PayPal claim - hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net een mail van PayPal waarin samengevat staat:
U heeft een betaling ontvangen die naar onze mening mogelijk niet door de
PayPal-rekeninghouder is geautoriseerd. Dit zijn de gegevens van de
transactie die wij onderzoeken:

U kunt uw documenten als volgt uploaden:

1. Log in op uw PayPal-rekening.
2. Klik boven aan de pagina op 'Actiecentrum'.
3. Zoek naar uw kwestie onder 'Open/gesloten kwesties' en klik op Oplossen
naast het verzoek om documentatie.
4. Klik op Bestanden uploaden.
5. Klik op Bladeren om naar uw bestand te gaan dat u wilt verzenden en
klik op Openen.
6. Voer een titel voor het bestand in.
7. Selecteer het type bewijs en klik op Dit bestand toevoegen.
8. Voeg eventuele andere bestanden toe en klik op Bestanden verzenden aan
PayPal.

Deze betaling blijft geblokkeerd en is niet beschikbaar voor u, totdat wij
ons onderzoek hebben voltooid. We sturen u een e-mail wanneer we het
onderzoek hebben voltooid.
Het gaat om een advertentie waarin ik een registratiecode verkoop voor een PC game (uPlay). De code is na betaling verstuurd aan de koper. De koper dient nu dus een claim in.

Ik zie niet waar ik in het actiecentrum van PayPal iets kan uploaden. Er staat alleen "reageren". Daarna krijg ik dit te zien:
Hoe wilt u dit probleem oplossen?
1. Ik heb het object niet verzonden en ik wil het geld terugbetalen.
2. Ik kan bewijs leveren dat het object via een goedgekeurde expediteur is verzonden naar het adres dat staat vermeld op de pagina Transactiegegevens.
3. Ik heb het geld voor deze transactie terugbetaald.
4. Geen van deze opties zijn op mij van toepassing.
Kan ik nu het beste voor optie 3 of 4 kiezen??? Ik ben bang dat als ik voor optie 4 kies dat ik dan naar mijn geld kan fluiten. Omdat ik via ebay messaging de code heb verstuurd, heb ik geen echt verzendbewijs.

Wat moet ik nu eigenlijk doen want ik snap er de ballen niet van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Gewoon 2 kiezen en een screenshot van het bericht met code toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:51
Ik ben bang dat als ik voor optie 4 kies dat ik dan naar mijn geld kan fluiten. Omdat ik via ebay messaging de code heb verstuurd, heb ik geen echt verzendbewijs.
De kans dat PayPal jou dan in het gelijk stelt is vrij klein. Digitale items moet je ook niet via eBay/PayPal verkopen, dat is veel te fraudegevoelig. De koper heeft aangegeven de transactie niet te hebben gemaakt. Jij kan de claim dan alleen winnen door te bewijzen dat het product dat je hebt verkocht op het adres van de koper is afgeleverd. In dit geval heb je niets verstuurd dat te tracken is, dus verlies je automatisch de claim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Volgens mij heb je bij digitale producten geen PayPal bescherming dus ik zou even duidelijk vermelden dat het om een serial key ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kun je ze niet bellen, gewoon kalm blijven en je verhaal doen. Vraag gewoon om hulp aan PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:30:
[...]

De kans dat PayPal jou dan in het gelijk stelt is vrij klein. Digitale items moet je ook niet via eBay/PayPal verkopen, dat is veel te fraudegevoelig. De koper heeft aangegeven de transactie niet te hebben gemaakt. Jij kan de claim dan alleen winnen door te bewijzen dat het product dat je hebt verkocht op het adres van de koper is afgeleverd. In dit geval heb je niets verstuurd dat te tracken is, dus verlies je automatisch de claim.
zouden ze een emailverzendbericht niet als bewijs is? Zo lang het verstuurd is naar het e-mailadres dat bij PP bekend is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat @mark-k al noemde, je hebt geen fysiek product geleverd, alleen deze producten vallen onder PayPal bescherming.

