Mame4Apple op iPad + iCade cabinet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb hier op het werk een iCade-cabinet staan en een oude iPad2 werkend met Mame4Apple. Nu werkt dit allemaal prachtig maar het beeld op de iPad ziet er toch iets te gelikt uit. Ik weet nog van "vroeger" dat M.A.M.E. op OSX via Quartz Composer over effecten beschikte om zogenaamde 'Scanlines' aan te zetten zodat het scherm er een beetje uit zag zoals vroeger in de arcade-hal.

Hoe kan ik de 'scanlines' aan/uit zetten op de iPad in M.A.M.E.? Ik heb al via een bluetooth-toetsenbord alle toetsen geprobeerd zodat ik de instellingen van M.A.M.E. zou kunnen vinden, maar helaas…

Moet ik dit kunnen vinden in Xcode-tools en dan Mame4Apple opnieuw compileren voor de iPad? Zo ja, waar kan ik daar wat info over vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Zelf compileren met xCode (https://github.com/lesbir...5/tree/master/MAME4apple/) met -noscanlines optie

-scanlines/-noscanlines (default: -scanlines)
Scanlines are small, evenly-spaced, horizontal blank lines that
are typical of real arcade monitors. If you don't prefer this
"authentic" look, turn scanlines off.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
super thanks! but...

Ik merk dat ik hier te weinig verstand van heb. Hoe kan ik Mame4Apple nu compileren met deze instelling? Ik zie trouwens ook dat niet alle spellen compleet fullscreen zijn. Is er op een optie om alles automatisch te stretchen zodat het volledige beeldscherm gevuld is?

[ Voor 91% gewijzigd door vj_slof op 09-01-2018 15:49 ]