Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Ik ben op dit moment een extra monitor ( AOC 2790 27" ) aan het testen naast mijn bestaande LG 4k scherm en het scherm ingebouwd in mijn laptop ( Full HD ).

Specs van de laptop:
BTO 15.6"
Core i7 7700
Nvidia GTX 1070 + Intel 630 videokaart
Windows 10 PRO.

Alle drivers bijgewerkt naar meest recente versie. Nieuwste Nvidia drivers een paar dagen terug geinstalleerd.

Het gekke waar ik tegenaan loop is dat het scherm op mijn 4k monitor haarscherp is en dat van mijn laptop ook. Het AOC scherm lijken alle alsof er een anti-alias filter mist. Ze zijn blokkerig en lezen bijzonder onprettig.

Zowel 4K als AOC monitor zitten aangesloten op een Nvidia GTX1070, het laptopscherm wordt aangestuurd door een Intel 630.

Ik heb een hele waslijst aan zaken intussen geprobeerd:

Alleen AOC monitor, AOC monitor samen met laptopscherm, diverse HDMI kabels en DP kabels. Dat maakt allemaal geen verschil.

Intussen ook geforceerd de 2790 INF driver geladen met schaling getest en Cleartype settings geprobeerd. Maar niets helpt.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
Update:

Lek gevonden. Op het scherm zelf alle instellingen gereset. Alles is nu scherp.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260716

Ik heb deze monitor ook gekocht met een HD laptop.
Toch is mijn monitor minder scherp dan mijn laptop.
Enige tips hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
Scherm al een reset gegeven via het menu?