Heb zelf een jaar of 2 geleden ook in een soortgelijke situatie gezeten. Had ook een code verkocht aan iemand (een in-game item), en deze persoon probeerde mij naderhand te scammen door een PayPal claim in te dienen dat mijn code helemaal niet zou werken. (terwijl ik hem in-game gewoon met mijn item in de weer zag)
Eigenlijk nog voordat ik al mijn bewijzen kon leveren had PayPal de kwestie alweer gesloten, want geen kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Medione1210 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:39:
[...]

zouden ze een emailverzendbericht niet als bewijs is? Zo lang het verstuurd is naar het e-mailadres dat bij PP bekend is dan.
Als jij kan bewijzen dat het ook daadwerkelijk de eigenaar van het PayPal-account is die de code heeft gebruikt, dan heb je misschien een kans. De koper claimt nu dat iemand anders toegang heeft gehad tot zijn account en bij jou een aankoop heeft gedaan. Nu wil PayPal dat verifiëren met bijvoorbeeld een trackingscode. Om wat voor digitaal item gaat het precies? Misschien kun je ervoor zorgen dat de code ingetrokken wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 09-01-2018 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Maar even kort door de bocht. Als iemand mijn pinpas en code steelt. En er voor 1000 euro aan waarde vandoor gaat bij een winkel. Kan ik toch ook niet bij de winkel aankomen. Met ik krijgt nog 1000 euro van jullie omdat iemand anders mijn pinpas heeft gebruikt?

Dat je medewerking aan PayPal moet verlenen lijkt mij wel zo netjes. Maar zou het raar vinden als je je centjes moet inleveren omdat iemand anders "onzorgvuldig" is geweest met zijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
- Bewijs sturen dat jij de key hebt gestuurd.

- Vragen bij de partij waar de key bij hoort of zij het ip-adres van de gebruiker aan PayPal willen doorgeven (locatie bevestiging van koper)

- Als alles in de min gaat vragen of zij iig de key willen blokkeren ivm onrechtmatig gebruik.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:58:
Maar even kort door de bocht. Als iemand mijn pinpas en code steelt. En er voor 1000 euro aan waarde vandoor gaat bij een winkel. Kan ik toch ook niet bij de winkel aankomen. Met ik krijgt nog 1000 euro van jullie omdat iemand anders mijn pinpas heeft gebruikt?

Dat je medewerking aan PayPal moet verlenen lijkt mij wel zo netjes. Maar zou het raar vinden als je je centjes moet inleveren omdat iemand anders "onzorgvuldig" is geweest met zijn account.
Als verkoper raak je geen geld kwijt als je kan bewijzen dat het pakket is afgeleverd op het adres dat bij de koper zijn PayPal-account hoort. Daarom wil PayPal ook bewijs van aflevering hebben. TS heeft echter via e-mail iets verstuurd en dan is je bescherming als verkoper een stuk minder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:12:
[...]

Als verkoper raak je geen geld kwijt als je kan bewijzen dat het pakket is afgeleverd op het adres dat bij de koper zijn PayPal-account hoort. Daarom wil PayPal ook bewijs van aflevering hebben. TS heeft echter via e-mail iets verstuurd en dan is je bescherming als verkoper een stuk minder sterk.
Alleen op digitale producten is geen koper bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Madshark schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:46:
Wat @mark-k al noemde, je hebt geen fysiek product geleverd, alleen deze producten vallen onder PayPal bescherming.
loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Nope, Sinds enige tijd vallen digitale goederen ook onder de Buyer Protection van Paypal

https://www.paypal.com/uk...rchant-intangibles-update

En het nieuwsbericht op tweakers:

