Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik heb moeite om te beslissen of ik nu moet verkassen of moet blijven zitten waar ik zit.
Op dit moment heb ik, man van 47, een makkelijk baan als Office 365 Functioneel beheerder bij een scholengemeenschap.
2200,- netto. per maand. Oudejaarsuitkering van ongeveer maandsalaris.
Veel vakantie: 26 dagen. Ik woon vlak bij mijn werk en ben met 10 minuten fietsen thuis.
Luizenbaantje, kan ik met mijn vingers in de neus en met mijn ogen dicht.

Ik heb 20 jaar ervaring in de ICT als systeem-beheerder en analyst, projectmanager, wijzigingsbeheerder, developer (PhP, MySql, .NET, jQuery enz), ICT Inkoop afdeling opezet (jaarlijks budget 10 miljoen). Voor ik de IT in ging was ik verkoper en heb dus een sales achtergrond. Computers bleken een passie van mij te zijn.

Maar het jeukt.....Ik wil meer (denk ik )
Ik heb veel ervaring en mijzelf alles aangeleerd. Soms trainingen gedaan en veel online cursussen.
Ik heb ook goede people skills (in de loop der tijd wijzer geworden)

Ik heb nu mogelijkheden om als Office 365 adoptie coach aan de slag te gaan. Maar ook interesse gekregen in security en ik ben dan ook bezig mijn Security+ en Ethical Hacking certificaten te halen.
(Ik ben verslaafd aan leren dus mijzelf ontwikkelen en mijn kennis uitbreiden is ook gewoon een hobby van mij.)

Maar nu de vraag: Van baan wisselen? of veilig blijven zitten?
Ik doe nu iets dat mij niet uitdaagt, ik kan en wil meer en ik ga dat bij mijn huidige werkgever niet bereiken.
Aan de andere kant het is een makkelijk baantje met veel vrijheid zowel in het werk als erbuiten.
En ik ben (bijna) 47. In de IT al een bejaarde heb ik wel eens het idee. Al ben ik wel altijd mijzelf blijven ontwikkelen. Dit maakt het een lastige keuze voor mij. Hebben jullie inzichten, ervaringen, ideeën?

Thanx
Bluesbrother 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik lees vooral redenen om het wél te doen, en weinig redenen om het níet te doen.

Je mist uitdaging in je huidige baan, je wil en kan meer, en je hebt mogelijkheden.

Wat houdt je tegen?

We are shaping the future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Al gepraat met je baas/manager om bij je huidige baan je verantwoordelijkheden uit te breiden?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/settling.png

Iets inhoudelijker, ik kan het niet goed inschatten, maar het lijkt me dat je makkelijk meer kunt verdienen?
En inderdaad meer uitdaging aan kan. Krijg je misschien ook meer energie van.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Geld is leuk maar niet de hoofddrijfveer. Ik wil me graag nuttig maken en ontwikkelen.
Wat ik nu ook mis zijn sparingspartners en mensen die er meer verstand van hebben dan ik (één oog....)
Dus niemand om mij aan op te trekken. Ik ben alleen bang dat mijn wensen conflicteren met elkaar.
Aan de ene kant sta ik nooit in de file, maar als ik iets meer uitdagender wil gaan doen is het al snel detachering en kilometers stilstaan op de snelweg.

Ik heb hier op GoT al diverse draadjes zitten lezen wat nuttige richtingen zijn. Ik ben nu redelijk goed in Office 365. Ook nogal hip and happening. Maar als oudere-jongere..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
bluesbrother schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:00:
Geld is leuk maar niet de hoofddrijfveer. Ik wil me graag nuttig maken en ontwikkelen.
Wat ik nu ook mis zijn sparingspartners en mensen die er meer verstand van hebben dan ik (één oog....)
Dus niemand om mij aan op te trekken.
Een goede reden dus om eens verder te gaan kijken.
Ik ben alleen bang dat mijn wensen conflicteren met elkaar.
Aan de ene kant sta ik nooit in de file, maar als ik iets meer uitdagender wil gaan doen is het al snel detachering en kilometers stilstaan op de snelweg.
De enige die kan beslissen of dat het waard is ben je zelf. Dat je snel thuis bent na het werk is leuk, maar als je je overdag verveelt is het voordeel van dichtbij wonen weer weg.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik kan er inhoudelijk als jongeling weinig op zeggen - maar weet wel (en dat geef je zelf ook aan) dat het naarmate je ouder wordt natuurlijk steeds lastiger wordt om te switchen. Werkgevers zijn er nou eenmaal minder happig op over het algemeen. Dus als je de kans nu hebt, pakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik zou gewoon op safe spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

Zo lang je je niet voor het karretje van allerlei detacheerders en/of recruiters laat spannen is het wellicht de moeite waard om naar een _vaste_ baan met meer uitdaging te kijken.
Overigens, is er binnen de school geen mogelijkheid om meer te doen? Het lijkt me dat er naast office365 beheer er nog veel meer zaken zijn die aandacht vereisen.
Je zal merken dat je leeftijd echt iets is waar je tegen aan gaat lopen bij sollicitaties (been there, done that)
Succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gewoon doen. Markt is er nu naar. Je leeft maar 1x en dat stukje naar je werk kan je later in je dromen ook nog wel 100x heen en weer fietsen :)

Je kan zo weer terug bij een school / vast werkgever maar ik zou niet wachten tot je 55 bent en dan denken 'had ik het maar gedaan' want dan is denk ik freelance nog je enige optie maar zonder die ervaring die je dus NU nog kan opdoen zal dat ook lastig worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Kan het niet beiden? Bv als je op die school een tweede persoon aanneemt en je die part-time coacht. Kan je de ene helft v/d week snel op je werk zijn en de rest van de tijd koezellig in de file aansluiten :P

Ik denk dat zowel 'uitdagende' baan en 'relaxte' baan allebei erg leuk kunnen zijn, maar meestal niet de hele tijd.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet nog 20 jaar werken. Als je nu al niet meer (zakelijk) verder wil groeien, dan ben je over 10 jaar helemaal kansloos op de arbeidsmarkt. Nu kun je misschien nog switchen en groeien, als je dat over 10 jaar wil en je bent 57, dan gaat je dat niet meer lukken. Je stelt jezelf in ieder geval de juiste vragen, en volgens mij is het antwoord gewoon dat er heel veel redenen zijn om verder te kijken, want als ik het zo lees kun je veel meer dan dat je nu doet.

