Monitor gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Vraag

• Beekimov
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste mensen,

Ik ben zoekende naar een (gaming)monitor, door de vele mogelijkheden weet ik eigenlijk niet zo goed welke monitor te nemen.

Ik beschik over een Nvidia 1060 GTX 6GB videokaart.

Kwa specificaties moet de monitor het volgende hebben: 144Hz / minimale resolutie van 2560x1440 / Curved / IPS of VA.

Kwa bestedingsbudget wil ik niet hoger gaan dan € 500,-

Misschien vraag ik kwa specificaties teveel voor dit bedrag, ik hoop dat jullie mij goede alternatieven kunnen bieden ;)

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

categorie: Monitoren
Gebruik de opties en kijk wat eruit komt, zoek hierna naar reviews van de modellen en je kan een gerichtere vraag stellen.

39

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:10
Waarom wil je een curved scherm? Curved is (imho) pas nuttig bij hele grote schermdiagonalen (34" ultrawide) maar dat lukt je nooit voor dit geld. De enige fabrikant die curved 16:9 displays maakt is Samsung, en daar zit vaak een prijskaartje aan vast. Wel prima schermen met bijna altijd Freesync support.

Het is jammer dat je geen RX580 hebt gekozen als videokaart, met Freesync was een keuze maken een stuk makkelijker. Voor minder dan 300 euro heb je dan al wat je wil hebben (ex curved) YouTube: CHEAP Korean 144Hz Gaming Monitor - Classic Unboxing of in Nederland pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart

Een Nvidia G-Sync alternatief start op €730 pricewatch: AOC AG271QG Rood, Zwart

Waarom wil je 144hz? Ga je CSGO spelen op die refreshrate en het daadwerkelijk benutten? Dat is immers ongeveer het enige spel wat daadwerkelijk werkt op die refreshrate, maar dan nog betwijfel ik of je dat met een 1060 kan halen. 144hz is hoe dan ook overkill voor een 1060.
Of wil je 144hz omdat je dan rond de 60fps kan terugvallen op 36hz/48hz/72hz? In dat geval kom je veel beter uit de bus met een G-Sync of Freesync display. Als je vervolgens vooral AAA-titels speelt (denk aan Battlefield, GTA, etcetera) dan ga je toch nooit boven de 75hz uitkomen en is investeren in een paneel dat >100hz kan doen hoe dan ook nutteloos.
In dat laatste geval zou ik serieus overwegen om de 1060 verkopen en een RX580 halen met een freesync monitor.

En tot slot dan, waarom 1440p? Als je CSGO wil spelen op een hoge refreshrate heb je toch ook wel genoeg aan 1080p? :P
1440p + 144hz is een bijzonder uitzonderlijke combinatie en met een reden. Ik zie weinig praktijkvoorbeelden waarin dat 'nut' heeft. Sowieso gaat je 1060 waarschijnlijk al moeite hebben met 1440p/60 of met 1080p/144hz. Laat staan beide.

Aan welke schermdiagonaal zit je te denken? Mocht je groot zoeken: https://nl.hardware.info/...79vwf-review-mooi-en-waar

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 09-01-2018 03:50 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Beekimov
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12-2023
Bedankt voor de snelle reactie's

Bij een maatje van mij heb ik eens een curved screen gezien, voor mijn gevoel is de ''game belevenis'een stuk intenser, maar dat verschil per persoon.

De spellen die ik speel zijn voornamelijk; World of Tanks, Escape From Tarkov , PUBG.

Momenteel speel ik deze op een Philips Led scherm (31") van een jaar of 5 oud, ik ben dus gewend aan de afmetingen van dit scherm en wil dus ook graag een scherm met iig dezelfde afmetingen terug.

Ik zal de zoekfunctie eens gaan gebruiken, bedankt daarvoor!

Op de site van Alternate ben ik dit scherm tegen gekomen;

https://www.alternate.nl/.../product/1312577?lk=14545

Iemand ervaring met dit scherm?

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-12-2025
Als je full HD prima vind dan is het een prima optie. Ook met een gtx 1060 lijkt me full HD een betere optie overigens. Zeker als je dan ook nog eens 144fps @ 144hz wil halen.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-01 22:33
AOC AG322QCX Zilver, Zwart €483 met alles erop en eraan wat je wilt. (4 dagen bezorging)

Nu zelf ook in de verleiding, deze maanden een gtx 1080 eventjes wachten en deze komt dan waarschijnlijk ook op het bureau te staan.

[ Voor 34% gewijzigd door SilencMol op 09-01-2018 13:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Dit is precies zo'n opsomming. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.