nieuws: PayPal biedt niet-goed-geld-terug bij aanschaf digitale goederen

[ Voor 12% gewijzigd door Hakulaku op 09-01-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Maakt in principe niet uit als het om een ongeautoriseerde aankoop gaat. Als TS helemaal pech heeft moet hij ook nog een 11.25 EUR Chargeback Fee betalen bovenop de refund, maar dat is alleen als de eigenaar van het account een chargeback bij zijn CreditCard-maatschappij heeft ingediend ipv direct bij PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Maakt in principe niet uit als het om een ongeautoriseerde aankoop gaat. Als TS helemaal pech heeft moet hij ook nog een $20 Chargeback Fee betalen bovenop de refund, maar dat is alleen als de eigenaar van het account een chargeback bij zijn CreditCard-maatschappij heeft ingediend ipv direct bij PayPal.
Dus verliest TS geld omdat de Koper onzorgvuldig is geweest. dus kom je weer op mijn verhaal uit. Wat gewoon te krom voor worden is. Koper is onzorgvuldig geweest. Dus moet hij op de blaren zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 09-01-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Of omdat de koper een gluiperd is en de TS zelf onzorgvuldig was, door de manier van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Dus verliest TS geld omdat de Koper onzorgvuldig is geweest. dus kom je weer op mijn verhaal uit. Wat gewoon te krom voor worden is.
PayPal is er heel duidelijk over dat je daar niet beschermd voor bent: https://www.paypal.com/us...ecurity/seller-protection
What isn’t covered by Seller Protection?

Intangible purchases like services, digital goods, etc.
Daarnaast is het verkopen van digitale items op eBay sowieso niet toegestaan, dus je kunt ook stellen dat TS onzorgvuldig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij gaat het om een betaling die gedaan is, maar niet door de rekeninghouder. verder zou ik het advies van Mark-k overnemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Daarnaast is het verkopen van digitale items op eBay sowieso niet toegestaan, dus je kunt ook stellen dat TS onzorgvuldig is geweest.
Onzin, http://pages.ebay.com/help/policies/downloadable.html. Mag wel onder voorwaarden.

Al contact opgenomen bij Ubisoft of de code gebruikt is, zo ja, onder welk account?

[ Voor 15% gewijzigd door Hakulaku op 09-01-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Hakulaku schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Onzin, http://pages.ebay.com/help/policies/downloadable.html. Mag wel onder voorwaarden.

Al contact opgenomen bij Ubisoft of de code gebruikt is, zo ja, onder welk account?
Klopt, als Classified Ad, maar dat heeft TS niet gedaan en is dus in overtreding van de eBay ToS. Bij Classified Ads moet de transactie namelijk onderling geregeld worden en wordt er dus ook niet direct met PayPal betaald:
Classified Ads

How it works
You can advertise on eBay just as you'd use a traditional classified ad. You state a price, the buyer contacts you, and you handle the transaction personally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:22:
[...]

Klopt, als Classified Ad, maar dat heeft TS niet gedaan en is dus in overtreding van de eBay ToS. Bij Classified Ads moet de transactie namelijk onderling geregeld worden en wordt er dus ook niet direct met PayPal betaald:

[...]
Paypal staat er los van en met de huidige informatie kan je niet zeggen dat de TS de TOS van Ebay heeft overtreden. Ebay is enkel geen partij bij de transactie van een "classified ad", het bied alleen de plek/ruimte.
Classified Ads

When you see a Classified Ad listing, it means that you deal directly with the seller and buy the item at a fixed price. Because your Classified Ad purchase is outside of eBay, you won't be able to use eBay Feedback or the eBay Money Back Guarantee.

To find Classified Ads:
Click the Advanced link at the top of the eBay home page.
Enter keywords about the type of item you're interested in.
In the Buying formats section, select the Classified ads check box.
Click the Search button at the bottom of the page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MelvinW schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:06:
[...]

PayPal is er heel duidelijk over dat je daar niet beschermd voor bent: https://www.paypal.com/us...ecurity/seller-protection
Hoe kan je dat lezen als als iemand onzorgvuldig is geweest met zijn gegevens kan je je geld kwijt zijn? Alleen dat tijdens onderzoek je even niet bij je geld kan.