Ook bestaat de kans dat je dit over 10 jaar niet meer leuk vindt. Wat ga je dan doen als je je niet ontwikkeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 13:38
Kan je niet kijken naar wat je leuk lijkt terwijl je deze baan nog hebt, dan heb je geen onzekerheid als je al je vervolgbaan hebt. Dus solliciteren en dan opzegtermijn uitzitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Lastig, maar je zal zelf een keuze moeten maken in wat je wilt.

Je weet nu wat je hebt (<15 min reistijd, een salaris waar je tevreden mee lijkt te zijn, veel vrije dagen, etc.)
Wat je nu niet hebt is uitdaging in je werk. De vraag is wat je het zelf waard vind om dat wél te krijgen.
Ben je bereid om voor meer uitdaging privétijd in te leveren (lees: langere reistijd bijvoorbeeld), misschien salaris in te leveren (of wellicht een stap te maken!), minder vakantiedagen te krijgen, etc.

Zelf heb ik altijd geroepen dat geld niet de drijfveer is. Echter leef je wel naar wat er maandelijks binnen komt. Mocht dit minder worden, besef dat dit dan een impact heeft. Het hoeft niet erg te zijn, maar je moet er op z'n minst wel bewust van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 07:05
Het gesprek aangaan met je werkgever om jezelf daar verder te ontwikkelen is altijd raadzaam, maar daar moeten wel mogelijkheden voor zijn. Alternatief is eventueel binnen dezelfde branche eenzelfde functie bij een grotere werkgever waar meer doorgroei mogelijkheden zijn.

Maar bovenal zou ik aanraden om gewoon te gaan solliciteren en gesprekken aan te gaan met werkgevers voor functies die je echt leuk lijken. Het kan ook maar zo zijn dat je adhv dergelijke gesprekken erachter komt dat je helemaal niet zo slecht zit. Ik heb namelijk een soortgelijk iets gehad en zit nu eigenlijk weer een stuk verfrissender nog steeds bij mijn huidige werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik besef me dat het nu of nooit is. Al heb je in de IT het wat makkelijker dan in andere jobs ook wat leeftijd betreft. Ik denk dat de raad van @bolleh een goeie is. Ik ga rondkijken naar de jobs die me echt leuk lijken. (o.a. O365 adoptie coach/reggiseur o.i.d.) En dan zie ik wel verder. Eens kijken wat mijn marktwaarde nog is. Kan ik op het moment dat me iets concreets aangeboden wordt altijd nog kijken wat ik ga doen.

Thanks All
Bluesbrother 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 13:38
bluesbrother schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:24:
Ik besef me dat het nu of nooit is. Al heb je in de IT het wat makkelijker dan in andere jobs ook wat leeftijd betreft. Ik denk dat de raad van @bolleh een goeie is. Ik ga rondkijken naar de jobs die me echt leuk lijken. (o.a. O365 adoptie coach/reggiseur o.i.d.) En dan zie ik wel verder. Eens kijken wat mijn marktwaarde nog is. Kan ik op het moment dat me iets concreets aangeboden wordt altijd nog kijken wat ik ga doen.

Thanks All
Bluesbrother 8)
Inderdaad, gewoon lekker blijven zitten en solliciteren. Zo heb je het minste risico :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-06 20:08
bluesbrother schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:24:

Thanks All
Bluesbrother 8)
GAAAN!!! je bent krap halverwege man, een goede bekende van mij heeft op zo'n 62 z'n laatste job change gedaan en op zo'n 64e nog een laatste opleiding afgerond. Toen ie op 65 en een beetje met pensioen mocht is ie nog een paar jaar doorgegaan (met minder uren) omdat 't werk uitdaging, bezigheid en context geeft. Dit was trouwens in economisch slechte tijd in een sector die aan 't krimpen was.

Zodra je denkt dat je niet meer kan bewegen: KAN je ook niet meer bewegen. Pak de kennis en ervaring die je hebt, Schop er wat besluitvaardigheid in en je kan je alles revampen zoals je wilt. je bent pas te oud als je dat zelf vindt.

Had ik al GAAN gezegd trouwens? :)

Succes met de keuze, jezelf in beweging schoppen, op welk gebied dan ook, is lastig! maar als je 't doet zal je jezelf eeuwig dankbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 07:20
Ik heb 20 jaar ervaring in de ICT als systeem-beheerder en analyst, projectmanager, wijzigingsbeheerder, developer (PhP, MySql, .NET, jQuery enz), ICT Inkoop afdeling opezet (jaarlijks budget 10 miljoen).
Wat is de reden dat je zoveel verschillende functies hebt gehad? Beviel het telkens niet goed genoeg? Daarnaast denk ik dat je in vergelijkbare functies die je hier noemt toch minstens 1000 euro meer salaris kunt krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kan je niet naast je huidige baan opstarten en ervaring opdoen? Als je zo'n relaxte job hebt, heb je vast energie over.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:17
Detachering is ook nog niet zo erg hoor. De reistijd is afhankelijk van waar je woont, maar in mijn geval meestal 20-40 minuten. De opdrachten verschillen behoorlijk, zowel in positieve als negatieve zin. Het voordeel is dat wanneer je de detachering zat bent, er voldoende bedrijven zijn die graag met je verder willen.

