Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
Goedemorgen,

Sinds een maandje zijn wij klant bij Ziggo.. Na veel gedoe is het uiteindelijk gelukt om de horizon box online te krijgen, echter duurde dit maar 2 weken en sprong hij weer offline.
Van Ziggo kregen we de tip om hem naar fabrieksinstelling te resetten, maar nu loopt het installatieproces uberhaupt niet door.
Vervolgens de smartcard van mijn ouders geleend, om toch tv te kunnen kijken tot de monteur kan.
Hierop stoort het beeld ongelooflijk, veel blokken en het beeld 'blijft hangen'. Nu dacht ik eerst dit heeft vast met het kaartje te maken, dus deze teruggebracht. Alleen analoge tv heeft hetzelfde probleem.
De kabel al 2x vervangen, van Ziggo inmiddels al 4 splitters ontvangen.. Maar het probleem blijft hetzelfde.
Aanstaande donderdag komt er een monteur naar kijken.
Zie ik hier nog iets over het hoofd? Of moet het in dit geval wel bij het hoofdaansluitpunt zitten? Dat denk ik zelf nml. wel.
Zou bv. een versterker ipv een splitter een aanrader zijn? In dat geval is er gelijk aansluiting mogelijk voor de 2e tv, ipv splitter op splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Ik vind het erg klinken als een probleem in de kabel. Volgens mij moet je in de horizonbox iets kunnen zien over de signaalstekte en storing. Wat zegt dit?

Ik neem aan dat je ook internet afneemt bij Ziggo. Is het modem een ander kastje dan de horizon box, of gaat het internet ook daarover? Heb je ook problemen met het internet?

Hoeveel apparaten heb je op de splitter? Als je er teveel op hebt, kan dit ook voor storing zorgen. In dat geval zou je inderdaad naar een versterker kunnen kijken? Waar zit het hoofdaansluitpunt in de meterkast of in de woonkamer waar je de horizonbox direct op aansluit?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@TommieW De kabel is vorige week nieuw gekocht, maar heb het ook getest met de 5meter kabels van Ziggo.. Het probleem blijft daarmee hetzelfde.

Voor internet heb ik een los modem en geen problemen. Op de splitter zit alleen een coax naar m'n modem en een coax naar m'n tv.

Het hoofdaansluitpunt zit in de kelderkast, de tv en horizon box staan aan de andere kant van de woonkamer(Circa 5meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49
Is het maar 5 meter van het aansluitpunt in de kelder tot aan de horizonbox? of zit daar nog een andere kabel tussen? Wat voor versterker gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07
Hoe ziet je hoofdaansluitpunt er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@borft Er is nog geen versterker op dit moment, mijn vraag is of dit de problemen op zou kunnen lossen?
Het is inderdaad zo'n 5 meter naar het aansluitpunt. Heb wel een kabel van 10 meter doordat we hem via een kabelgoot willen wegwerken(Loopt namelijk dwars door de woonkamer).

@celshof Het hoofdaansluitpunt is laatst aangelegd door een ziggo-monteur. De groene kabel was er al, hierop heeft hij iets bevestigd op de muur(een soort plaatje), en hier zit de splitter op vast geschroefd.
In het begin was de splitter vervangen voldoende om de box online te krijgen, echter sinds hij offline is heeft ziggo al 3 nieuwe splitters gestuurd maar zonder resultaat. Ook als ik de ziggo-kabels van 5 meter gebruik is het probleem niet verholpen. En analoog en via smartcard blijft het beeld dus ook storen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik zou even op de Ziggo monteur wachten. Bij mij was het signaal ook te slecht ondanks goede bekabeling en ik kreeg toen kosteloos een versterker van de monteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@Anoniem: 85511 Daar hoop ik inderdaad ook op! Het gekke is alleen dat ze via de telefoon zeiden dat het signaal "te sterk" binnenkomt, terwijl dat mijns inziens niet klopt. Bv. in het begin kwam de horizon box pas online zonder splitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44

André

Analytics dude

In het opties menu kun je ergens de signaalkwaliteit en signaalsterkte opvragen, hoe zijn die? De kwaliteit moet 100% zijn en de sterkte ergens in het midden bij "goed" staan.

