Ipad 1 films kijken [Netflix/Movie converters]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 15:57
Ik heb nog een oude ipad 1 liggen met IOS 5.1.1. erop, hoger kan dit apparaat helaas niet aan. Ik zou deze graag bruikbaar maken zodat mijn vriendin hierop films/series kan kijken.

Idealiter had ik gehoopt hierop Netflix te installeren of via de site te streamen, alleen voor de app is IOS 9 nodig en de site verwijst alleen maar naar de app.

Mijn vraag nu is: Welk _gratis_ programma kan ik het beste gebruiken om videobestanden(algemeen allen, bijvoorbeeld niet alleen avi) om te zetten naar Ipad standaarden (mp4, imovie).

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC (windows)
Itunes
Ipad 1( IOS 5.1.1)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nu een aantal programma's geprobeerd waar ik voor het kopen gelimiteerd zou zijn aan het aantal conversions. Ik ben wel bereid iets te betalen maar alleen bij een alles omvattend programma, alhoewel ik het liefste een gratis programma zou hebben.

Hebben jullie misschien ervaringen met een soortgelijk programma?

Beste antwoord (via plakpot op 10-01-2018 09:10)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 17:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Netflix is toch (via een kleine omweg)te installeren op de iPad 1: zorg dat je de laatste versie van Netflix vanaf hetzelfde Apple account installeert op een nieuwere iDevice met een recente IOS. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om op je iPad 1 een oudere versie te installeren (pop up met de mededeling dat je een oude device hebt, maar dat er een oudere versie geinstalleerd zal worden).

Voor omzetten kun je handbrake, SUPER, bigasoft video converter gebruiken. Een van die programma’s (ik dacht de laatste) heeft zelfs al een standaard iPad 1/2/3/etc profiel, zodat je meteen kunt omzetten zonder gedoe.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Handbrake is gratis en ondersteunt een hoop videoformaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 07:32
Handbrake zoals hierboven genoemd... of http://vidcoder.net/ is een mooi programma, vidcoder is gebaseerd op Handbrake maar iets gebruiksvriendelijker.

Netflix zou je overigens eventueel nog via de browser kunnen benaderen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 17:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Netflix is toch (via een kleine omweg)te installeren op de iPad 1: zorg dat je de laatste versie van Netflix vanaf hetzelfde Apple account installeert op een nieuwere iDevice met een recente IOS. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om op je iPad 1 een oudere versie te installeren (pop up met de mededeling dat je een oude device hebt, maar dat er een oudere versie geinstalleerd zal worden).

Voor omzetten kun je handbrake, SUPER, bigasoft video converter gebruiken. Een van die programma’s (ik dacht de laatste) heeft zelfs al een standaard iPad 1/2/3/etc profiel, zodat je meteen kunt omzetten zonder gedoe.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 15:36
Ik gebruik xmedia recode. Deze heeft regelmatige updates en werkt prima. Soms wat ingewikkeld in gebruik, maar zo lang je de standaard meegeleverde profielen gebruikt voor Apple devices kan je volgens mij niet veel fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
Bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond proberen of ik netflix toch kan installeren volgens Michael knights idee. Enig googlewerk verteld mij dat dit idd een optie is :)

Verder ziet Handbrake er uit als een goed programma wat ook een testrun aan gaat.
MicGlou schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:43:
Netflix zou je overigens eventueel nog via de browser kunnen benaderen...
De site op de ipad werkt niet, als je inlogt krijg je alleen een link naar de app te zien.

Ik laat jullie weten of het lukte!

[ Voor 32% gewijzigd door plakpot op 09-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 19:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier draait de native Netflix app prima op de iPad 1, idd middels de bovenstaande methode.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 07:32
plakpot schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:20:
De site op de ipad werkt niet, als je inlogt krijg je alleen een link naar de app te zien.

Ik laat jullie weten of het lukte!
Owww... dat heeft (in een ver) verleden wel gewerkt... goed om te weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plakpot
Michael Knight schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:53:

Dank je Micheal, op jouw manier heb ik nu netflix op mijn ipad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Sorry voor de kick!

Ik heb mijn ipad 1 maar eens uit de kast gehaald en heb netflix erop, maar weet iemand hoe ik de films kan downloaden om offline te kij ken? Ik zie de optie helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
Janet_ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:05:
Sorry voor de kick!

Ik heb mijn ipad 1 maar eens uit de kast gehaald en heb netflix erop, maar weet iemand hoe ik de films kan downloaden om offline te kij ken? Ik zie de optie helemaal niet
niet

volgens die optie installeer je een oudere versie van netflix geschikt voor iOS 5 daar zat het terugkijken nog niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singerin
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-10-2022
Goedemorgen.
Heeft nog iemand tips voor het installeren van neflix op iPad 1? De optie die hier aangeboden werd via een ander account werkt helaas niet. Kreeg bijvoorbeeld wel een oudere versie van YouTube aangeboden. Netflix wil het nie doen. Heb al beperkingen aangepast en Netflix toegevoegd. Helaas niet geholpen.
Netflix zelf biedt nog 1 optie aan om via de beveiliging in de instellingen onbekende bronnen te activeren. Maar ik heb geen optie beveiliging in mijn iPad instellingen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
Dus je hebt dit gedaan:
Op dezelfde account, op een ander device netflix geinstalleerd.
Daarna op je Ipad1 met dezelfde account Netflix gezocht bij je "gelinkte apps" . Wat kreeg je voor een popup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 15:32
De workaround lijkt niet meer te werken.
ipad1 netflix

Netflix geinstalleerd op een Iphone 5s. Vervolgens op mijn Ipad1 in de App Store naar "Purchased" en vanuit daar Netflix aangeklikt;
De popup over een oudere versie krijg je nog wel voor bijvoorbeeld Youtube.

[ Voor 66% gewijzigd door frickY op 03-08-2020 19:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smudje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-03-2019
krijg hetzelfde netflix is niet compatible met deze ipad die drait op 9.3.5 ondanks alle positieve berichten gaat het hier niet alles draait onder 1 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1201900

Hier zelfde probleem. Ik krijg helaas op IPad 3 ook niet de optie om een oude versie te installeren. Zie in iTunes dat ik Netflix al in 2013 heb aangeschaft, dus daar zou t niet aan moeten liggen.
Heb wel op mijn iPhone de nieuwe versie staan, kan dat nog het probleem zijn?

Via Google kom ik er verder niet uit.

Als iemand nog andere suggesties heeft, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 1201900 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:34:
Hier zelfde probleem. Ik krijg helaas op IPad 3 ook niet de optie om een oude versie te installeren. Zie in iTunes dat ik Netflix al in 2013 heb aangeschaft, dus daar zou t niet aan moeten liggen.
Heb wel op mijn iPhone de nieuwe versie staan, kan dat nog het probleem zijn?

Via Google kom ik er verder niet uit.

Als iemand nog andere suggesties heeft, dan hoor ik het graag!
Oudere versies van Netflix worden dacht ik niet meer via de App Store aangeboden. Je zou je iPad kunnen jailbreaken en vervolgens een oude versie van Netflix te installeren. Er is vast wel ergens een oud IPA-bestand te vinden van de Netflix-app met iOS 9.3.5 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1201900

Dank, ga t proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206912

Gewoon op safari naar Netflix website gaan en daar aanmelden en dan de website op je beginscherm zetten. Zo heb je eenvoudig de “netflix app” op je verouderde ipad geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

JME

zeg maar Jamie

Heb je dan ook de download/terugkijk optie? Gezien de convertervraag is TS op zoek naar een offline optie namelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door JME op 22-05-2019 07:55 ]

Pagina: 1