Ook je salaris lijkt me vrij mager. Dat verdien je in de detachering met 3-4 jaar ervaring ook met daarbovenop nog een leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
Ik zou zeggen kijk goed om je heen, en solliciteer zodra een vacature je echt aanspreekt. Je kunt zelfs na de onderhandelingen over voorwaarden nog nee zeggen tegen een andere baan; dus je kunt 1 op 1 vergelijken wat je er voor inlevert en wat je er op vooruit gaat.

Overigens; is 26 vakantiedagen nu echt veel? Ik heb nooit gezien dat een bedrijf er minder dan 25 geeft... die ene dag maakt dan ook niet echt het verschil toch? :). Daarnaast kun je ook over secundaire arbeidsvoorwaarden onderhandelen; die ene dag geven ze je echt wel als dat een breekpunt voor je zou zijn ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25

ZieMaar!

Moderator General Chat
Veel bedrijven geven tegenwoordig het wettelijk minimum aan vakantiedagen (21 denk ik) en geven je gewoon geld waarvan je extra kan kopen, of gewoon uit kan laten betalen. Ik heb bijvoorbeeld ook ‘maar’ 21 vakantiedagen, maar heb los van mijn salaris een (behoorlijke) toelage waarin oa geld voor vakantiedagen zit. Scheelt het bedrijf een hoop verlof stuwmeren en de werknemer kan zelf bepalen hoe lang hij op vakantie gaat.

Maar met je conclusie, dat alleen 26 dagen niet heel bijzonder is, ben ik het uiteraard eens :).

Sowieso, 47, bereid om te leren, probeer gewoon eens te reageren op leuke vacatures. Wat veel mensen van jouw leeftijd (of vooral nog iets ouder) is dat ze door alle jaarlijkse verhogingen, coa wijzigingen etc uiteindelijk op een arbeidsvoorwaarden pakket zitten dat niet past bij wat ze kunnen (en willen). Dan is het moeilijker, maar jij zit volgens mij niet in zon gouden kooi én wil graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 15:09
Ik sluit even aan, ook 47.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
SkiFan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:05:

***members only***
Toevallig niet bij een scholengemeenschap gesolliciteerd? :+

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 15:09
!null schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Toevallig niet bij een scholengemeenschap gesolliciteerd? :+
:+ Leuk

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SkiFan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:05:

***members only***
Jaarcontract lijkt mij iets waar je haast niet onderuit komt. Misschien als je hele bijzondere kwalificaties hebt en het bedrijf daar echt niet zonder kan.

Ik ben vorig jaar overgestapt naar een nieuwe baan, na jaren bij een bedrijf waar ik het gevoel had dat ik vastgeroest was, en heb dat jaarcontract gewoon geslikt. Maar ik zit onderhand aan m’n derde werkgever, ben elke keer probleemloos door proeftijd en jaarcontract gekomen, en durf die gok wel te wagen. Ook in mijn detacheringstijd (de eerste werkgever) had einde opdracht nooit met mijn presteren te maken. Daar krijg je wel wat zelfvertrouwen van.

Aan de andere kant: Risico zit er altijd aan. Een vriend van me stapte jaren geleden over naar een nieuwe werkgever en kreeg in zijn proeftijd te maken met een nieuwe manager. En die nieuwe manager vond zijn hele functie overbodig. Hij stond dus binnen 2 maanden alweer op straat. Dat kan ook iedereen overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 06:51
Hier hetzelfde verhaal. Al jaren applicatiebeheerder Magister wat ik met mijn ogen dicht doe en 2 vingers in mijn neus.

Als je onzeker bent over een ander baan is het wellicht een mogelijkheid om een sabbatical te nemen voor een jaar zodat je altijd terug kan als het niet bevalt/lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

47 is nog lang niet zo oud als je af en toe denkt in de IT, genoeg bedrijven waar de gemiddelde leeftijd ook ontwikkelteams boven de 40 ligt, tot aan bijna pensionados aan toe

Daarnaast, je mag/moet nog 20 jaar voor je pensioen, en als ik het zo lees gaat dat geen fijn gevalletje "het zal mij mn tijd wel duren" worden.

Ik zou dus zeggen, zoek de groei op, ga met je werkgever in gesprek, het zal gewaardeerd worden als je dat pro-actief oppakt, en als je dan toch je groei elders moet gaan zoeken komt je ontslag ook niet als (onaangename) verrassing.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

downtime schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Jaarcontract lijkt mij iets waar je haast niet onderuit komt. Misschien als je hele bijzondere kwalificaties hebt en het bedrijf daar echt niet zonder kan.
Dat is altijd één van de pluspunten van je huidige werk (vast contract) en nadelen van de nieuwe werkgever (jaarcontract).
Maar als me nu een andere baan wordt aangeboden (en daar lijkt het wel op), dan slik ik dat jaarcontract. De partij waarmee ik praat weet dat mijn doel is om zelfstandig ondernemer te worden; en ze staan daar open voor.
TukkerTweaker schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Wat is de reden dat je zoveel verschillende functies hebt gehad? Beviel het telkens niet goed genoeg? Daarnaast denk ik dat je in vergelijkbare functies die je hier noemt toch minstens 1000 euro meer salaris kunt krijgen.
Waarschijnlijk veel functies tegelijk; heb ik zelf ook. Scholen hebben meestal niet veel resources dus wat je aan mankracht hebt, zet je zoveel mogelijk in.

Als ik de TS was, zou ik het wel weten. Nu actief rond gaan kijken en als je wat vindt er actief op duiken. Je kan altijd de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:35:
[afbeelding]

Iets inhoudelijker, ik kan het niet goed inschatten, maar het lijkt me dat je makkelijk meer kunt verdienen?
En inderdaad meer uitdaging aan kan. Krijg je misschien ook meer energie van.
Perfect plaatje, ook prima inzetbaar op veel relaties :).

