surfen op Firefox.
Heeft iemand een idee? Ik vind het vooral eng dat het eerst goed werkte, en toen opeens die errors kwamen. Deze gebeuren ook soms dagenlang niet; dan weer 3 keer op één dag... Ik gebruikte de PC de eerste maand nauwelijks; toen had ik hem voor R een paar keer 48h+ aan laten staan en weer wat later begonnen dus de BSODs.
Mijn onderdelen:
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3
AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
EVGA GeForce GTX 1060 3GB GAMING
Corsair RM750x
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Cooltek G3
Asus DRW-24D5MT
Samsung 850 EVO 500GB
Seagate Barracuda, 1TB
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gebeurd dit misschien vaker bij nieuwgebouwde PCs?
Hartelijk dank alvast,
Benedikt