Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een soort hotelreserveringssysteem waarbij elke reservering wordt opgeslagen in één bestand. Ik wil daarbij middels een label kunnen aangeven hoeveel reserveringen er allemaal zijn. Mijn idee was een string te pakken die bij elke reservering hetzelfde is, en dat zijn allemaal van die middenstreepjes (-), bedoeld als een soort divider.
Nu wil ik dus het aantal keer dat zo'n rij met streepjes wordt geteld. Vraag: hoe doe ik dat? Ik vermoed dat ik hierbij een loop moet toepassen, maar ik kan het mis hebben.
Dit is nu het stukje code gebruikt voor het wegschrijven van data naar een bestand:
Nu wil ik dus het aantal keer dat zo'n rij met streepjes wordt geteld. Vraag: hoe doe ik dat? Ik vermoed dat ik hierbij een loop moet toepassen, maar ik kan het mis hebben.
Dit is nu het stukje code gebruikt voor het wegschrijven van data naar een bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| StreamWriter sw = new StreamWriter(tbxFilePath.Text, true); sw.WriteLine("Naam: " + tbxNaam.Text); sw.WriteLine("Geboortedatum: " + dateBirthDate.Value.ToShortDateString() + " (Leeftijd: " + leeftijd + ")"); sw.WriteLine("Geslacht: " + cboxGeslacht.SelectedItem.ToString()); sw.WriteLine("Adres: " + tbxAdres.Text); sw.WriteLine("Woonplaats: " + tbxWoonplaats.Text); sw.WriteLine("Kamer: " + numericKamer.Value); sw.WriteLine("Aantal: " + numericAantal.Value); sw.WriteLine("Aankomst: " + dateTP1.Value.ToShortDateString()); sw.WriteLine("Vertrek: " + dateTP2.Value.ToShortDateString()); sw.WriteLine("Ontbijt: " + ckBoxOntbijt.Checked.ToString()); sw.WriteLine("Diner: " + ckBoxDiner.Checked.ToString()); sw.WriteLine("------------------------------"); sw.Close(); |
LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10