En ze brengen het als een dienst. En mogelijk dat "upgrade" is boven de CC maar voor gewoon overschrijving is het een dikke vette downgrade.

En nog steeds vind ik het te krom voor worden.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 09-01-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
Als het echt om een ongeautoriseerde betaling gaat, ( bijvoorbeeld iemand heeft iemand anders zijn Paypal gehacked en gebruikt om de aankoop uit te voeren ) dan is de kans best aanwezig dat je je geld kwijtraakt.
Paypal zal dit natuurlijk niet zomaar toestaan en doen nu eerst een onderzoek, geen idee hoe dit precies in zijn werk gaat maar wat ik heb begrepen zijn ze in dit soort geschillen een stuk minder koper-vriendelijk.

Voor nu zoals al eerder is gezegd is het verstandig bewijs te leveren dat je de key hebt opgestuurd.
Als Paypal concludeert dat het alsnog ongeautoriseerd is kan het geld van je afgenomen worden en kunnen er zelfs extra kosten in rekening worden gebracht zoals in hun voorwaarden beschreven staan.
In uitzonderlijke gevallen kunnen ze beide partijen vergoeden, aangezien dit om een digitale key gaat acht ik die kans erg klein.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in de advertentie trouwens vermeld dat het om een digitale key ging en ik kon ook bij het aanmaken van de advertentie aanvinken dat het om een digitaal product ging. Het lijkt mij dat het dan gewoon is toegestaan om het item te verkopen. Ik ben ook zeker niet de enige die op dat moment een registratiecode te koop had gezet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ik officieel gezien de code fysiek, op papier of wat dan ook, naar de koper moet opsturen. Ik ga eerst PayPal maar eens bellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basje050
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
Hoi,

Ik heb veel ervaring met PayPal claims. Kopers van online licenties genieten GEEN kopersbescherming. De kans is zeer groot dat jij gewoon in het gelijk wordt gesteld.

Je kunt hier bestanden uploaden: http://www.paypal.com/confirmcard (Er staat voor CreditCard maar dit is niet het geval. De bestanden worden als het ware opgeslagen in je account en direct beschikbaar voor medewerkers.)

Normaal zou je ook via https://www.paypal.com/disputes/ bestanden moeten kunnen uploaden.

Ik zou je aanraden om PayPal te bellen (de bestanden van te voren te uploaden) en de situatie uit te leggen. Het nummer vind je hier: https://www.paypal.com/nl/selfhelp/contact/call

Ik wens je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:54
Uit mijn ervaring zijn digitale sleutels en producten niet gedekt onder (ver)kopersbescherming

Het probleem hier is dat dit van de koper geen claim is op deze bescherming, maar accounts bescherming. Er word namelijk geen claim ingestuurd dat het product niet naar wens is maar dat de transactie niet geautoriseerd is.

Ik denk niet dat er een manier is om te winnen in dit geval, anders dan direct bewijs hebben dat de transactie wel werkelijk door de eigenaar van het account geautoriseerd is. (Want natuurlijk niet mogelijk is).
Onthoud ook dat het zelfs mogelijk is dat het account daadwerkelijk gehacked is geweest en dat de rechtmatige eigenaar nu de claim verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smiba schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:09:
Uit mijn ervaring zijn digitale sleutels en producten niet gedekt onder (ver)kopersbescherming

Het probleem hier is dat dit van de koper geen claim is op deze bescherming, maar accounts bescherming. Er word namelijk geen claim ingestuurd dat het product niet naar wens is maar dat de transactie niet geautoriseerd is.