Sowieso denk ik dat je in elke baan af en toe wel een dip hebt. Je moet ervoor zorgen dat je gewoon je uitdagingen blijft vinden (en dus ook zoeken). Ik merk zelf dat als ik te weinig werk heb dat ik me niet happy voel, ik moet gewoon 40 uur veel te doen hebben (en dat kan heel afwisselend zijn) en daar haal ik gewoon motivatie uit. Als ik niets te doen heb ga ik om me heen kijken.

En soms moet je gewoon eens een gokje nemen; zolang het geen bedrijf is waar alles "too good to be true" is kan je hooguit het risico lopen dat je geen contractverlenging krijgt... Maar als je een beetje gelooft in jezelf moet dat toch wel goed komen? Je verhaal zo lezende; tekenen voor het nieuwe avontuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verveling is killing en met je 47 jaar duurt het nog 23 jaar voordat je met pensioen kunt.
Kortom: Je bent pas halverwege je carriëre. :)

Veiligheid en reistijd is absoluut prettig, maar als je geen uitdaging meer in je baan hebt is het tijd om te kijken hoe je die uitdaging terug kunt vinden.

Als je huidige werkgever je goed bevalt zou ik eerst daar gaan kijken om te zien of er mogelijkheden zijn meer uitdaging in je werk te krijgen. Als die mogelijkheden er niet zijn, zeker eens buiten de deur kijken.

Zoals anderen ook zeggen: Bekijk vacatures. Kijk wat je leuk vind. Je kunt altijd heel selectief ook naar vacatures binnen een smal kader kijken. (Dus korte reisafstand, bepaalde bedrijfsomvang, etc.) Zit er per ongeluk écht wat leuks tussen zou je er altijd eens een sollicitatie aan kunnen wijden. (En wie weet land je daardoor wel min of meer per ongeluk in een leuke nieuwe baan met nieuwe uitdagingen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wel of geen onbepaalde tijd maak ik me niet zo druk om. Maar; ik ben jonger, kan een salarisval prima hebben en weet dat ik supersnel iets anders heb. Daarbij ben je bij onbepaalde tijd bij reorganisaties ook gewoon aan de beurt en krijg je met weinig dienstjaren ook maar een fooitje.

Desondanks ben ik en september van werkgever veranderd én kreeg ik direct onbepaalde tijd (zonder te vragen). Het kan zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik ga eens kijken wat er voor mij te koop is. Ik ben ook met CompTIA Security+, Kali, Ethical Hacking bezig. Gewoon om iets te leren te hebben. (Ik mag graag van alles door elkaar leren. Lang leve de afwisseling)
Kennelijk ben ik niet zo oud als ik denk of er uit zie ;)

Jullie hebben me vertrouwen gegeven dat het mogelijk is om uit je vastgeroeste positie te komen.
Thanks!
Bluesbrother
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:25
Hoe is de thuis situatie? Ik kan me voorstellen dat als je een gezinnetje te onderhouden hebt dat je wat risico mijdt en bijv. weinig reistijd en veel vakantie ook wat waard is.

Aan de andere kant denk ik niet dat jij snel werkeloos thuis zal komen te zitten dus kan je wel een risicotje nemen. Als een nieuwe baan niet bevalt zoek je gewoon weer wat anders. Geen uitdaging op je werk is het ergste wat er is en financieel is nou eenmaal ook belangrijk.

Maar eerst praten met je huidige werkgever om te kijken of hij nog iets voor je kan doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
ph4ge schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:12:
Hoe is de thuis situatie? Ik kan me voorstellen dat als je een gezinnetje te onderhouden hebt dat je wat risico mijdt en bijv. weinig reistijd en veel vakantie ook wat waard is.

Aan de andere kant denk ik niet dat jij snel werkeloos thuis zal komen te zitten dus kan je wel een risicotje nemen. Als een nieuwe baan niet bevalt zoek je gewoon weer wat anders. Geen uitdaging op je werk is het ergste wat er is en financieel is nou eenmaal ook belangrijk.

Maar eerst praten met je huidige werkgever om te kijken of hij nog iets voor je kan doen.
Klopt ik ben getrouwd + zoon dus ik moet een beetje voorzichtig zijn. Aan de andere kant mijn vrouw is ook IT'er (product owner/scrum master/C++/Python programmeur). Alleen die is nu ook op zoek naar wat anders. Dus twee personen aan het pionieren.......Voorzichtig maar idd ik verveel me nu de pleuris.Dus ik zal op termijn verkassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 21:42
@bluesbrother Ik heb het topic even vluchtig doorgescrolled, al eens over nagedacht om zzp'er te worden? Ik heb die optie geloof ik nog niet voorbij zien komen.

Voordelen:
  • Je bepaald zelf welk werk je waar aanneemt en daardoor flexibel met reizen;
  • Je levert een dienst die kun je overal leveren, op locatie of van huis uit / kantoor;
  • Afspraken plan je wanneer het jou uit komt, na de spits dus. En die enkele keer dat het niet uit komt neem je voor lief;
  • Goede mensen met kennis en ervaring zijn nooit te oud;
  • Als je kan scripten / powershellen ben je bij voorbaat al een koning, want dat vind ik echt een onderschatte vaardigheid en mensen die dat fatsoenlijk kunnen zijn relatief zeldzaam!
Of waarom begin je niet iets samen met je vrouw en kijk je waar je elkaar aan kan vullen als jullie beiden er tabak van hebben. Genoeg zzp'ers die elkaar aan het werk houden op opdrachten en misschien kun je een vliegende start maken door met je huidige werkgever af te spreken dat je bij hun mag starten (in het geval dat jij de eenoogige koning bent heeft je werkgever een tech gap dat hij niet zomaar kan invullen). Gewoon nog even 1 of 2 maanden inhuur zodat je de aquisitie voor een nieuwe opdracht kan doen en dan door naar de volgende. Jij hebt sales ervaring, dan moet dit een 'makkie' voor je zijn.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@loewie1984 Aan het ZZP bestaan kleven ook heel erg veel nadelen. Zowel voor de bedrijven die ze inhuren als voor de ZZPers zelf.