Ik had deels hetzelfde probleem, af en toe haperde het beeld en leek het geluid door te gaan. Ik heb hem nu uit het thuisnetwerk gehaald (dat gebruik ik toch niet), en daar schijnt een bug in te zitten:
https://community.ziggo.n...eren-op-mediabox-xl-20580

En ik heb de wifi (2.4 en 5) netwerken op de Horizon uit gezet zodat hij zich daar niet mee bezig hoeft te houden. Dat kan door even rechtstreeks met een lan-kabel te connecten.

Daarna een restart, en ik ben inmiddels van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@André Bedankt voor je reactie! Alleen gezien het feit dat hij ook stoort bij analoge tv, of via een smartcard denk ik dat de box niet het enige probleem is in dit geval.
Hopen dat de monteur voor een oplossing kan zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49
Geloof het of niet, het signaal kan te sterk zijn. Het gevolg is dan dat het gaat klippen. De monteur kan dat gewoon voor je meten. Ik had dat probleem ook, en nadat de monteur er een demper tussen had gezet, was het opgelost. (overigens had bij mij alleen mijn modem er last van, niet mijn Cisco ontvanger, maar die zat dan ook 25M kabel verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:58
Hierop stoort het beeld ongelooflijk, veel blokken en het beeld 'blijft hangen'. Nu dacht ik eerst dit heeft vast met het kaartje te maken, dus deze teruggebracht. Alleen analoge tv heeft hetzelfde probleem.
Dit lijkt niet te kloppen... blokkerig en het beeld "blijft hangen" hoort bij digitale TV (al dan niet met decodering) maar niet met analoge TV. Daarop zou storing (sneeuw) wel mogelijk zijn uiteraard.

Maar zoals al eerder aangegeven lijkt het in de bekabeling te zitten en krijg je geen goed signaal binnen. Kan overstuurd zijn, kan ook te zwak zijn of daadwerkelijk verstoort (corrupted) door bijvoorbeeld slecht afgeschermde bekabeling, of bekabeling die langs voedingskabels loopt.
Om dit uit te sluiten kan je het beste even een wat korter, kwalitatief goed kabeltje nemen en deze direct op het punt waarop de kabelaansluiting je huis binnen komt aan te sluiten op je tv. Doet het verschijnsel zich dan niet voor, dan heb je de bekabeling daarmee uitgesloten en zit het in de kwaliteit van het signaal dat binnen komt. Werkt het dan wel? (en ik vermoed van wel), dan zit het in je interne kabel-netwerk en moet je deze dus na (laten) zoeken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 20:33
om je signaal sterkte te zien op de mediabox zeggen ze op ned1 zetten dan kun je zien wat signaal sterkte is
https://community.ziggo.n...aken-en-oplossingen-18420
als je wat nieuwere tv hebt kun je ook digitale kanalen op je tv ontvangen zonder decoder
Digitale televisie kun je ook bekijken zonder Ziggo CI+ Module, decoder, Mediabox of ander kastje. Je kijkt zo naar ongeveer 45 tv-zenders in digitale beeldkwaliteit. Je hebt hiervoor een tv nodig met ingebouwde ontvanger. Ook wel een DVB-C tuner genoemd
https://www.ziggo.nl/klan...ediabox-of-ci-plus-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57
Ik zou door de monteur een nieuwe AOP laten plaatsen, misschien dat daar iets niet goed gegaan is. Je zou zonder antenneversterker ook goed beeld moeten hebben, afstand is zeker niet te groot. Ik adviseer je wel om wat goede kwaliteitskabels te gebruiken zoals KOKA799.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 21:37
p_atriick schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:33:
@Anoniem: 85511 Daar hoop ik inderdaad ook op! Het gekke is alleen dat ze via de telefoon zeiden dat het signaal "te sterk" binnenkomt, terwijl dat mijns inziens niet klopt. Bv. in het begin kwam de horizon box pas online zonder splitter
Aan de telefoon weten ze het vast beter als je het zelf niet op kunt lossen.