Ik denk niet dat er een manier is om te winnen in dit geval, anders dan direct bewijs hebben dat de transactie wel werkelijk door de eigenaar van het account geautoriseerd is. (Want natuurlijk niet mogelijk is).
Onthoud ook dat het zelfs mogelijk is dat het account daadwerkelijk gehacked is geweest en dat de rechtmatige eigenaar nu de claim verstuurd
Dan vind ik het alsnog onwaarschijnlijk dat een dergelijke hacker beschikt over de inloggegevens van zowel de ebay account als de paypal account van de koper. Verder vind ik het opmerkelijk dat de koop plaatsvond op 28-12-2017 en dat er pas op 08-01-2018 een claim wordt ingediend. De koper zou diverse mails hebben moeten ontvangen van zowel ebay als paypal. Waarom dan nu pas een claim indienen? De verkoper had vóór mijn verkoop ook maar 3x feedback ontvangen. Wel alles positief maar dat kan natuurlijk zijn omdat verkopers vaak gelijk feedback achterlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:28
Daarnaast zou het ook raar zijn dat als je als verkoper iets verkoopt aan iemand die niet zijn beveiliging op orde heeft dat je hier als verkoper voor op draait. Hetzelfde geldt als Paypal zijn zaken niet op orde heeft.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:57:
Ik had in de advertentie trouwens vermeld dat het om een digitale key ging en ik kon ook bij het aanmaken van de advertentie aanvinken dat het om een digitaal product ging. Het lijkt mij dat het dan gewoon is toegestaan om het item te verkopen. Ik ben ook zeker niet de enige die op dat moment een registratiecode te koop had gezet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ik officieel gezien de code fysiek, op papier of wat dan ook, naar de koper moet opsturen. Ik ga eerst PayPal maar eens bellen.
Je mag bij het kopen of verkopen wel Paypal gebruiken als betaalmiddel maar Paypal biedt geen (ver)kopers bescherming bij digitale goederen.
Het komt er op neer dat als de koper de key niet ontvangt, niet voldoet etc. niet bij Paypal kan aankloppen om het geld terug te krijgen.
In dit geval geeft de Paypal account eigenaar aan dat de betaling niet geautoriseerd is, dat er geen kopersbescherming op zit bij digitale goederen doet er dan niet toe aangezien de eigenaar aangeeft deze betaling überhaupt niet heeft uitgevoerd.
Precieze details weet je zelf en/of moet je van Paypal zien te krijgen maar dit is wat ik kan opmaken uit jouw verhaal.
basje050 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:02:
Hoi,

Ik heb veel ervaring met PayPal claims. Kopers van online licenties genieten GEEN kopersbescherming. De kans is zeer groot dat jij gewoon in het gelijk wordt gesteld.
Daar heb je gelijk in maar TS's verhaal duidt op dat de eigenaar van het Paypal account van de koper een claim heeft ingediend dat die deze aankoop helemaal niet heeft gedaan.
Als Paypal's oordeel is dat het inderdaad om een ongeautoriseerde transactie gaat moet TS waarschijnlijk het bedrag terugbetalen en mogelijk voor extra kosten opdraaien.
Dat het om een digitaal goed gaat maakt dan helemaal niet uit aangezien er dan volgens Paypal helemaal geen koop overeenkomst is geweest.

Het is dus maar hopen voor TS dat Paypal deze transactie wel als geautoriseerd beschouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

