Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Weet iemand wat er mogelijk aan de hand is met mijn iPhone, en hoe dit onder de garantie valt bij een bedrijf wat nu niet meer te vinden is op internet, maar wel bij de Thuiswinkel Waarborg was gecertificeerd?

Ik heb op 28-11-2016 een iPhone 6s aangeschaft via GSMuitverkoop.nl (gecertificeerd door Thuiswinkel Waarborg).
Nu is mijn scherm ineens 'uit'. Hij reageert d.m.v. trillingen wel op knopjes die ik aan en uit zet en op een oplader die ik er in en weer er uit doe. Maar bij deze acties geeft hij geen beeldscherm weer, alleen soms na knopjes los te laten een hele korte flits van het beeldscherm. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik wilde terecht bij mijn winkel waar ik garantie heb, maar die is plotseling nergens meer op internet, Facebook of via de mail te bereiken. Ik heb geen idee waar ik nu terecht kan.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Peike Donders
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als de winkel failliet/opgeheven is houdt het in de regel wel een beetje op qua garantie. In sommige gevallen kan je nog terecht bij de fabrikant. Echter in het geval van Apple zou ik daar persoonlijk niet heel veel van verwachten, zeker niet gezien je voorbij het eerste jaar bent. Je zou het kunnen proberen (nee heb je, ja kun je krijgen in de vorm van iets van coulance).

Aangezien de betreffende winkel niet meer bestaat zal ook Thuiswinkel Waarborg geen bemiddelende rol tussen jou en de winkel kunnen spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 08-01-2018 23:34 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.gsmuitverkoop.nl
Adres: Daltonstraat 65B 3316GD
Plaats: Dordrecht
Telefoon: 085 - 303 00 47

De URL is dood, maar als ik reviews zie, leverden ze april dit vorig jaar nog wel. Je zou eens kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het shopping forum, dus een move die kant op :)

IOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je zeker dat ze wel gecertificeerd waren? Er zijn genoeg schimmige sites die het logo voeren om zo klanten gerust te stellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter Ik heb dit toentertijd niet nog extra gecheckt bij Thuiswinkel Waarborg zelf, maar ze hadden een adres, waren te vinden op google maps en hadden ook een actieve Facebookpagina en een actieve klantenservice met snel antwoord etc. Maar goed, zou natuurlijk kunnen. Ik heb ze alleen nog een paar maanden na aankoop (toen had ik ook een probleem) nog uitstekend kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Zal morgen zeker proberen te bellen! Dank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst: je kunt de site nog bezoeken via wayback.org. Je krijgt dan een snapshot van de site. Kan handig zijn voor informatie.

Dat adres aan de Daltonstraat (85), zit nu sani-dump.nl, van een andere eigenaar.

Als je bij SIDN kijkt, is de domeinnaam van van der zande holding.
https://www.sidn.nl/whois?q=GSMuitverkoop.nl
In Dordrecht zit nog een GSMUitverkoop.nl bv, op de Merwedestraat 255. En daar zit, volgens google maps: myphonerepair.nl.
https://www.google.nl/map...at+255,+3313+GT+Dordrecht
Eigendom van van der Zande holding.
https://www.sidn.nl/whois?q=myphonerepair.nl
http://www.myphonerepair.nl

Achter vanderzandeholding.nl zit een adres, ook in dordrecht.
https://www.oozo.nl/bedri...van-der-zande-holding-b-v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:28:
Mijn vraag:
Weet iemand wat er mogelijk aan de hand is met mijn iPhone, en hoe dit onder de garantie valt bij een bedrijf wat nu niet meer te vinden is op internet, maar wel bij de Thuiswinkel Waarborg was gecertificeerd?

Ik heb op 28-11-2016 een iPhone 6s aangeschaft via GSMuitverkoop.nl (gecertificeerd door Thuiswinkel Waarborg).
Nu is mijn scherm ineens 'uit'. Hij reageert d.m.v. trillingen wel op knopjes die ik aan en uit zet en op een oplader die ik er in en weer er uit doe. Maar bij deze acties geeft hij geen beeldscherm weer, alleen soms na knopjes los te laten een hele korte flits van het beeldscherm. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik wilde terecht bij mijn winkel waar ik garantie heb, maar die is plotseling nergens meer op internet, Facebook of via de mail te bereiken. Ik heb geen idee waar ik nu terecht kan.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Peike Donders
...
Je hebt gewoon garantie via Apple.

