Wonen op 2 adressen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent de regelingen voor adreswijzigingen. Ik wil binnenkort bij mijn schoonouders gaan wonen, om zo meer tijd met mijn vriendin te kunnen hebben. Nu zal ik echter ook nog een paar dagen per week op mijn eigen ouderlijk adres wonen ivm werk. Ik zal naar schatting ongeveer 5 dagen per week bij mijn schoonouders in huis wonen, en 2 dagen per week in mijn ouderlijk huis. Moet ik mij in dit geval inschrijven bij de gemeente van mijn schoonouders, of kan ik gewoon ingeschreven blijven op het adres waar ik nu woon. Dit heeft namelijk invloed op het afsluiten van verzekeringen en het betalen van wegenbelasting en dergelijke. Omdat ik geen zin heb in fraude of iets dergelijks zou ik dus graag wat meer informatie willen verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:55
Wat zeggen de gemeentes hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Als dit een tijdelijke situatie is, zou ik niet zo snel iets aanpassen. Geeft veel meer rompslomp dan nodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
Het zal voor ongeveer een half jaar zijn. Als mijn vriendin klaar is met afstuderen willen we gaan samenwonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Tijdelijk zat. 'Even' een adres wijzigen is vaak vragen om problemen, vooral als je een halfjaar later weer verkast.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:48
Dan logeer je dus regelmatig bij je vriendin.
Tenzij je huur gaat betalen oid.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Zou dat niet doen.
Je schoonouders kunnen dan zelfs problemen krijgen met eventuele toeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
Ik zal misschien kostgeld betalen, maar ik neem aan dat dit geen huur is ofzo. Ik zal er geen contract voor tekenen of iets dergelijks. Maakt het nog uit dat ze in een koophuis wonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
http://wetten.overheid.nl/BWBR0033715/2015-09-01
o. het woonadres:

1° het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
@Mel33 Wat als het minder tijd omvat dan een half jaar. Dus 4,5 / 5 maanden ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
Dan niks aan de hand en blijf je op je oude adres.
Je kan ook de optie 'het briefadres': eens doorlezen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwigh
ja nouja, ik zal 1, 2 of 3 dagen per week in mijn eigen ouderlijke huis zijn, dus post kan ik gewoon daar blijven ontvangen. Online bestellingen mag je gewoon ander afleveradres bij aangeven. En dan na de afstudeerperiode van mijn vriendin zoeken we een huisje/appartement voor onszelf, waar we dan wel in de juiste gemeente zullen inschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Let wel op dat je na 3 maand al dus meer op het andere adres kan wonen, ze bekijken een half jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 09-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
Ik heb vorig jaar ook al ruim een half jaar, merendeels van de tijd bij mijn schoonouders in huis 'gewoond', alleen toen was het minder officieel omdat ik niet te maken had met een autoverzekering of wegenbelasting. Daarom wil ik er nou graag wat meer informatie over hebben, maar de algemene toon die ik hier opvang is dus dat ik het voor die 4 / 5 maanden zo moet laten, en daarna gewoon inschrijven in de gemeente waar ik iets ga huren.

EDIT: of pak ik het zo heel kort door de bocht? :?

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwigh op 09-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
Ik zou het ook zo laten en geen slapende honden wakker maken. Je adres 2x wijzigen in een jaar geeft veel meer rompslomp dan je zou willen, en niemand van de gemeente die het merkt als je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik weet verder niet hoe het zit met je WA (auto) verzekering, als je in die woonplaats een schade maakt, en je premie betaal je op je oude adres, premie kan verschillen en de verzekering kan gaan zeiken, als ze bewijzen kunnen dat je ergens anders woont.
Ik zou eens anoniem bellen met je WA of een rechtswinkel. hoe dit precies zit. of missc weet iemand hier hoe dat precies zit.
Maar idd geen slapende honden wakker maken, (verzekering kan meelezen heden ten dage)
beter google gebruiken en niet teveel schrijven op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:14
Dat is wel heel erg vergezocht dat je problemen met je autoverzekering kunt krijgen, die gaan de moeite niet nemen om te kijken of je vaker bij je vriendin slaapt dan thuis.
Gewoon op je huidige adres ingeschreven blijven staan en bij je vriendin logeren.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Mel33 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:56:
Ik weet verder niet hoe het zit met je WA (auto) verzekering, als je in die woonplaats een schade maakt, en je premie betaal je op je oude adres, premie kan verschillen en de verzekering kan gaan zeiken, als ze bewijzen kunnen dat je ergens anders woont.
Ik zou eens anoniem bellen met je WA of een rechtswinkel. hoe dit precies zit. of missc weet iemand hier hoe dat precies zit.
Dat staat in de voorwaarden omschreven als het zo is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jorn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:58:
Dat is wel heel erg vergezocht dat je problemen met je autoverzekering kunt krijgen, die gaan de moeite niet nemen om te kijken of je vaker bij je vriendin slaapt dan thuis.
Gewoon op je huidige adres ingeschreven blijven staan en bij je vriendin logeren.
Je zal de eerste zijn waar ze zo te werk gaan.
Misschien vergezocht, maar er is van alles aan de hand met onze gegevens en privacy op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
Maar die schade kan je toch ook maken als het niet je woonplaats is.