JohanNL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:41:
[...]
Je mag bij het kopen of verkopen wel Paypal gebruiken als betaalmiddel maar Paypal biedt geen (ver)kopers bescherming bij digitale goederen.
Het komt er op neer dat als de koper de key niet ontvangt, niet voldoet etc. niet bij Paypal kan aankloppen om het geld terug te krijgen.
Er is wel degelijk kopersbescherming voor digitale goederen, nogmaals: https://www.paypal.com/st...s-a-growing-area-of-sales en dat is al redelijk lang zo. Dat het misschien in dit specifieke niet opgaat, oke, maar dat digitale goederen bij voorbaat al uitgezonderd zijn is onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld met PayPal en een medewerker vertelde mij dat ik voor optie 2 moest kiezen "Ik kan bewijs leveren dat het object via een goedgekeurde expediteur is verzonden naar het adres dat staat vermeld op de pagina Transactiegegevens". Daarna kon ik wel bestanden uploaden. Volgens hem gaat het erom dat ik kan bewijzen dat ik mijn deel als verkoper heb gedaan. Als dat het geval is, geniet ik verkopersbescherming. Ik maakte duidelijk dat het ging om een digitale code maar daar zei hij niets bijzonders over. Nu nog even afwachten op de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:51:
Ik heb gebeld met PayPal en een medewerker vertelde mij dat ik voor optie 2 moest kiezen "Ik kan bewijs leveren dat het object via een goedgekeurde expediteur is verzonden naar het adres dat staat vermeld op de pagina Transactiegegevens". Daarna kon ik wel bestanden uploaden. Volgens hem gaat het erom dat ik kan bewijzen dat ik mijn deel als verkoper heb gedaan. Als dat het geval is, geniet ik verkopersbescherming. Ik maakte duidelijk dat het ging om een digitale code maar daar zei hij niets bijzonders over. Nu nog even afwachten op de uitslag.
Dat is ieder geval iets.
Nu alles zo goed als mogelijk voorleggen en alle bewijsstukken aanleveren.
Dat de PayPal medewerker niks zei over een digitale goed dan kan kloppen, want volgens het nieuwe beleid valt het gewoon onder de dekking, zie ook de reactie boven ons.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Voor uw eigen veiligheid is deze betaling teruggeboekt en de transactie geannuleerd. Ons onderzoek is afgerond, hartelijk dank voor uw medewerking."

Niet gewonnen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:47:
"Voor uw eigen veiligheid is deze betaling teruggeboekt en de transactie geannuleerd. Ons onderzoek is afgerond, hartelijk dank voor uw medewerking."

Niet gewonnen dus.
Kan je daar niet in beroep tegen gaan?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:04

Tys

Volgens mij gaat het helemaal niet over het product of de levering ervan. Er staat letterlijk "U heeft een betaling ontvangen die naar onze mening mogelijk niet door de PayPal-rekeninghouder is geautoriseerd.".

Lijkt mij geen tekst voor een standaard 'ik heb geen/kapot product ontvangen' e-mail. Helaas heb ik geen voorbeelden.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:47:

Niet gewonnen dus.
Jammer dat je het verloren hebt...
Ben wel benieuwt wat ze nou bedoelen met '' eigen veiligheid ''

Als je hieraan nog wat meer tijd wilt besteden kun je Paypal misschien weer eens bellen en de zaak opnieuw uitleggen, misschien willen ze dan alsnog jouw schade vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Op Ebay verkocht? Er lijkt iets mis te gaan in de koppeling. Ik probeerde een claim te openen en kreeg ook het scherm "ongeautoriseerde betaling" voor mijn neus. Dat terwijl ik daar niet voor koos, ik wilde alleen een terugbetaling voor een niet werkend product. Loopt niet helemaal lekker met dat nieuwe 'action centre' van PP. Bij mij is de claim trouwens afgewezen zonder verder ook maar iets gedaan te hebben. Kan nu niet meer de normale weg bewandelen, zal wel moeten bellen daarvoor.

Wel balen dat je geen gelijk hebt gekregen. Voor mij werkt het systeem prima, als koper. Nooit voor misbruik, maar wel als je belazerd wordt door de verkoper met neppe producten of die niet aan de beschrijving voldoen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bij dit soort gevallen verlies je 9 van de 10 keer. Paypal geeft bij digitale zaken en mensen die melden 'oh mijn account is gehackt' of iets dergelijks de koper vrijwel altijd gelijk. Dat is voor Paypal blijkbaar de makkelijkste keus. Voor digitale producten is het iets beter gesteld maar nog steeds meerderheid van gevallen een verloren zaak.

