Toon posts:

[Excel] Data extenden in blokken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

ik wend mij tot u in de hoop deze relatieve ExcelNoob uit de brand te helpen.

Ikv patientenonderzoek ben ik bezig een database voor te bereiden, ik loop echter tegen het volgende probleem aan.
Ik werk met verschillende sheets en elke vragenlijst of andere cluster van data(labwaarden) krijgt zijn eigen sheet. Nu is er 1 vragenlijst die X keer gevraagd wordt per pt.
In kolom A wil ik bij alle sheets het trialnummer, echter in het geval van bovengenoemde vragenlijst wil ik dus X herhalingen van het trialnummer alvorens naar het volgende nummer te gaan.

Dus:
a
a
etc.
b
b
etc.
c
c
etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2011 for Mac

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd via autofill eea te veranderen en een reeks te maken waar =Sheet1!Ax zich meerdere malen herhaalt.
echter lukt het mij niet om de data in blokken X op te laten lopen.

Kan iemand mij helpen?

Mijn dank is groot aangezien het om bijna duizend trialnummers gaat

Mvg
P.O.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:00
Kun je, midddels screenshots of een voorbeeldbestand, aangeven wat de huidige èn de gewenste situatie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!

Afhankelijk van antwoord op bovenstaande vraag (let op: geen persoonsgegevens plaatsen!):
Ben je inderdaad niet beter af met een database-tool dan een spreadsheet-tool?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 17:57

PromoX

Flying solo

Als X voor elke trialnummer hetzelfde is, kun je dan niet alle nr’s eenmalig onder elkaar zetten, deze vervolgens het gewenste aantal keren eronder te kopiëren en vervolgens de gehele kolom te sorteren, of is dit te simpel gedacht?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen, dank voor de snelle reactie.

Ik heb momenteel nog geen patientengegevens erin staan maar dit is eerder de opzet dat het straks beter in te voeren is. Het idee was om in excel in te voeren en dan later analyse via SPSS te doen maar doorgaans werkt excel sneller met invoeren.

- Het aantal patientennummers uit kolom A maal 6 te vermenigvuldigen gaat lastig omdat ik ze link aan de kolom van sheet 1, de patientennummers worden nog gegenereerd na inclusie dus kan nog niet al die nummers zo in 6 keer kopieren.

Bij gebrek aan kunde of karma om een screenshot te uploaden doe ik het op de volgende wijze
Ik zou het als volgt willen hebben:
Kolom A
=Sheet1!A2
=Sheet1!A2
=Sheet1!A2
=Sheet1!A2
=Sheet1!A2
=Sheet1!A2
=Sheet1!A3
=Sheet1!A3
=Sheet1!A3
=Sheet1!A3
=Sheet1!A3
=Sheet1!A3
etc.

excuus voor de brakke manier van overbrengen maar het
alvast bedankt voor de moeite

mvg

P.O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gebruik iets als '=verschuiving(A1,rij()/6)'. Als je hier op het forum zoekt zul je ook recent wel een en ander aan voorbeelden vinden. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1