Ik zoek een nieuwe videokaart aangezien mijn huidige kaart het heeft begeven en ik nu een groene streep door mijn beeldscherm zie bij gebruik
in mei had ik nog het geluk dat hij 1 dag voor de 3 jarige garantie het begaf en ik een vervangende kaart kon krijgen. Helaas heeft deze het ongeveer een half jaar volgehouden en heb ik geen garantie meer
Wat is je budget?
Ik zit op dit moment tussen de 300 en 450 euro, meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. Alleen als er echt een duidelijke meerwaarde is wil ik meer betalen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor een nvdia omdat het merk mij meer aanspreekt. Maar zoals te zien heb ik nu een amd kaart en gaat mijn voorkeur nu wederom uit naar amd. Belangrijkste punt voor keuze is dat de prestaties beter zijn.
Mijn huidige systeem
Welke prestaties?
Ik heb nu dus een Asus R9 290 kaart. Mijn nieuwe kaart moet uiteraard beter zijn en graag ook enigzins future proof zodat hij de nieuwe games op minimaal high kan spelen. Ik moet zeggen dat ik met de R9 290 nooit echt tegen problemen aanliep. Dus ben hier al snel tevreden.
Verdere eisen:
- Minimaal 1 display port en 1 hdmi port, dit moet geen probleem zien als ik mijn opties bekijk.
- Minimaal Full HD 1920x1080p (moet ook geen probleem zijn)
qua hitte, geluid en verbruik heb ik niet per se eisen. Graag wil ik hier wel op vooruit gaan, maar dit is vrij makkelijk denk ik. Van wat ik zie en begrijp presteren de huidige kaarten veel beter hierop. Ik vond dat mijn R9 snel warm werd en bij zwaar gebruik begon hij te zoemen als een bij
Verder slurpte hij 300 watt.
Welke opties heb ik gevonden?
De RX 480 lijn was niet meer leverbaar en de 1070 nvdia kaarten zijn in mijn situatie eigenlijk te duur voor wat ze opleveren (of mis ik iets
) Dus ik kwam uit op de volgende:
Mijn voorkeur gaat op dit moment naar de MSI Radeon maar ik blijf toch twijfelen over de 1060.
Graag jullie advies hierover, en graag erop wijzen als ik dingen over het hoofd heb gezien. Wellicht is er nog een andere kaart die beter is? Alvast bedankt!
Wat is je budget?
Ik zit op dit moment tussen de 300 en 450 euro, meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. Alleen als er echt een duidelijke meerwaarde is wil ik meer betalen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor een nvdia omdat het merk mij meer aanspreekt. Maar zoals te zien heb ik nu een amd kaart en gaat mijn voorkeur nu wederom uit naar amd. Belangrijkste punt voor keuze is dat de prestaties beter zijn.
Mijn huidige systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 217,- | € 217,- |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Asus Xonar DG | € 30,65 | € 30,65 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Dell P2214H (met voet) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,60 | |
Welke prestaties?
Ik heb nu dus een Asus R9 290 kaart. Mijn nieuwe kaart moet uiteraard beter zijn en graag ook enigzins future proof zodat hij de nieuwe games op minimaal high kan spelen. Ik moet zeggen dat ik met de R9 290 nooit echt tegen problemen aanliep. Dus ben hier al snel tevreden.
Verdere eisen:
- Minimaal 1 display port en 1 hdmi port, dit moet geen probleem zien als ik mijn opties bekijk.
- Minimaal Full HD 1920x1080p (moet ook geen probleem zijn)
qua hitte, geluid en verbruik heb ik niet per se eisen. Graag wil ik hier wel op vooruit gaan, maar dit is vrij makkelijk denk ik. Van wat ik zie en begrijp presteren de huidige kaarten veel beter hierop. Ik vond dat mijn R9 snel warm werd en bij zwaar gebruik begon hij te zoemen als een bij
Welke opties heb ik gevonden?
De RX 480 lijn was niet meer leverbaar en de 1070 nvdia kaarten zijn in mijn situatie eigenlijk te duur voor wat ze opleveren (of mis ik iets
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0) | € 338,95 | € 338,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC | € 462,- | € 462,- |
| 1 | MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB | € 339,95 | € 339,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.519,90 | |
Mijn voorkeur gaat op dit moment naar de MSI Radeon maar ik blijf toch twijfelen over de 1060.
Graag jullie advies hierover, en graag erop wijzen als ik dingen over het hoofd heb gezien. Wellicht is er nog een andere kaart die beter is? Alvast bedankt!