Ik zie dat het langer dan een jaar geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1). Thuiswinkelwaarborg is een zinloos label : gewoon iets dat zelf-bedacht is door de oprichter.

2). De winkel in kwestie is niet aangesloten - https://www.thuiswinkel.o...ries=&query=gsmuitverkoop

*knip* Offtopic

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2018 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders is, dit is tweakers.net.

Als ik je klacht met je telefoon lees, vermoed ik dat dit nog niet al te lastig zelf te repareren is.

Als ik je goed begrijp, werkt de telefoon wel, maar blijft het scherm zwart. En héél soms krijg je wél een flits van het scherm te zien.

Dat klinkt alsof de 'stekker van het scherm' los zit. Dat kun je zelf controleren:
YouTube: iPhone 6 scherm zelf vervangen

Je hoeft dus niet dat hele filmpje uit te voeren, ws ben je klaar als je hem even openmaakt, het kapje over de schermaansluiting weghaalt, het stekkertje even aanduwt, en de handel weer terugzet.

Geen bruut geweld toepassen, het zijn geen drukknopen uit grootmoeders jas. Voorzichtig aanduwen, zaak weer dichtschroeven, klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trufox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik had een iPhone 4s met hetzelfde probleem. Telefoon reageert wel, maar het scherm blijft zwart. Zoals HomeAut zegt was het een probleem met het stekkertje van het scherm. Ik heb dat toen simpel opgelost door de iPhone te openen, batterij weg te halen en het aandrukken van dit stekkertje. Voor de iPhone 6s is een soortgelijke youtube guide te vinden: YouTube: How to fix black and unresponsive iPhone screen: 6/6+/6s/6s+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken op de Apple Support website en / of contact met ze opgenomen?
Zij kunnen je heel goed helpen bij dit probleem en vragen kost natuurlijk niets ;)

Zie bv dit artikel: https://support.apple.com/nl-nl/HT201412
Als u meer hulp nodig hebt
Neem contact op met Apple Support om service te regelen als u een van deze problemen ondervindt:

U ziet een zwart scherm maar hoort waarschuwingen, geluiden en trillingen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Trufox @Verwijderd Halen jullie die 'tools' gewoon via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:19:
@Trufox @Verwijderd Halen jullie die 'tools' gewoon via internet?
Als je het filmpje bekeken hebt, wat zou je denken ?
Die site verkoopt het allemaal zelf, als je haast hebt.
Anders kan je inderdaad uit China laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

spone schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:33:
Echter in het geval van Apple zou ik daar persoonlijk niet heel veel van verwachten, zeker niet gezien je voorbij het eerste jaar bent. Je zou het kunnen proberen (nee heb je, ja kun je krijgen in de vorm van iets van coulance).
Wat een onzin....
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:28:
Mijn vraag:
Ik zou niet te moeilijk doen en gewoon contact opnemen met Apple via 0800 0201 581.
Ze staan bekend om hun coulance, dus probeer het eens zou ik zeggen.
Mijn kapotte Apple Watch werd na 2,5 jaar kosteloos gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
1 jaar garantie bij Apple gaan ze, wettelijk, niet mee wegkomen.
Wettelijk heb je immers recht op 2 jaar garantie (EU wetgeving).

Neem allereerst eens contact op met Apple en kijk wat zij jou kunnen bieden.
I-Culture.nl heeft hier ook al eens een interresant artikel over geschreven.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16
Paul1987 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:37:

Neem allereerst eens contact op met Apple en kijk wat zij jou kunnen bieden.
I-Culture.nl heeft hier ook al eens een interresant artikel over geschreven.
Gaan ze wel mee wegkomen, want de wettelijke garantie geldt voor het verkooppunt en niet de fabrikant. Dus die wet geld voor GSMuitverkoop.nl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Paul1987 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:37:
Beiden kloppen niet.