Sure, voor sommigen is het een goede oplossing, maar voor heel veel mensen én voor heel veel bedrijven absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Maarzeker, maar als er een beroep is waar je makkelijk zzp'er kan worden is het IT'er wel. Of eigenlijk iedereen die een dienst levert in plaats van een product. Zo heb je niet te maken met inkoop/verkoop, derving en al dat soort zaken.

En zeker ben je verantwoordelijk voor je zelf, je pensioen, je verlof, je verzekering, je verzuim. Maar tegen 70 eu per uur excl. btw en hij kan als O365 specialist makkelijk op project basis tegen de 100 a 125 eu excl. aan zitten. Kun je heel leuk van leven met een stukje onzekerheid.

Kwestie van plannen is dat. Niet direct al je salaris er door heen jakkeren, maar dingen op zij zetten voor als het even tegen zit. Dan heb je al een hoop nadelen weggewerkt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

loewie1984 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:58:
Maarzeker, maar als er een beroep is waar je makkelijk zzp'er kan worden is het IT'er wel. Of eigenlijk iedereen die een dienst levert in plaats van een product. Zo heb je niet te maken met inkoop/verkoop, derving en al dat soort zaken.
Persoonlijk vind ik het geen goede ontwikkeling. Ik snap de hang ook niet zo.
Soms kunnen externen heel veel toevoegen maar mijn ervaring is dat vaak interne ICTers ook zo hun voordelen hebben. Zowel financieel als persoonlijk.

Een vaste ICTer kent zijn organisatie beter dan een externe, zeker als 'ie er wat langer zit. Kan dus veel beter bepalen waar geld uitgegeven moet worden, hoe prioriteiten liggen, etc.

Externen zijn dan weer nuttig voor een stuk expertise, een verse blik, handjes voor korte duur (waar een vaste medewerker niet flexibel genoeg is), etc. Kortom, projecten. ICT is alleen veel meer dan een projectje hier en een projectje daar.

Wij zijn met 2 vaste technische ICTers en ik denk dat wat wij doen, niet beter, goedkoper en efficiënter gedaan kan worden door een externe partij.
En zeker ben je verantwoordelijk voor je zelf, je pensioen, je verlof, je verzekering, je verzuim. Maar tegen 70 eu per uur excl. btw en hij kan als O365 specialist makkelijk op project basis tegen de 100 a 125 eu excl. aan zitten. Kun je heel leuk van leven met een stukje onzekerheid.
Valt dat niet harder tegen dan het lijkt? Dat uurtarief is heel leuk, maar ik dacht dat je direct al 75% inlevert aan verzekeringen, belastingdienst, etc. Plus dat je niet ieder uur facturabel bent.

Werk je 40 uur, zou je met €100 per uur wel eens lager uit kunnen komen dan een resident sysadmin die €20,- bruto per uur verdient.
Kwestie van plannen is dat. Niet direct al je salaris er door heen jakkeren, maar dingen op zij zetten voor als het even tegen zit. Dan heb je al een hoop nadelen weggewerkt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik ben het ook wel met je eens, maar als al die zzp'ers slecht verdienen in de IT waren ze geen zzp'er geworden. Zelfs met een tarief van 70 eu per uur, hark je 11k binnen per maand, als je de helft al inlevert aan belasting en verzekeringen hou je nog 5.5k over. En ik las dat ie op dit moment 2.2k netto overhoudt. Kun je van 3k je leegloop, pensioen, verlof en verzuim regelen en dan durf ik te wedden dat ie nog wat overhoudt.

Besides, over diensten ben je 21% btw plichtig. Welke belastingen je daarna als zzp'er over je inkomen btw plichtig bent kan ik zo snel niet vinden.

Zie anders eens: https://www.belastingdien...r_btw_berekenen/diensten/ en https://www.zzpservicedes...stingen-moet-afdragen.htm en https://www.eenmanszaakoprichten.nl/belasting/

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 18-01-2018 11:50 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@loewie1984 Mwah. Je ziet (buiten de ICT) dat ZZP ook vooral een mooie manier voor werkgevers is om goedkoop en flexibel arbeidskrachten in te huren. Kijk maar naar de hele discussie over de post en thuisbezorgd bezorgers. Gedwongen ZZPer omdat dat flexibeler is en ze zo per pakketje betaald kunnen worden in plaats van per maand.

Daarbij denk ik dat in gevallen een ZZPer inhuren schadelijk is voor een bedrijf.

Qua loon, dan ga je uit van 40 facturabele uren per maand en dat haal je nooit.

Even snel een calculator ingevuld en wat waardes ingevuld die mij redelijk lijken:
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=4Cb0eJWIHE

Komt uit op 1.264 per jaar. Da's bij €70 per uur "maar" €88.840 en daar moet dan serieus veel vanaf. Ik gok zo dat je met dat bruto inkomen, wel eens niet ver boven een regulier sysadmin salaris uit gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Ken jij een zzp'er met 32 dagen verlof en 10 studie dagen? Anyways ik denk dat wij het niet eens gaan worden en dat mag. Ik vind je blik op deze mogelijkheid en 'externen' sceptisch en enigszins negatief, ook dat mag.

Ik zou een postbezorger nu niet echt vergelijken met een ICT'er. En niet elke ingehuurde ICT'er gooit na zijn oplevering alles over de schutting, of betrekt de beheerafdeling niet bij de inrichting. Dat is niet alleen voorbehouden aan zzp'ers dat is meer een mentaliteitskwestie en een instelling die je als persoon zelf hebt vanuit de betrokkenheid richting de organisatie. imho.

Laten we eens horen hoe de TS er tegenaan kijkt.