Je kunt een te hoog downstream signaal krijgen maar met splitter ook een te hoog upstream signaal. Dan komt hij zonder splitter wel online en met splitter niet. Vrij logisch als je snapt hoe het werkt.
herian10 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:
om je signaal sterkte te zien op de mediabox zeggen ze op ned1 zetten dan kun je zien wat signaal sterkte is
https://community.ziggo.n...aken-en-oplossingen-18420
als je wat nieuwere tv hebt kun je ook digitale kanalen op je tv ontvangen zonder decoder
Digitale televisie kun je ook bekijken zonder Ziggo CI+ Module, decoder, Mediabox of ander kastje. Je kijkt zo naar ongeveer 45 tv-zenders in digitale beeldkwaliteit. Je hebt hiervoor een tv nodig met ingebouwde ontvanger. Ook wel een DVB-C tuner genoemd
https://www.ziggo.nl/klan...ediabox-of-ci-plus-module
Je meet met de mediabox/tv alleen het signaal op de stream waarop getuned staat. Daarbij zegt een meting daarop 0,niets. Signaal moet je meten in dB's, MER en BER niet in procenten. Het is een leuke indicator maar voor veel problemen heb je er weinig aan.
Rainesh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:54:
Ik zou door de monteur een nieuwe AOP laten plaatsen, misschien dat daar iets niet goed gegaan is. Je zou zonder antenneversterker ook goed beeld moeten hebben, afstand is zeker niet te groot. Ik adviseer je wel om wat goede kwaliteitskabels te gebruiken zoals KOKA799.
Als je het goed wilt doen neem dan KOKA 9TS. 799 heeft 25% minder afscherming dan KOKA 9TS en daarbij heeft KOKA 9TS een hoger frequentie bereik. Het prijsverschil is ongeveer 10ct.

Mijn advies: De Mediabox XL rechtstreek met de kabel uit het installatie pakket op het AOP (Waar de groene kabel in zit). Werkt het dan nog niet een monteur laten komen. Werkt het dan wel dan zit het in je binnenhuis installatie en hangt het van de monteur af wat deze wil en kan doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
Monteur is zojuist geweest en hij is tot de conclusie gekomen dat er een storing zit in de groene kabel.
Hij gaat contact leggen met een externe partij die de stoep weg moeten halen/uitgraven..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
p_atriick schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:18:
Monteur is zojuist geweest en hij is tot de conclusie gekomen dat er een storing zit in de groene kabel.
Hij gaat contact leggen met een externe partij die de stoep weg moeten halen/uitgraven..

Iemand hier ervaring mee?
Ja, de externe partij belt je voor een afspraak, ze komen bij je op de koffie, ze pulsen de kabel om de beschadiging op te sporen. Graven een gat en repareren/vervangen de kabel.

Wanneer die afspraak gemaakt wordt? Geen idee ik ken hun agenda niet. Dit kan morgen al zijn kan ook 29 februari zijn. Vragen hierover kun je aan Ziggo stellen, zij kunnen je hier alleen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@MediaZoo Bedankt voor je hulp! Inmiddels is de afspraak geweest en alles herstelt.

Op dit moment werkt het perfect, de monteur heeft ook direct de splitter geplaatst voor de 2e tv..
Nu is de tv beneden aangesloten met een 5 meter kabel en voor de keuken één met 10 meter, doordat de kruipruimte dicht is en de woonruimte middenin zit kunnen we de kabel niet makkelijk wegwerken.
Op dit moment liggen ze dwars door de woonkamer/keuken maar dit willen we dit weekend oplossen.
Hiervoor we 2 coax kabels van 15 meter nodig hebben, ik begreep dat er in dat geval een risico is op signaalverlies, maar dat het in praktijk vaak meevalt bij goede kabels..

Wat zijn jullie bevindingen daarmee?

Ik zelf dacht aan 2x deze kabel; https://www.allekabels.nl...rguld-professioneel.html#

(Antenne kabel coax - Professioneel,
Merk: Clicktronic Casual Series,
Aansluiting 1: IEC Male,
Aansluiting 2: IEC Female,
Afscherming: Dubbelvoudig,
Verguld: Ja,
15 meter.

Coax kabel met een afscherming> 95 dB )

Kan ik deze inderdaad kopen? Of zeggen jullie je kunt beter andere nemen?

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door p_atriick op 26-01-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
p_atriick schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:09:
@MediaZoo Bedankt voor je hulp! Inmiddels is de afspraak geweest en alles herstelt.

Op dit moment werkt het perfect, de monteur heeft ook direct de splitter geplaatst voor de 2e tv..
Nu is de tv beneden aangesloten met een 5 meter kabel en voor de keuken één met 10 meter, doordat de kruipruimte dicht is en de woonruimte middenin zit kunnen we de kabel niet makkelijk wegwerken.
Op dit moment liggen ze dwars door de woonkamer/keuken maar dit willen we dit weekend oplossen.
Hiervoor we 2 coax kabels van 15 meter nodig hebben, ik begreep dat er in dat geval een risico is op signaalverlies, maar dat het in praktijk vaak meevalt bij goede kabels..