1) Wettelijke garantie dient geclaimd te worden bij de handelaar en niet de fabrikant. Het verhaal van iCulture over wettelijke garantie gaat dan ook alleen op wanneer het product bij Apple zelf is gekocht en Apple dan ook de handelaar is.

2) In Nederland is geen termijn voor wettelijke garantie opgenomen maar geldt een garantie op de levensduur die je van een apparaat mag verwachten. Dit is voor de meeste apparaten langer dan twee jaar.

Aangezien Apple circa 5 jaar lang iPhone's ondersteunt met software-updates, zou je als consument kunnen stellen dat de verwachte levensduur van een Apple iPhone 5 jaar of langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat de garantie van 2 jaar valt bij de handelaar, GSMuitverkoop.nl
@Wootism Wat was de reden dat jij dan wel kosteloos mocht laten repareren? Of had je net geluk?

@Dimens Dus jij bedoelt hiermee te zeggen dat je dat als argument kunt gebruiken, die garantie op levensduur die je van een apparaat mag verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Dimens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:16:
[...]

Beiden kloppen niet.

1) Wettelijke garantie dient geclaimd te worden bij de handelaar en niet de fabrikant. Het verhaal van iCulture over wettelijke garantie gaat dan ook alleen op wanneer het product bij Apple zelf is gekocht en Apple dan ook de handelaar is.

2) In Nederland is geen termijn voor wettelijke garantie opgenomen maar geldt een garantie op de levensduur die je van een apparaat mag verwachten. Dit is voor de meeste apparaten langer dan twee jaar.

Aangezien Apple circa 5 jaar lang iPhone's ondersteunt met software-updates, zou je als consument kunnen stellen dat de verwachte levensduur van een Apple iPhone 5 jaar of langer is.
Je hebt in principe gelijk met je punt 2, maar in praktijk moet je vaak een hele lange adem hebben en mag je blij zijn als je met 2 jaar weg komt.

TS kan altijd zijn verhalen aan Apple voorleggen, maar ze hoeven hem niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:48:

@Dimens Dus jij bedoelt hiermee te zeggen dat je dat als argument kunt gebruiken, die garantie op levensduur die je van een apparaat mag verwachten?
Volgens mij wel:
http://www.conformiteit.nl/economische-levensduur.html

Maar: Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. Leuk al die regels en wetten maar in de praktijk ben je gewoon afhankelijk van de winkelier of producent. Doen die niets voor je, dan heb je in 90% van de gevallen gewoon pech...

[ Voor 25% gewijzigd door ChojinZ op 09-01-2018 17:30 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik denk inderdaad dat de garantie van 2 jaar valt bij de handelaar, GSMuitverkoop
@Wootism Wat was de reden dat jij dan wel kosteloos mocht laten repareren? Of had je net geluk?

Omdat ik tegen ze heb gezegd dat de economische levensduur van mijn product langer is dan de tijd dat hij nu is meegegaan. Heb toen €1350 voor die Apple Watch betaald, dus verwacht er wel langer mee te doen dan 3 jaar.

Was de persoon aan de andere kant van de lijn met mij eens, en hij werd twee dagen later opgehaald door UPS en een week later kreeg ik hem gerepareerd retour :)

En wat Dimens zegt klopt inderdaad, maar vaak moet je daar de verkopende partij nog even aan herinneren.

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 09-01-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk inderdaad dat de garantie van 2 jaar valt bij de handelaar, GSMuitverkoop.nl
De periode voor garantie op elektronische producten varieert en is niet per definitie 2 jaar. Dat Apple zelf 2 jaar fabrieksgarantie geeft, betekend niet dat de winkel niet verplicht is om voor een langere periode garantie te geven of de plicht heeft een deugdelijk product te leveren naar de koper.

Vraag is dus eerder wat voor product heb je gekocht, was die refurbished of niet? Als dat zo is, heb je een gerepareerd toestel en is de garantieperiode korter, wat ook via de handelaar gaat. Sowieso is het het handigste om via de handelaar / winkelier de garantie op de pakken. Met hem heb je de overeenkomst, hij heeft de plicht jou een deugdelijk product te leveren. Apple heeft dat op zich niet, dat ze het wel aannemen en oppakken is dan coulance.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Wootism schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Omdat ik tegen ze heb gezegd dat de economische levensduur van mijn product langer is dan de tijd dat hij nu is meegegaan. Heb toen €1350 voor die Apple Watch betaald, dus verwacht er wel langer mee te doen dan 3 jaar.

