Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-02 11:27
Beste Tweakers!

Hopelijk kan iemand mij advies geven bij het upgraden van mijn nieuwe (oude) pc.

Mijn vriendin heeft via Tweakers 'Best Buy 2017' haar nieuwe game pc samen kunnen stellen. Natuurlijk met alle tevredenheid!
Zelf ben ik geen echte gamer, maar ik begin het wel erg leuk te vinden. Momenteel speel ik de games PUBG, Rust en Conan Exiles.

Nu is het zo dat ik een groot deel van de oude pc van mijn vriendin heb gekregen.
Dit stelt niet veel meer voor maar wellicht kan ik er nog een tijdje wat games mee spelen.

Het gaat om een pc met de volgende specificaties:

Moederbord: Medion ms-7728
Processor: Intel Core i7 2600
Ram geheugen: 8GB Samsung M378B5273DH0-CH9 (ddr3)
SSD: Sandisk 128 GB
HD: 1TB

Nu mis ik nog een videokaart en een voeding. Mijn vraag is dan ook. Wat raden jullie aan?

Zelf zat ik te denken aan een GeForce GTX 1060 DUAL-GTX1060-6G
Een voeding vind ik erg lastig te bepalen. Ik heb zelf al gezocht via Google en kwam daar op sites uit waarbij ik een berekening kon maken.
Zo kwam ik op een voeding van 450 watt uit. Geen idee of dit klopt maar het leek me weinig.

Wat wil ik gaan doen met de pc?

Graag zou ik wat games willen spelen zoals Pubg, Rust en wat indi games.
De instellingen van Pubg mogen van mij gewoon op medium staan. Ik geef weinig om graphics.

Wat heb ik zelf onderzocht?

De oude videokaart van mijn vriendin die in deze pc zat was een GTX 1060 (3GB). Dit speelde prima, maar ik las verhalen op internet
waarbij mensen vertelde dat dit eigenlijk geen echte 1060 kaart was. Dat de meeste games gemaakt waren voor 4GB vram en niet voor 3GB.
Het zou fijn zijn als ik nog langer dan een jaar met mijn videokaart zou kunnen, dus daarom dacht ik aan het 1060 met 6GB vram.

Mijn vraag:
Welke videokaart en voeding zouden Tweakers in mijn positie nemen?

Alvast heel erg bedankt!!

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:20

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

• Wesley Brands
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05-2025
Een RM550x is 'n prima voeding. Ook is die volledig modulair, ik raad je die aan.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-01 22:33
De rx580 8GB kan ook interesant zijn: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB €343 wel een PSU van 500 aangeraden.

Seasonic Focus Plus 550 Gold scheelt iets ook goede voeding.
Of een Corsair CX450M Goede basis voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door SilencMol op 09-01-2018 10:59 ]

• dexterd83
Heel erg bedankt voor alle reacties! Vandaag kreeg ik mijn bestellingen binnen en heb alles netjes in de kast gezet. Werkt super! Mijn videokaart is de kaart die Ludwig005 had aangeraden. Wel raar om te zien dat mijn videokaart groter is dan het moederbord! Verder heb ik er ook een ssd van 240GB bij gehaald.

Denken jullie dat het de pc waard is om er 16GB geheugen in te drukken? Ik zag dat ik ongeveer 160 euro kwijt zou zijn voor ddr3. Pubg werkt eigenlijk prima, maar 16Gb blijkt wel lekker te werken. Misschien zou ik dan ook kunnen streamen?

Nogmaals bedankt!!

Hoe denken jullie daar over? Gewoon 16GB kopen, of kan ik beter een jaar wachten en een nieuw moederbord + processor kopen.

• dexterd83
Nog snel een klein vraagje!

Ik heb dus een nieuwe ssd met Windows 10. Is het verstandig om de hele lijst van stuurprogramma's te installeren? De Bios update laat ik dan liever achterwege omdat deze gewoon goed werkt.

Dit is de lijst: https://www.medion.com/nl...%20AKOYA%20P5329%20D%20NL

[ Voor 24% gewijzigd door dexterd83 op 12-01-2018 00:04 ]

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12-2025
dexterd83 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:57:
Heel erg bedankt voor alle reacties! Vandaag kreeg ik mijn bestellingen binnen en heb alles netjes in de kast gezet. Werkt super! Mijn videokaart is de kaart die Ludwig005 had aangeraden. Wel raar om te zien dat mijn videokaart groter is dan het moederbord! Verder heb ik er ook een ssd van 240GB bij gehaald.

Denken jullie dat het de pc waard is om er 16GB geheugen in te drukken? Ik zag dat ik ongeveer 160 euro kwijt zou zijn voor ddr3. Pubg werkt eigenlijk prima, maar 16Gb blijkt wel lekker te werken. Misschien zou ik dan ook kunnen streamen?

Nogmaals bedankt!!

Hoe denken jullie daar over? Gewoon 16GB kopen, of kan ik beter een jaar wachten en een nieuw moederbord + processor kopen.
16GB gaat je wel voordeel bieden bij on-geoptimaliseerde games zoals PUBG en vooral Rust. Die slurpt bij mij behoorlijk wat geheugen. Hou er wel rekening mee dat je je geheugen, DDR3 niet mee kan nemen indien je besluit volgend jaar je processor/moederbord te upgraden. Die willen nu DDR4 hebben.
dexterd83 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:00:
Nog snel een klein vraagje!

Ik heb dus een nieuwe ssd met Windows 10. Is het verstandig om de hele lijst van stuurprogramma's te installeren? De Bios update laat ik dan liever achterwege omdat deze gewoon goed werkt.

Dit is de lijst: https://www.medion.com/nl...%20AKOYA%20P5329%20D%20NL
Wat betreft drivers zou ik kijken naar de drivers die de div. leveranciers leveren (bijv nVidia voor je videokaart) of degene die windows meelevert (bijv. netwerk e.d.). Ik vermoed dat je via medion nogal wat bloatware mee krijgt. (weet ik niet zeker).
Pagina: 1