Wat zijn jullie bevindingen daarmee?

Ik zelf dacht aan 2x deze kabel; https://www.allekabels.nl...rguld-professioneel.html#

(Antenne kabel coax - Professioneel,
Merk: Clicktronic Casual Series,
Aansluiting 1: IEC Male,
Aansluiting 2: IEC Female,
Afscherming: Dubbelvoudig,
Verguld: Ja,
15 meter.

Coax kabel met een afscherming> 95 dB )

Kan ik deze inderdaad kopen? Of zeggen jullie je kunt beter andere nemen?

Alvast bedankt! _/-\o_
Andere nemen.. 95dB afscherming is weinig tegenwoordig. Hirschmann KOKA 9TS heeft 120 dB afgescherming en is 3-voudig afgeschermd in plaats van 2-voudig.

Daarnaast voor die lengtes altijd Kabel Keur of Ziggo geschikt coaxkabels nemen. De kans op storingen neemt alleen maar meer toe met ondeugdelijke kabels.

Vergulde kopjes is bij coax vragen om problemen. "Ze geleiden goed..." dat is dus wat je niet wilt bij afscherming een zo hoog mogelijke signaal demping wil je hebben. Dat bieden vergulde kopjes niet.

Niet letten op "Professioneel" of "High Quality" bullshit. Dat is alleen maar marketing shit en zegt niets over de kwaliteit van de kabels.

Extra note: Elke kabel heeft signaalverlies, dit is geen risico maar feit. Slechte kabels hebben echter veel meer signaalverlies dan goede kabels. Ook afscherming speelt hierbij weer een rol.

[ Voor 4% gewijzigd door MediaZoo op 26-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@MediaZoo Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad eerst gezocht op Hirschmann alleen daar vind ik nergens 15meter, weet jij een plek waar ik dit wel kan vinden?
En een hirschmann kabel van 15 meter, zou die qua signaal gelijk moeten zijn aan een standaard ziggo-coax van 5 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
p_atriick schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:22:
@MediaZoo Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad eerst gezocht op Hirschmann alleen daar vind ik nergens 15meter, weet jij een plek waar ik dit wel kan vinden?
En een hirschmann kabel van 15 meter, zou die qua signaal gelijk moeten zijn aan een standaard ziggo-coax van 5 meter?
Een kabel van 15 meter heeft altijd 3x meer verlies dan een kabel. Met langere kabels zul je nooit gelijke dempingswaarden kunnen halen. Langere kabel = minder signaal.

Je kunt kiezen om zelf kabel en connectoren te bestellen of ze in mijn webshop bestellen. Hirschmann levert zelf geen kabels standaard op 15 meter, omdat het niet in elke situatie werkt en ze daarom bij lengtes hoger dan 10 meter de klant zelf laten knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@MediaZoo Dus eigenlijk is het sowieso geen goeie optie om voor kabels langer dan 10 meter te kiezen?
Het is voor ons een beetje kiezen tussen twee kwaden in dat geval..
Of kabels dwars door de woning, of een reeele kans op signaalverlies en dus geld weg gooien aan kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
p_atriick schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:36:
@MediaZoo Dus eigenlijk is het sowieso geen goeie optie om voor kabels langer dan 10 meter te kiezen?
Het is voor ons een beetje kiezen tussen twee kwaden in dat geval..
Of kabels dwars door de woning, of een reeele kans op signaalverlies en dus geld weg gooien aan kabels..
Je kunt prima voor kabels langer dan 10 meter kiezen. Lengte van de kabel is vrijwel nooit een issue. Signaal sterkte aan het begin van de kabel bepaald hoe lang je kabel mag zijn. Kun je dit zelf meten? Nee, hiervoor heb je een meter nodig die begint bij 500 excl. btw. en waar je zonder extra kennis nog niets aan hebt. Je mag niet te weinig signaal aan het einde van de kabel overhouden. Ik leg zelf installaties aan met kabels van 10 tot 250 meter. Elke situatie is werkend te krijgen. Je moet alleen wel het signaal op niveau hebben en houden. Maar een degelijke kabel van 15 meter zal tegenover een kabel 10 meter niet veel uitmaken. Signaal issues spelen voornamelijk op bij slechte bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_atriick
@MediaZoo Bedankt!
Pagina: 1