Was de persoon aan de andere kant van de lijn met mij eens, en hij werd twee dagen later opgehaald door UPS en een week later kreeg ik hem gerepareerd retour :)

En wat Dimens zegt klopt inderdaad, maar vaak moet je daar de verkopende partij nog even aan herinneren.
Als jij die Apple Watch bij Apple zelf gekocht hebt valt dit natuurlijk niet direct onder coulance maar had je daar gewoon wettelijk recht op. Had je hem niet bij Apple gekocht is het uiteraard wel een gevalletje coulance vanuit Apple. In dat geval mag je blij zijn, want zo coulant is Apple over het algemeen niet bij producten niet bij Apple zelf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dennism Ja, dat is dan denk ik een gelukje. Want ik heb hem niet 'direct' bij Apple gekocht maar dus via de site die nu failliet is. @CH4OS Daarom kan ik dus niet bij de betreffende winkel terecht voor mijn 2 jaar garantie, want die zou ik dan sowieso hebben aangezien hij 28 november 2016 is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het bedrijf achter de site zelf failliet is, kun je het dus proberen bij Apple zelf. Als je het uitlegt en een factuur hebt, kunnen ze vast onder coulance nog wel wat regelen.

Zover ik dit topic begrijp, bestaat de holding nog wel, wellicht kun je die lijn volgen?

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel een kvk check op dat adres:

GSMuitverkoop B.V.,

Hoofdvestiging

KvK 65938887

Vestigingsnr. 000034610227

Daltonstraat 65

3316GD Dordrecht

https://www.kvk.nl/orders...n/?kvknummer=659388870000

blijkt "officieel" nog te bestaan, maar als de site uit de lucht is, is er ook een kans dat ze daar niet meer zitten.
Ik zou eens bij apple binnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ze verkochten ook via Bol.com.
Heb je het zo gedaan of toch rechtstreeks (of was je het vergeten?
https://www.bol.com/nl/v/gsmuitverkoop-b-v/1225625/
Deze verkoper is niet meer actief op bol.com
Anders toch bij Apple zelf wat al geschreven werd.
Je mag toch wel zo veel service van zo'n top merk.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch echt dat je het beste Apple kan contacteren, dan weet je iig hoe zij er over denken. Speculeren op een forum gaat je geen stap verder helpen IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Zeker, maar wel bij de handelaar en niet bij Apple.

Schrijf een e-mail of brief naar de handelaar waar de Apple iPhone is aangekocht en eis vervang of herstel van de geleverde zaak volgens Artikel 7:21 lid 1 BW. Het offline halen van de website ontneemt jou niet van jouw recht op een product conform de koopovereenkomst of de plicht van de handelaar een product de koopovereenkomst te leveren.
Medione1210 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Je hebt in principe gelijk met je punt 2, maar in praktijk moet je vaak een hele lange adem hebben en mag je blij zijn als je met 2 jaar weg komt.
ChojinZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:28:
[...]

Maar: Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. Leuk al die regels en wetten maar in de praktijk ben je gewoon afhankelijk van de winkelier of producent. Doen die niets voor je, dan heb je in 90% van de gevallen gewoon pech...
Die instelling dat het niet zal lukken, begrijp ik op zich wel. Vroeger had ik net zo'n instelling als het op garantie aankwam; mede omdat verkopers je maar al te graag doen geloven dat je als consument maar zwak staat als het op je rechten aankomt.

Maar wanneer je als consument goed op de hoogte bent van je rechten, kun je al heel ver komen in verkrijgen van hetgeen je recht op hebt - zonder dat daar een rechter aan te pas hoeft te komen. Het enige wat je daarvoor moet doen is niet opgeven als je in eerste instantie niet in het gelijk gesteld wordt door de handelaar.

