Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Web development en games voor €1200

Pagina: 1
Acties:

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 13:05
Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk zal de laptop worden gebruikt voor een development (inc. Docker). 16GB+ RAM en een goed scherm is daarbij wel gewenst.
Nu heb ik ook een passie voor gamen en game development. Sinds ik ben gestart als ZZPer ben ik aan het sturen naar eigen Unity3D projecten te ontwikkelen. Nu hoef ik geen 60fps op ultra te halen, maar het zou leuk zijn als ik in de komende jaren alle games op medium+ met stabiel 30fps kan spelen.

Wat is je budget?
In eerste instantie dacht ik aan €1000 maar ik kan de belasting aftrekken dus uitwijken naar €1200 is mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat mee naar klanten draagbaarheid en uiterlijk zijn dus wel een hekel punt. Wederom, het hoeft geen ultrabook super strak apparaat te zijn. Maar wil wel wegblijven van alle rode accenten en scherpe hoeken. Thuis zal de laptop ook van eetkamertafel naar bank naar thuiskantoor verschoven worden. Bijna altijd wel stroom beschikbaar, dus batterij is niet zo belangrijk.
Harde eis is niet groter dan 15,6".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik de laptop toch wel een jaartje of 4-5 mee wil slepen is bouwkwaliteit ook wel een wens. Persoonlijk schuw ik daardoor alles van Medion of Acer (eigen ervaring).

Wat ik had gevonden
1. Dell 15-7577 pricewatch: Dell Inspiron 15 7577 (CN57703) is op het randje van het budget na korting. Wel een 1060. Twijfels: scherm komt slecht uit de test bij notebookcheck (55% sRGB) + uiterlijk is half zakelijk.
2. HP pavillion power 15 pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd perfect in budget, zakelijk uiterlijk. Twijfels: gaat 1050 lang genoeg mee (desondanks 4GB) en scherm ook ondermaats
3. Lenovo legion y520 pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004TMH schijnt hoge prestaties te leveren voor hardware, goedkoopste optie. Twijfels zelfde als de HP

Afsluitend: er kan nog een maandje (of twee) gewacht worden met de aanschaf. Komen er nog toffe spullen in de nabije toekomst? Vega APU?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Van de Lenovo zou ik alleen voor een ThinkPad T or P serie kiezen. Maar dan mag je er glad €1000 bij op tellen als je een deftige GPU wil, dus die vallen af.

Persoonlijk heb ik niks met HP, dus als ik moet kiezen zou ik voor de Dell gaan. Redelijk goede support en een zakelijk uiterlijk.

Over de grafische prestaties: Die 1050 is nu al een geen topper met gaming, maar hij voldoet. Ik verwacht dat die het qua performance niet langer dan een jaar of 2 uit gaat houden met nieuwe titels. Anderzijds zal je hierdoor ook je markt niet al te snel overvragen met de spellen die je zelf ontwikkelt. Qua vega zien we nu dat de performance goed is voor een IGP, maar geen dedicated kaarten van de huidige generatie aan kan. Het blijft natuurlijk even afwachten wat AMD met zijn eigen IGP's gaat doen, maar ik verwacht geen wonderen. De specs van de Ryzen 2700U doen mij denken aan een vergelijkbare performance als de nieuwe intel CPU's met Vega IGP.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Als je veel gamet op je laptop, is koeling erg belangrijk als je langer dan een jaar of 2 met je laptop wil doen :). Gaming laptops hebben een groter chassis, meer ventilatie en betere fans. De HP lijkt mij daarom af te vallen. De fans van de HP draaien altijd, ook in idle/windows gebruik, i.t.t. bijv de Dell die koel genoeg blijft bij idle.

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-11 15:52
Ik heb net de Dell gekocht en ben zeer tevreden. Over het scherm kan ik weinig zeggen want ik ben zeker geen expert maar ik ervaar geen problemen. Het uiterlijk is wat mij betreft zakelijk genoeg. Het is jammer dat de toetsenbordverlichting en een dunne rand rond de touchpad rood zijn ipv wit, maar verder zit er eigenlijk geen poespas aan de laptop. Qua prestaties ben ik zeer tevreden. Ik speel The Witcher 3 vloeiend op de hoogste settings (niet mijn fps gecheckt maar ik kon geen enkele schommeling waarnemen). Dus ik denk dat 1060 met oog op de toekomst goed genoeg moet zijn.
Ook kun je nu korting krijgen op de Dell, met de code NEWYEAR krijg je 10% korting. Als dit niet meer werkt kun je 10% studentenkorting laten aanvragen door iemand met een studentenkaart (ik heb mijn zusje gevraagd), en vervolgens op eigen naam bestellen. Heeft bij mij iig gewerkt. Je kunt kortingen echter niet combineren.

[ Voor 0% gewijzigd door TVreeke op 09-01-2018 14:52 . Reden: spelling ]