vmware workstatin pro 14 shared vms

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpeter
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:11
hallo allemaal
ik heb vmware workstation pro 14 draaien
en daarbinnen heb ik een aantal vm\s gedeeld zodat je van af andere pc ze kan benaderen
met vmware pro op een andere computer kan ik ook netjes verbinden als ik me in het zelfde netwerk bevind

echter van buiten af lukt het niet om te verbinden.
daarom men eerste vraag welke poorten en of protocol moeten allemaal openstaan en gemapt zijn naar de host?

verder is er toevallig ook een cliënt zodat men niet de volledige vmware workstation hoeft te installeren, en zo ja is die er dan voor zowel linux als windows en waar kan ik hem vinden?

als laatste is er toevallig ook een webclient voor vmware workstatin die ik bv kan draaien op men webserver zodat je ook via een webinterface kan verbinden?

hopelijk kan iemand me aan de gevraagde info helpen
groeten: peter

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48

TommieW

Numa numa.

Sowieso lijkt het mij niet aan te raden om dat open te hebben staan voor het hele internet. Daarnaast is Workstation niet echt gemaakt voor het draaien van servers; daar hebben ze ESXi voor gemaakt. ESXi heeft ook een hele mooie webinterface enzo. Voor externe toegang tot je servers wil je waarschijnlijk een VPN hebben (bijvoorbeeld OpenVPN).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:34
superpeter schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:37:
hopelijk kan iemand me aan de gevraagde info helpen
Zeker, namelijk VMWare zelf; https://kb.vmware.com/s/article/2005585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie boven (beide posts). Nog even los van dat het op GoT erg de bedoeling is om handleidingen zoals bovenstaande te checken voor je vragen stelt, wil je echt geen server aan het internet hangen voordat je dat hebt gedaan :Y)
Ook niet als je op ESXi zou overstappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:03
Met hierboven.

Ik denk dat je even een stapje terug moet zetten en misschien even moet uit schrijven wat je wilt bereiken. De opstelling waar je nu mee bezig bent is in den beginne al een vrij slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpeter
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:11
als eerste de link van eric 1 had ik al ge lezen.

wat ik wil is dat men ouders en broer bepaalde vms kunnen gebruiken van hun tuis uit.
met vpn werkt het ook gewoon prima dus vpn is zeker een goede optie echter moeten ze dan extra handeling doen namelijk eerst vpn verbinding naar mij op zetten en vervolgens verbinding maken met de server functie van vmware 14 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat laat onverlet de rest van de reacties :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1