Ik zou dus zeker niet willen stellen dat je als consument pech hebt als de handelaar je een nee verkoopt. Gewoon doorgaan en mogelijk zelfs dagvaarden als het om een hoog bedrag gaat en je zeker weet dat je in je recht staat. Recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad twee verschillende zaken. Recht halen is een ander, en die vergeten velen helaas.
CH4OS schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:13:
[...]
De periode voor garantie op elektronische producten varieert en is niet per definitie 2 jaar. Dat Apple zelf 2 jaar fabrieksgarantie geeft, betekend niet dat de winkel niet verplicht is om voor een langere periode garantie te geven of de plicht heeft een deugdelijk product te leveren naar de koper.
Wanneer de fabrikant voor een bepaalde periode fabrieksgarantie geeft, is de handelaar hier automatisch ook verantwoordelijk voor. De termijn voor fabrieksgarantie is dan ook direct het minimum wat de consument mag verwachten als ook ligt binnen de fabrieksgarantie de bewijsplicht bij de handelaar.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

En natuurlijk heeft de handelaar wel de plicht een product conform de koopovereenkomst te leveren - wat in de meeste gevallen bij een nieuw product ook een deugdelijk product is. In de zaak van de TS mogen wij er denk ik wel vanuit gaan dat dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Dimens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:44:

Die instelling dat het niet zal lukken, begrijp ik op zich wel. Vroeger had ik net zo'n instelling als het op garantie aankwam; mede omdat verkopers je maar al te graag doen geloven dat je als consument maar zwak staat als het op je rechten aankomt.

Maar wanneer je als consument goed op de hoogte bent van je rechten, kun je al heel ver komen in verkrijgen van hetgeen je recht op hebt - zonder dat daar een rechter aan te pas hoeft te komen. Het enige wat je daarvoor moet doen is niet opgeven als je in eerste instantie niet in het gelijk gesteld wordt door de handelaar.

Ik zou dus zeker niet willen stellen dat je als consument pech hebt als de handelaar je een nee verkoopt. Gewoon doorgaan en mogelijk zelfs dagvaarden als het om een hoog bedrag gaat en je zeker weet dat je in je recht staat. Recht hebben en recht krijgen zijn inderdaad twee verschillende zaken. Recht halen is een ander, en die vergeten velen helaas.
Ow, proberen kan altijd. En doorzetten helpt zeker. Vandaar ook dat ik aangeef dat het in enkele gevallen wel lukt. Maar zeker met de wat goedkopere producten ben ik zelf geneigd om snel de handdoek in de ring te gooien, simpelweg omdat het mij de moeite (en stress) niet waard is.

Daarnaast is het ook een stukje zelf bescherming. :+ Ik kan slecht tegen onrecht en heb een hekel aan 'oplichters'. Ik heb weleens op het punt gestaan om een medewerker over de balie te trekken. Slecht plan, en dus loop ik maar weg... :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dennism schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Als jij die Apple Watch bij Apple zelf gekocht hebt valt dit natuurlijk niet direct onder coulance maar had je daar gewoon wettelijk recht op. Had je hem niet bij Apple gekocht is het uiteraard wel een gevalletje coulance vanuit Apple. In dat geval mag je blij zijn, want zo coulant is Apple over het algemeen niet bij producten niet bij Apple zelf gekocht.
Wel vreemd dat je die ervaring hebt, Apple staat er juist om bekend ontzettend coulant te zijn....
Ik had die Watch overigens bij MediaMarkt gekocht, maar daar werd tijdens het gesprek niet eens naar gevraagd. Hij vroeg enkel het serienummer, that’s it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk met Apple Support gebeld, attente man die zelf met het voorstel kwam een reparatie op te zetten mét garantie gezien mijn garantie met Apple nog maar net voorbij het limiet is, en hij niet vond dat mijn consumentenrecht weg is doordat GSMuitverkoop.nl is opgeheven. Vanavond ga ik naar de Apple store dus ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Laatst online: 16:10
[...]

Ik werd vorige week nog afgewezen daar omdat ik 24 dagen na m'n jaar fabrieksgarantie met een kaptte macbook pro aan kwam zetten... :( Moest naar de verkoper toe gaan, die me dit juist aangeraden had...