[ Voor 43% gewijzigd door loewie1984 op 18-01-2018 12:27 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

loewie1984 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:15:
Ken jij een zzp'er met 32 dagen verlof en 10 studie dagen? Anyways ik denk dat wij het niet eens gaan worden en dat mag. Ik vind je blik op deze mogelijkheid en 'externen' sceptisch en enigszins negatief, ook dat mag.
Als niet-ZZPer is 32 dagen verlof en 10 studiedagen niet heel raar. Als ZZPer denk ik dat het ongeveer op hetzelfde neer komt. (Al vind ik 10 studiedagen per jaar voor een ZZPer wat weinig.)

Kortom, ik denk dat het netto declarabele uren per jaar wel ongeveer uit komt op de aangegeven 1264 per jaar.
Ik zou een postbezorger nu niet echt vergelijken met een ICT'er. En niet elke ingehuurde ICT'er gooit na zijn oplevering alles over de schutting, of betrekt de beheerafdeling niet bij de inrichting. Dat is niet alleen voorbehouden aan zzp'ers dat is meer een mentaliteitskwestie en een instelling die je als persoon zelf hebt vanuit de betrokkenheid richting de organisatie. imho.
Klopt. Daarom denk ik dat er een mix nodig is van enerzijds ingehuurde personen (al dan niet ZZPer, al werk ik persoonlijk liever samen met reguliere ICT dienstverleners vanwege de continuiteit), anderzijds eigen personeel.

Waarom ik tegen je in ga, is dat je enkel de voordelen van een ZZP bestaan benadrukt en zoals wel vaker gebeurt, net doet of je zo veel meer kunt verdienen als ZZPer. Dat kan. Maar je bent ook veel kwetsbaarder (ziektekosten verzekeringen zijn bijvoorbeeld heel erg duur) en wil je goed verdienen moet je iets unieks doen en/of je een slag in de rondte (60+ uur per week) werken.

Daarmee is het meteen niet meer vergelijkbaar met loondienst, waar 36-40 uur per week de norm is en je heel veel zekerheden hebt. Om als ZZPer werkelijk over het netto besteedbaar jaarloon van een loondienster te komen, moet je hard je best doen. (Dus veel uren draaien of een hoog uurtarief hebben.)

Ik denk dat die ZZP hype nog wel een keer klapt.
Laten we eens horen hoe de TS er tegenaan kijkt.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

unezra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:59:
@loewie1984 Mwah. Je ziet (buiten de ICT) dat ZZP ook vooral een mooie manier voor werkgevers is om goedkoop en flexibel arbeidskrachten in te huren. Kijk maar naar de hele discussie over de post en thuisbezorgd bezorgers. Gedwongen ZZPer omdat dat flexibeler is en ze zo per pakketje betaald kunnen worden in plaats van per maand.

Daarbij denk ik dat in gevallen een ZZPer inhuren schadelijk is voor een bedrijf.

Qua loon, dan ga je uit van 40 facturabele uren per maand en dat haal je nooit.

Even snel een calculator ingevuld en wat waardes ingevuld die mij redelijk lijken:
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=4Cb0eJWIHE

Komt uit op 1.264 per jaar. Da's bij €70 per uur "maar" €88.840 en daar moet dan serieus veel vanaf. Ik gok zo dat je met dat bruto inkomen, wel eens niet ver boven een regulier sysadmin salaris uit gaat komen.
In al mijn berekeningen die ik deed voor als ik ZZP'er zou worden ging ik uit van 1000 declarabele uren per jaar. Ofwel: uurloon x 1000 = bruto jaarloon.
En wat is serieus veel? O.b.v. 100K hou je in principe €5400 netto over. Daar moet dan nog pensioen e.d. van af, maar dat bedrag is bruto.

Daarnaast zijn AO-verzekeringen leuk, maar we zijn wel IT'ers, geen bouwvakkers. Er moet wel heel veel gebeuren wil je niet meer IT'er kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

Als niet-ZZPer is 32 dagen verlof en 10 studiedagen niet heel raar. Als ZZPer denk ik dat het ongeveer op hetzelfde neer komt. (Al vind ik 10 studiedagen per jaar voor een ZZPer wat weinig.)
Je vergeet te vermelden dat die ZZP'er die vrije dagen en studiedagen niet krijgt doorbetaald. Iemand in loondienst met een dergelijk aantal vrije dagen en studiedagen zijn wel doorbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@robb_nl Precies mijn punt. :) Daarom heb ik die calculator er ook bij gepakt.
Maar als ik de opmerking van @MrSleeves zie, blijkt dat ik met mijn ruim 1200 declarabele uren per jaar dus nog veel te optimistisch was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

@unezra ik heb ook even rondgeklikt in die calculator en kwam uit op het volgende:
Als ik EUR3000,- netto per maand wil verdienen als zzp-er moet ik 1200 declarabele uren per jaar hebben tegen een tarief van EUR67,- per uur.
Ik heb voor (denk ik) lage bedrijfskosten gekozen (EUR20.000 per jaar), maar met vervoer, telefonie, boekhouder etc, kom je daar al snel aan.
Ik moet zeggen dat ik best schrok van EUR67,- per uur moeten vragen voor een relatief laag netto inkomen.... Iets om zeker 3 keer over na te denken voordat je in het ZZP gat/valkuil springt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@robb_nl Yep. En zó vanzelfsprekend is het niet dat je als ZZPer dat bedrag of meer kunt vragen, ook niet in de ICT. Je moet echt al iets bijzonders doen en kunnen voor dat bedrag of meer.

Dus voor 3K netto, met lage bedrijfskosten, heb je ook nog eens de onzekerheid van het ZZP bestaan. Als loondienster heb je veel meer zekerheden. Dat kost misschien wat geld en ik denk dat er zeker mensen zijn die beter af zijn als ZZPer maar het valt me op dat er soms wel wat té rooskleurig over word gedaan. (Zeker omdat er ook dingen bij komen kijken als aquisitie en boekhouding. Dat moet je kunnen en je moet het leuk vinden.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:14
bluesbrother schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:00:
Dus niemand om mij aan op te trekken. Ik ben alleen bang dat mijn wensen conflicteren met elkaar.