Hypothetisch sta ik ingeschreven op adres A, woon ik op adres A & B. Als ik nu schade maak in de woonplaats van adres b, is dit toch niet anders dan wanneer ik normaal schade zou rijden in de plaats van adres B, wanneer ik bijvoorbeeld gewoon aan het rondrijden ben ofzo.

Als de situatie zo een beetje begrijpbaar geschets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De polisvoorwaarden van Allsecur waarin "woonplaats" wordt vermeld:
[q]Maximale vergoeding per schade
• Pechhulp: 7 keer per verzekeringsjaar. 5 keer daarvan mag binnen uw eigen woonplaats zijn.
[q]Bijzonderheden
• De woonplaats is de plaats die u aan ons heeft opgegeven. Dat zijn niet de andere plaatsen die bij dezelfde gemeente horen.
https://www.allsecur.nl/d...n_011/voorwaarden_011.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 09-01-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
De premie is per postcode verschillen. waar je woont betaal je premie. je kan te weinig betalen of missc zelfs te veel, en als er een clausule is in hun voorwaarden die dit insluiten..... Ja reden om even na te lezen. this maar een tip, jij stelt hier de vraag over je wa en ik geef je even wat om over na te denken, en te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwigh
Ja, ik snap dat de premies verschillen, en ik wil jullie hartelijk danken voor de input. Ik heb zeker informatie om de hersenen mee bezig te houden vanavond. Ik zal het een en ander gaan lezen en nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:08:
De polisvoorwaarden van Allsecur waarin "woonplaats" wordt vermeld:

[...]

[...]
Pechhulp is toch die ANWB-achtige/on-demand dienst? Dat lijkt me niets met de schadedekking conform verzekering zelf te maken te hebben.

Gewoon daar logeren voor die paar maanden, niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou je nieuwe tijdelijke adres voor de zekerheid wel doorgeven aan de schadeverzekeraar en kijken wat ze er mee doen want:
31. Wanneer mogen wij de verzekering stoppen?
Als het een situatie betreft die in de eerste opsomming van artikel
25 is genoemd.
[q]25. Wanneer betalen wij niet voor schade of krijgt u geen hulp?
• Als u veranderingen of belangrijke informatie niet aan ons heeft
verteld.
• Als u ons ooit met opzet verkeerde informatie heeft gegeven.

@arnoudwigh kijk je eigen polis even door of gelijke voorwaarden daarin zijn opgenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 09-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@PcDealer Geen auto, en dus niet nodig. WA heb ik bij inboedel. En idd deze regel staat er bij mij ook bij. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 09-01-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
@PcDealer Ik heb nog geen polis afgesloten, maar ik zal hier wel rekening mee houden op het moment van afsluiten ja. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mel33 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:19:
@PcDealer Geen auto, en dus niet nodig. WA heb ik bij inboedel. En idd deze regel staat er bij mij ook bij. :P
Foutje, was naar aanleiding van arnoudwigh in "Wonen op 2 adressen"
arnoudwigh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:20:
@PcDealer Ik heb nog geen polis afgesloten, maar ik zal hier wel rekening mee houden op het moment van afsluiten ja. Bedankt
Dacht dat je toen niet een auto had en dus deze vraag niet en daarom dacht ik dat je nu wel een auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwigh
Dacht dat je toen niet een auto had en dus deze vraag niet en daarom dacht ik dat je nu wel een auto had.
Ik heb nog geen auto, maar ik ben wel van plan er binnenkort een aan te schaffen, dus vandaar de opmerking voor auto verzekering
Pagina: 1