Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BIOS update ivm recent intel lek

Pagina: 1
Acties:

• FordDriver
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-04 16:00
Beste tweakers,
Ik wil graag oproepen om jullie bios na te lopen op eventuele updates,

Ik heb in mijn geval al voor 6 Dell notebooks (allemaal verschillende modellen) bios updates gevonden.
Tevens is een update beschikbaar voor mijn dell en HP server.

INTEL-SA-00086 (CVE-2017-5705 & CVE-2017-5708).

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:10
Denk dat je vanwege dit beter even kunt wachten, mocht je een AMD CPU hebben.
https://www.nu.nl/gadgets...omputers-onbruikbaar.html

• gertvdijk
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-04 16:45
INTEL-SA-00086 gaat over Intel Management Engine lek. Dat is een ander lek dan Spectre/Meltdown.

Meltdown/Spectre

Een BIOS update in de context van Spectre/Meltdown is volgens mij alleen relevant voor het updaten van de microcode van de CPU. Bij elke boot wordt er aan de CPU een nieuwe microcode gegeven door ofwel het BIOS tijdens POST of het OS kan dit ook nog doen tijdens boot. Ik heb een Linux-achtergrond en in bijvoorbeeld Debian/Ubuntu krijg je dezelfde nieuwe microcode in je CPU middels de package intel-microcode / amd64-microcode. Oftewel, gewoon package updates draaien en rebooten zoals bij kernel updates die je toch al zou moeten doen is voldoende.

N.B. Naast microcode gaat het óók nog om software updates die je gewoon moet installeren (kernel, libraries, etc.).

Intel Management Engine
Patch vereist een nieuwe firmware van de Intel ME. Te installeren via je OEM-updates, meestal verpakt als BIOS update, maar kan ook los verpakt worden. Daar gaat het om in de startpost / INTEL-SA-00086.

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Was het volgende topic niet genoeg?

Meltdown en Spectre

"Security should be baked in, not sprayed on!"

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True