Ik heb hier op GoT al diverse draadjes zitten lezen wat nuttige richtingen zijn. Ik ben nu redelijk goed in Office 365. Ook nogal hip and happening. Maar als oudere-jongere..........
Ikzelf zit pas 4 jaar in de IT, waarvan één jaar bij een nieuwe werkgever (detachering).
Om eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet of het een goede keuze geweest om over te stappen. Ik zat in een servicedesk functie waar de werkdruk laag was, met een super gezellig team, (veel) ruimte om privé zaken te regelen tijdens werktijd (naargelang het werk het toe liet).
Ook konden we tijdens werktijd bij de baas binnen stappen en lekker praten over voetbal en andere bizarre taferelen die die dag gebeurt was.

Echter zag ik geen uitdaging in het werk, mede door de lage werkdruk en dezelfde user vragen die maar niet geautomatiseerd werden.
Ik kon met de trein naar m'n werk en was van deur tot deur maar 25 minuten onderweg. Met de auto was dit 30 minuten en altijd tegen de file in.

Nu zit ik in de detachering, heb een systeembeheer baan bij een groot bedrijf, ik verdien meer (niet bizar veel, maar wel op hetzelfde niveau als een senior in m'n vorige functie en per certificaat gaat m'n salaris omhoog).

Ik sta dagelijks in de file (ringweg Amsterdam). Dit omzeil ik om 07:00-08:00 uiterlijk op m'n werk te zijn, om vervolgens 15:00-16:00 naar huis te gaan.
Als ik op m'n werk ben dan is het voor mijn gevoel 110% vlammen van begin tot eind, terwijl dit bij de vorige job niet zo was.
Ook het "gezellige babbeltje" is er niet meer en de interactie met collega's is velen malen minder/slechter (eilandjes gedrag). Daarnaast is de klantbeleving weggevallen.

Enerzijds ben ik blij dat ik de overstap heb gemaakt, omdat ik nu een omgeving beheer van 25.000 vm's en 5000 baremetals + een onwijs grote stap vooruit aan het maken ben met leren (gewoon al door actief mee te doen).
Anderzijds staat het mij wat tegen omdat ik weet hoe het vroeger was en dat zal ik hier niet vinden.

Vraag het mij over 3-4 jaar nog maar eens, dan ben ik er wel uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Of er lopen een hoop armzalige zzp'ers op de wereld rond of ze doen allemaal iets verkeerd.
Vooropgesteld ik wil niemand in een zzp gat manoeuvreren, de optie was nog niet geopperd dus noemde ik hem.

Maar als je zegt ik moet een tarief van 67 eu per uur vragen voor een netto inkomen van 3k, vraag ik me af wat alle klusjesmannen en aannemers verdienen. Mensen met gouden handen. Die zullen beslist lager zitten qua uurtarief maar qua salaris er niet ver vanaf zitten schat ik. Misschien moeten we eens een zzp'er om een berekening vragen zodat we kunnen stoppen met gissen.

Als je sterk bent in je vak, communicatief vaardig en ervaring hebt in sales zoals de TS heeft, heb je al een streepje voor op de autistische codeklopper met gebrek aan sociaal contact die voor zich zelf wilt beginnen. No offense, iedereen moet doen waar hij/zij goed in is. Het is voor de TS misschien de moeite waard om te onderzoeken.

Als iemand in loondienst weet ik ook dat juist dat vangnet waar iedereen het over heeft, je ook in je comfort zone laat zitten. Je kan je werk wel heel serieus nemen, maar haal je het onderste uit de kan? Wat drijft jou om het nog beter te doen? Als je uiteindelijk helemaal zelf verantwoordelijk bent voor het resultaat, je reputatie en je kennis en kunde ontstaat er denk ik in beginsel een soort van oerkracht wat je drijft om het juiste te doen. En je zult zien na een paar jaar zzp'en weet je niet beter en zeg je: "nooit meer een baas" maar het is niet voor iedereen en voor iedere sector weggelegd, maar ik kom bij mijn opdrachten best veel zzp'ers tegen op projecten waar bedrijven ook een it dienstverlener / detacheerder voor kunnen inhuren. En dan heb je nog brokers en rondtrekkende programmamanagers die hun hele team een voor een naar binnen fietsen.

@CuBras het is te prijzen dat je de stap hebt gemaakt. Ik heb 11 jaar bij een IT dienstverlener gewerkt waarbij ik gemiddeld genomen op 15 a 30 minuten reistijd van en naar werk reed. Soms een uitschieter, soms een project ver weg maar doorgaans op tijd thuis. Ik twijfelde echter al 4 jaar of ik niet weg moest gaan. Het bedrijf paste niet meer bij en mijn werkhouding. Ik ben kritisch naar mezelf, naar anderen en naar het bedrijf waar ik voor werk en er zat geen progressie in het bedrijf om de boel naar een hoger niveau te tillen.

Nu een jaar na de overstap kom ik tot de conclusie dat ik het veel eerder had moeten doen. Mijn nieuwe werkgever heeft oog voor de medewerker. Faciliteert me zodat ik kan 'bereiken wat ik wil bereiken' en schenkt aandacht aan mij en zelfs mijn partner. Het enige wat ik er op achteruit ben gegaan is reizen en reistijd. Ik rijd nu met gemak 2 keer zoveel als voorheen. Van 25k naar 50k per jaar. Dat valt me zwaar, vooral omdat ik 'een provincie uit moet rijden' om ergens te komen, aan het werk te gaan.

Als je nog jong bent is dat goed te verteren. Ik vind het ook knap van iedereen die tussen 6 en 7 in de auto stapt om 100+ km te rijden voor werk, terwijl de kans groot is dat de mensen die aan de andere kant van de weg de omgekeerde weg afleggen (er moet toch gewoon werk in je eigen regio te vinden zijn!)

