Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

• EriksonErik
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-01 22:24
Daar heb je er weer een! Sorry Tweakers dat ik jullie lastig val, maar ik kom er niet meer uit. Ik ben verhuisd en ik heb een nieuwe 49' inch tv nodig, maar ik twijfel tussen twee modellen.

Ik zoek een?
Mijn oog is gevallen op Samsung, omdat de onderstaande TV's het meest dicht tegen de muur gemonteerd kunnen worden. Sony en andere merken vallen af, gewoonweg omdat deze modellen niet zo dun zijn als Samsung en meer ruimte tussen de muur zichtbaar is.

Wat is je budget?
Als een echte Nederlander: Zo goedkoop en goed mogelijk! ;) Rond de ¤700,- is echt mijn max. wat ik kan en wil uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral het kijken van televisieprogramma's en Netflix, beeld moet uiteraard zo goed mogelijk zijn. Er komt in de toekomst heel misschien een spelcomputer. Maar dat is nog niet zeker. Ik zit zo'n 3+ meter van de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
1. Samsung UE49MU6400
2. Samsung UE49M5600

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV van deze twee opties is de beste? De 4K verbruikt mee energie? Is zo'n 15 euro per jaar duurder. De Samsung UE49MU6400s is zo'n 100 euro duurder dan de UE49M5600 in aanschaf. Een beetje milieubewust is nooit verkeerd O-) .

Ik ben me ervan bewust dat de ene TV een 4K is, maar gebruik ik dat? Is het dat geld waard? Want ik heb gehoord dat 4K vaak niet eens zichtbaar is en een goed Full HD Panel beter is dan een middelmatig 4K panel. Hij is tenslotte ¤100 euro duurder, samen kopen is p.p. ¤50,- verschil.

Dus al met al: Welke moet ik kopen? Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht in spanning af! :*)

EriksonErik wijzigde deze reactie 09-01-2018 15:00 (3%)

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-10 12:23

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

quote:
EriksonErik schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:58:
Daar heb je er weer een! Sorry Tweakers dat ik jullie lastig val, maar ik kom er niet meer uit. Ik ben verhuisd en ik heb een nieuwe 49' inch tv nodig, maar ik twijfel tussen twee modellen.

Ik zoek een?
Mijn oog is gevallen op Samsung, omdat de onderstaande TV's het meest dicht tegen de muur gemonteerd kunnen worden. Sony en andere merken vallen af, gewoonweg omdat deze modellen niet zo dun zijn als Samsung en meer ruimte tussen de muur zichtbaar is.

Wat is je budget?
Als een echte Nederlander: Zo goedkoop en goed mogelijk! ;) Rond de ¤700,- is echt mijn max. wat ik kan en wil uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral het kijken van televisieprogramma's en Netflix, beeld moet uiteraard zo goed mogelijk zijn. Er komt in de toekomst heel misschien een spelcomputer. Maar dat is nog niet zeker. Ik zit zo'n 3+ meter van de tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
1. Samsung UE49MU6400
2. Samsung UE49M5600

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV van deze twee opties is de beste? De 4K verbruikt mee energie? Is zo'n 15 euro per jaar duurder. De Samsung UE49MU6400s is zo'n 100 euro duurder dan de UE49M5600 in aanschaf. Een beetje milieubewust is nooit verkeerd O-) .

Ik ben me ervan bewust dat de ene TV een 4K is, maar gebruik ik dat? Is het dat geld waard? Want ik heb gehoord dat 4K vaak niet eens zichtbaar is en een goed Full HD Panel beter is dan een middelmatig 4K panel. Hij is tenslotte ¤100 euro duurder, samen kopen is p.p. ¤50,- verschil.

Dus al met al: Welke moet ik kopen? Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht in spanning af! :*)
Heel afhankelijk van hoe ver je er vanaf zit. 2-3m en je ziet 4K al vrijwel niet. Daarnaast is het content heel erg gelimiteerd. Eigenlijk in YouTube en Netflix zou je 4K kunnen kijken. Ik zelf zou gewoon opzoek gaan naar een mooi 1080P display. Wellicht wat minder scherp maar op die afstand valt het reuze mee.

Android Fanaat!

• EriksonErik
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het zojuist opgemeten. De persoon die op de hoek van de bank zit, is zo'n 2,5 van de TV verwijderd. De rest van de tv kijkende personen zit verder.

Dus nu luidt mijn brandende vraag: Welke TV van de bovenstaande TV's zouden jullie doen?

• EriksonErik
De TV's zijn weer wat in prijs gezakt. Voor dat het ene model misschien is uitverkocht wil ik graag een TV kopen. Spannend!

Wat kan ik het beste kopen?

• EriksonErik
Oké mijn allerlaatste lastigval reageer feit: Ik ben net bij Mediamarkt geweest. Bij beide televisies valt het geluid mij tegen. Een soundbar is hiervoor de ideale oplossing, dus dat probleem is getackeld.

Ik had een MKV 720 filmpje van 1GB voor 2,5 uur film op USB staan. Dit werd erg blokkerig getoond. Is dit ook met digitale TV van Ziggo/KPN het geval? In dat geval moet ik helaas echt doorsparen?

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:24
quote:
EriksonErik schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:01:
Oké mijn allerlaatste lastigval reageer feit: Ik ben net bij Mediamarkt geweest. Bij beide televisies valt het geluid mij tegen. Een soundbar is hiervoor de ideale oplossing, dus dat probleem is getackeld.
Dat is zo'n beetje bij alle platte tv's het probleem. Mijn vriendin heeft de 40 inch fullHD variant van lijstje en dat geluid was dan nog het beste van allemaal.

Tevens wil ik erop wijzen dat aan het einde van deze maand de BTW vrije dagen zijn bij de Mediamarkt en in hun kielzog meerdere winkels. Dus misschien een idee om even te wachten?

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17:47
quote:
EriksonErik schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:01:

Ik had een MKV 720 filmpje van 1GB voor 2,5 uur film op USB staan. Dit werd erg blokkerig getoond. Is dit ook met digitale TV van Ziggo/KPN het geval? In dat geval moet ik helaas echt doorsparen?
Dit zal eerder door de lage bitstream van jouw MKV file komen dan dat het aan de tv ligt. Dit is niet het geval met digitale tv van Ziggo of KPN.

Je geeft aan dat je de diepte van de tv belangrijk vindt en dat Samsung als enige overblijft omdat deze een stuk dunner zouden zijn, dit is nier waar. Op het oog lijkt dat misschien zo maar een Sony XE70 is maar een paar mm dikker dan een MU6400.

De pricewatch: Sony KD-55XE7096 Zwart is op meerdere gebieden de betere tv, mocht je per se een Samsung willen dan ben je beter af met de MU6400.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True