Als koper kan je absurd makkelijk de boel flessen en als verkoper trek je aan het kortste eind. Dat kan ik na een aantal jaar ervaring wel concluderen. Het is jammer maar helaas en een goede reden waarom je dit soort verlies ofwel moet verwerken in je verkoopprijs als je vaker verkoopt of geen paypal moet aanbieden als betaaloptie als je slechts af en toe een digitaal product verkoopt.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ubisoft gebeld en de code was niet geregistreerd gek genoeg. Opnieuw te koop aangeboden en inmiddels alweer verkocht. Ook positieve feedback ontvangen dus dat zal geen claim worden. Wel vind ik het bizar dat ebay mij nog steeds transactiekosten én provisie in rekening brengt. Bij elkaar toch iets van 11%. Hoe dan ook, voor mij geen ebay meer. Iets te 'Amerikaans' voor mij. Ik hou het lekker bij tweakers :P.

Ik wil bij deze alle medetweakers bedanken voor jullie hulp. Ondanks de negatieve ervaring toch weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:46:
Ik heb Ubisoft gebeld en de code was niet geregistreerd gek genoeg. Opnieuw te koop aangeboden en inmiddels alweer verkocht. Ook positieve feedback ontvangen dus dat zal geen claim worden. Wel vind ik het bizar dat ebay mij nog steeds transactiekosten én provisie in rekening brengt. Bij elkaar toch iets van 11%. Hoe dan ook, voor mij geen ebay meer. Iets te 'Amerikaans' voor mij. Ik hou het lekker bij tweakers :P.

Ik wil bij deze alle medetweakers bedanken voor jullie hulp. Ondanks de negatieve ervaring toch weer wat geleerd.
Dat is goed nieuws :) Voor de eBay fees zou je een unpaid item dispute kunnen proberen te openen: http://pages.ebay.com/sel...tection/unpaid-items.html

Ik weet zo niet exact of dat ook mogelijk is na een paypal dispute, maar je zou die fees gewoon terug moeten krijgen. Als het niet lukt dan even contact opnemen met eBay en dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Ik heb hierzelf ook helaas ervaring mee. Digitale producten doen ze gewoon heel moeilijk over. Heb het 3x gehad, en gelukkig 1x gelijk gekregen. Dit heb ik alleen gekregen door te bellen en alles uit te leggen (print screens van de communicatie, verzending via ebay message als printscreen, ook laten zien dat de code al gebruikt was. Na een paar dagen was alles gewoon goed geregeld.

Echter de andere twee keer, precies hetzelfde gedaan en geen gelijk gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:26
Hoe ik de claim zie is dat de persoon in kwestie heeft aangegeven de transactie NIET te herkennen. Dat staat los van het niet ontvangen verhaal. Alsof die dus gehackt is. Zo ben ik een keer 120 euro verloren toen ik een counterstrik knife verkocht. Echt niks aan te doen als de transactie echt dubieus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:58:
Je moet zoiets dan ook anders aanpakken; pas blokkeren, aangifte doen. Vervolgens kan je via de bank het geld terug krijgen. Maar moet je wel die aangifte hebben.
Digitale producten genieten op PayPal géén kopersbescherming. Dat ze toch kant kiezen van de koper is uiterst merkwaardig in dit geval, al doet PayPal dat standaard, eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2018 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
CH4OS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:29:

