punt is komma in acces en excel op numpad

Pagina: 1
Acties:
  • 11.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Weet iemand waarom de punt op het numpad toetsenbordje een komma is in excel en acces?
Kan ik dit veranderen?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Omdat je in je systeem nederlands als standplaats hebt aangegeven (regio/tijdzone).

Ook kan je keyboard instelling van invloed zijn. Bijv. nl met us layout.

Door je regio en keyboard intestellen voor een taal/ragio waar je normaal een decimaal punt ipv. komma gebruikt, dan wordt het weer een gewone punt.

Bedenk me net, dit kun je in je configuratie ook instellen bij de getals notatie.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je je toetsenbord op nederlandse indeling staan waarschijnlijk want daar is het zo,

nou is het ook zo dat de nederlandse indeling anders is dan de amerikaanse die eigenlijk standaard is.

Als je hem dus op nederlandse indeling zet zullen sommige tekens op een andere plek zitten dan ze op je keyboard staan.

Mocht je het willen veranderen:
start>settings>control panel>keyboard
start>instellingen>configuratiescherm>toetsenbord(of keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op donderdag 12 juli 2001 15:42 schreef DoLoN het volgende:
dan heb je je toetsenbord op nederlandse indeling staan waarschijnlijk want daar is het zo,

Als je hem dus op nederlandse indeling zet zullen sommige tekens op een andere plek zitten dan ze op je keyboard staan.
Dan kun je na de eerste reboot de indeling wijzigen. zodat je bijv. een NL-keyboard hebt met een VS-international indeling.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets aan de hand zou ik zeggen.
Zolang access en excel het maar als een getal zien.

Wordt alleen lastig als je tekst intypt, maar dan gebruik je de punt op het toetsenbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

hahaha.. ja ik ken het probleem, dat is inderdaad omdat je op verschillende plekken taalinstellingen kan zetten binnen windows (en soms ook nog binnen de applicaties |:( ) bijv. keyboard op nederlandse en tijdsinstelling op engels (en dat alles bijv. op een amerikaanse windows versie :P )

ik heb een keer een dataconversie programma voor zo'n excel sheet gemaakt, zat windows/visualbasic ook de hele tijd te ouwehoeren met die punten en komma's (dacht ie dat het tekst was ipv getallen etc.) ik maar proberen en proberen met die taalinstellingen, uiteindelijk maar handmatig komma-naar-punt-omzet-functie gemaakt want ik kwam er echt niet uit |:(

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:12 schreef BdR het volgende:
ik heb een keer een dataconversie programma voor zo'n excel sheet gemaakt, zat windows/visualbasic ook de hele tijd te ouwehoeren met die punten en komma's (dacht ie dat het tekst was ipv getallen etc.) ik maar proberen en proberen met die taalinstellingen, uiteindelijk maar handmatig komma-naar-punt-omzet-functie gemaakt want ik kwam er echt niet uit |:(
Zoeken en vervangen: . door , (is net zo makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

zoek-en-vervang werkt idd ook, maar niet als het 600 bestanden zijn, elk 100kb

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Op donderdag 12 juli 2001 15:36 schreef shotputty het volgende:
Weet iemand waarom de punt op het numpad toetsenbordje een komma is in excel en acces?
Kan ik dit veranderen?
hey hoe heb jij je instellingen dan staan dat punt een komma is?

Ik ben namelijk op zoek om van die punt een komma te maken omdat ik heel veel bedragen moet intikken
en in welke windows versie is dat?

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01
Aangezien het een numeriek totsenbord is, verwachten deze applicaties daar geen ".", maar een decimaal scheidingsteken.

Dus als je binnen Excel en Access op die toets drukt, vullen deze programma's het 'decimale scheidingsteken' in. Dit teken kan je veranderen in je regio-instellingen.
Pagina: 1