Als je iets wilt bereiken, je geeft nu aan dat je veel meer kennis en ervaring hebt opgedaan en dat zal je altijd met je meedragen. De diversiteit die je ervaart door diverse opdrachten bij verschillende klanten te doen vind ik zelf heel erg waardevol. Omgaan met verschillende mensen, culturen, gebruiken en tradities maken je zelf uiteindelijk ook een rijker persoon. Het verkrijgen van dat inzicht is misschien nog wel waardevoller dan het geld op je bankrekening.

Elk bedrijf is anders, gemoedelijkheid en persoonlijke aandacht zou ik niet zo snel verwachten bij een Atos, Logica, of andere grote dienstverlener en zul je eerder vinden bij de bedrijven tussen 50 a 100 man. En ten slotte is ook elke manager of directeur anders. Ik heb nu twee directeuren meegemaakt. De een had geen idee en oog voor zijn medewerkers en kon geen gespreksonderwerp aangaan. De ander laat een scheet op de golfbaan en kun je in de kroeg een leuke avond mee hebben. Ook daar heb je niet mee van doen als je .... bent.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

unezra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:40:
@robb_nl Precies mijn punt. :) Daarom heb ik die calculator er ook bij gepakt.
Maar als ik de opmerking van @MrSleeves zie, blijkt dat ik met mijn ruim 1200 declarabele uren per jaar dus nog veel te optimistisch was.
Het is geen real-live berekening, maar meer worst case scenario (al is worst case natuurlijk 0 :) ). 1000 is ongeveer 50% declarabel en volgens mij wel realistisch. Als je meer uren kan krijgen, is dat natuurlijk mooi. De vraag is of je dan niet ook meer dan 40 uur werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:53
Hou er ook rekening mee dat een verzekeraar en een opdrachtgever minder flexibel zijn dan een werkgever. Voorbeeld: heftige knie blessure. Operatie noodzakelijk. Maanden lang beetje op en af gewerkt thuis bij werkgever. Opgehaald met taxi. Als zzp’er was dat wel een probleem. Want hoeveel had je verzekeraar dan uitgekeerd? Knie heb je immers niet nodig voor typen?? En stel 50 procent. Had de opdrachtgever jou nog wel willen hebben voor die andere 50 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 20:33
bluesbrother schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:30:
Ik heb nu mogelijkheden om als Office 365 adoptie coach aan de slag te gaan. Maar ook interesse gekregen in security en ik ben dan ook bezig mijn Security+ en Ethical Hacking certificaten te halen.
(Ik ben verslaafd aan leren dus mijzelf ontwikkelen en mijn kennis uitbreiden is ook gewoon een hobby van mij.)
Zo te lezen kun je dat er naast doen, of zelfs tijdens je baan. Dat is op zich ook al mooi, er zijn zat banen waar je in werk zult omkomen en er weinig tijd is voor ontwikkeling.

Ik stel me zo voor dat je dagelijks het gewoon niet heel druk hebt en in principe tijd over hebt. Kun je hier geen gebruik van maken voor ontwikkeling (doe je al), freelance klusjes (remote), of vrijwillige zaken (op open source hacken, zeker vanuit security perspectief een mooie bullet op een CV)? Je kunt dan in principe heel lang wachten totdat je die ene topbaan langs ziet waaien, en verder in alle veiligheid aan je skills werken en de kat uit de boom kijken. Ik zou inderdaad het gokken afstemmen met je vrouw, niet tegelijk iets nieuws uit proberen misschien.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Wouw het gesprek is hier flink verder gegaan. Ik heb het net allemaal zitten lezen. 90% van de nieuwe reacties gaan over ZZP'er worden. Iets waar ik niet echt warm van wordt. Ik heb naast mijn baan ook als ondernemer aan de weg getimmerd. Webshop en nog wat andere import activiteiten. Die zijn min of meer mislukt. Al was het wel een leuk avontuur. Maar het heeft me geleerd dat ZZP of ondernemer (same difference) een stuk moeilijker is dan het in eerste instantie lijkt. Paar IT vrienden van mij zeggen ook dat dat ik moet doen. Maar zelf doen ze het niet. Het is best prettig om veilig voor een werkgever te werken. Dat je dan geld misloopt is dan jammer. Maar zoals ik al melde: geld is geen drijfveer.

Al met al lezende is mijn conclusie nog steeds om mijn aan mijn (security) skills te werken en op mijn gemak om mij heen te kijken. We zien wel wat er mijn pad komt. Kan mijn vrouw ook op haar gemak solliciteren.

bluesbrother 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
bluesbrother schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:27:
Wouw het gesprek is hier flink verder gegaan. Ik heb het net allemaal zitten lezen. 90% van de nieuwe reacties gaan over ZZP'er worden. Iets waar ik niet echt warm van wordt. Ik heb naast mijn baan ook als ondernemer aan de weg getimmerd. Webshop en nog wat andere import activiteiten. Die zijn min of meer mislukt. Al was het wel een leuk avontuur. Maar het heeft me geleerd dat ZZP of ondernemer (same difference) een stuk moeilijker is dan het in eerste instantie lijkt. Paar IT vrienden van mij zeggen ook dat dat ik moet doen. Maar zelf doen ze het niet. Het is best prettig om veilig voor een werkgever te werken. Dat je dan geld misloopt is dan jammer. Maar zoals ik al melde: geld is geen drijfveer.

Al met al lezende is mijn conclusie nog steeds om mijn aan mijn (security) skills te werken en op mijn gemak om mij heen te kijken. We zien wel wat er mijn pad komt. Kan mijn vrouw ook op haar gemak solliciteren.

bluesbrother 8)
Als je 'Office 365 Functioneel beheerder' met interesse in security, is er dan geen ruimte om daar bij de huidige werkgever wat mee te doen?

Microsoft heeft in de E5 O365 allerlei security opties zitten, werkgever zal toch ook iets met GDPR moeten gaan doen. Misschien kan dat een begin zijn om een uitdaging voor jezelf te creeren.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Pagina: 1