[...]
Digitale producten genieten op PayPal géén kopersbescherming. Dat ze toch kant kiezen van de koper is uiterst merkwaardig in dit geval, al doet PayPal dat standaard, eigenlijk.
Lees het verhaal eens wat beter door.
De koper of tenminste de eigenaar van het Paypal account dat heeft betaald aan TS claimt dat dit om een '' ongeautoriseerde transactie '' gaat.
Wat dus inhoudt dat de rekeninghouder van het account geen toestemming heeft gegeven om de transactie uit te voeren.
Dit staat dus helemaal los van of een koper nou wel of niet kopersbescherming heeft bij digitale goederen, aangezien er volgens de Paypal rekeninghouder nooit een koopovereenkomst is geweest.
Aangezien Paypal in zaken als deze min of meer dezelfde service wil bieden als een creditcard geven ze de rekeninghouder het geld meestal terug.
Paypal haalt dan weer het geld weg van de verkoper, in uitzonderlijke gevallen wordt de verkoper ook vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 10:30
Dit gezeur, en de onmacht die je over je geld hebt als verkoper zijnde....
Leuk paypal om mee te kopen.. absoluut NIET gebruiken bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:29:
[...]
Je moet zoiets dan ook anders aanpakken; pas blokkeren, aangifte doen. Vervolgens kan je via de bank het geld terug krijgen. Maar moet je wel die aangifte hebben.
Dus als ik onvoorzichtig met mijn spullen ben. is de winkelier de sjaak? Dat lijkt mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:06:
Dus als ik onvoorzichtig met mijn spullen ben. is de winkelier de sjaak? Dat lijkt mij sterk.
De winkelier is dan ook niet het haasje. Het risico ligt dan bij de bank zo gauw je het gemeld hebt. De bank doet dan dus geen terugboeking of iets dergelijks. ;) De winkelier kan dat immers niet weten.

Punt is, dat zolang jij een missende of gestolen PIN-pas niet meldt, jij verantwoordelijk bent voor wat er met de uitgaven gebeurd. Zo gauw je het gemeld hebt (bij de bank, eventueel ondersteund met een aangifte), ligt het risico bij de bank. Meestal heb je dan nog wel een eigen risico van 150 euro per pas, dat is allicht behapbaarder. Meer info bij de Consumentenbond.

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:36:
[...]
De winkelier is dan ook niet het haasje. Het risico ligt dan bij de bank zo gauw je het gemeld hebt. De bank doet dan dus geen terugboeking of iets dergelijks. ;) De winkelier kan dat immers niet weten.

Punt is, dat zolang jij een missende of gestolen PIN-pas niet meldt, jij verantwoordelijk bent voor wat er met de uitgaven gebeurd. Zo gauw je het gemeld hebt (bij de bank, eventueel ondersteund met een aangifte), ligt het risico bij de bank. Meestal heb je dan nog wel een eigen risico van 150 euro per pas, dat is allicht behapbaarder. Meer info bij de Consumentenbond.
Uiteraard. Maar nu is de verkoper(winkelier). De Sjaak. Die heeft immers geen geld. En ook geen key meer. En dan is het gewoon vreemd dat TS gestraft wordt door de onzorgvuldigheid van de orginele PayPal houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:22:
Uiteraard. Maar nu is de verkoper(winkelier). De Sjaak. Die heeft immers geen geld. En ook geen key meer.
De verkoper heeft contact gehad met Ubisoft (zie Verwijderd in "PayPal claim - hulp nodig"), die aangaf dat de code niet gebruikt was. Vervolgens heeft de TS de code aan een ander verkocht en werkte de code gewoon. An sich is er dus niemand slachtoffer in deze case, behalve dat de verkoper 11% minder omzet heeft tov 100% verlies.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH4OS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:27:
[...]
De verkoper heeft contact gehad met Ubisoft (zie Verwijderd in "PayPal claim - hulp nodig"), die aangaf dat de code niet gebruikt was. Vervolgens heeft de TS de code aan een ander verkocht en werkte de code gewoon. An sich is er dus niemand slachtoffer in deze case, behalve dat de verkoper 11% minder omzet heeft tov 100% verlies.
Oké die had ik gemist. Gelukkig voor hem. Maar dat wist PayPal ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:22:
Oké die had ik gemist. Gelukkig voor hem. Maar dat wist PayPal ook niet.
Ik denk dat dat na het gedoe met PayPal is gegaan. ;)
Pagina: 1