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky0wn op 18-01-2018 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 03:29:
[...]

Ik werd vorige week nog afgewezen daar omdat ik 24 dagen na m'n jaar fabrieksgarantie met een kaptte macbook pro aan kwam zetten... :( Moest naar de verkoper toe gaan, die me dit juist aangeraden had...
Omdat je ook (zoals al honderden keren op dit forum is vermeld) je bij de verkoper moet zijn voor garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:26:Ik heb uiteindelijk met Apple Support gebeld, attente man die zelf met het voorstel kwam een reparatie op te zetten mét garantie gezien mijn garantie met Apple nog maar net voorbij het limiet is, en hij niet vond dat mijn consumentenrecht weg is doordat GSMuitverkoop.nl is opgeheven. Vanavond ga ik naar de Apple store dus ik ben erg benieuwd!
Daar word je niet teruggestuurd omdat de winkel is opgeheven. Dus dat is anders en is coulance van Apple. Netjes!
Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 03:29:[...]Ik werd vorige week nog afgewezen daar omdat ik 24 dagen na m'n jaar fabrieksgarantie met een kaptte macbook pro aan kwam zetten... :( Moest naar de verkoper toe gaan, die me dit juist aangeraden had...
Fijne verkoper die zich "drukt"... Apple heeft gelijk.... ook al lijkt het vervelend voor jou. Je zult aan de bak moeten....zie onder een voorbeeld.
[...]Omdat ik tegen ze heb gezegd dat de economische levensduur van mijn product langer is dan de tijd dat hij nu is meegegaan. Heb toen €1350 voor die Apple Watch betaald, dus verwacht er wel langer mee te doen dan 3 jaar.

Dit is de enige weg om te gaan na de garantie.
Wil je nog meer kans van slagen hebben, biedt aan dat je een (klein) deel van de reparatie wilt betalen.
Immers dat is goedkoper dan doorblijven zeuren dat je het na de garantie ook nog voor niks wilt hebben.
Als het pas 1 maand na de garantie is probeer je eerst een volledig gratis reparatie krijgen en pas als dat niet lukt ga je in de klein deel meebetalen modus over.
Is het al 1 jaar voorbij de garantie, dan moet je een inschatting maken van de econmische levensduur van het product en doe je het naar ratio.

Hoe?
Zo heb ik het voor een dure lens (1100 euro) voor mijn zoon gedaan (beroeps documentaire fotograaf). Na ca 3 jaar ging de lens stuk. Kosten van de reparatie bijna 300 euro.
Economische levensduur geschat op minimaal 10 jaar en heb aangeboden 75 euro, ca 25%, van de reparatie te betalen.
Antwoord: "uit coulance overwegingen gaan wij akkoord met uw voorstel."
De lens was na de betaling binnen een week terug. 8)
Heb uiteraard nog een net bedankbriefje gestuurd. Denk aan relatie beheer! _/-\o_ (het zijn ook mensen die dit uitvoeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
route99 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
[...]
Daar word je niet teruggestuurd omdat de winkel is opgeheven. Dus dat is anders en is coulance van Apple. Netjes!

[...]
Fijne verkoper die zich "drukt"... Apple heeft gelijk.... ook al lijkt het vervelend voor jou. Je zult aan de bak moeten....zie onder een voorbeeld.

[...]
Dit is de enige weg om te gaan na de garantie.
Wil je nog meer kans van slagen hebben, biedt aan dat je een (klein) deel van de reparatie wilt betalen.
Immers dat is goedkoper dan doorblijven zeuren dat je het na de garantie ook nog voor niks wilt hebben.
Als het pas 1 maand na de garantie is probeer je eerst een volledig gratis reparatie krijgen en pas als dat niet lukt ga je in de klein deel meebetalen modus over.
Is het al 1 jaar voorbij de garantie, dan moet je een inschatting maken van de econmische levensduur van het product en doe je het naar ratio.

Hoe?
Zo heb ik het voor een dure lens (1100 euro) voor mijn zoon gedaan (beroeps documentaire fotograaf). Na ca 3 jaar ging de lens stuk. Kosten van de reparatie bijna 300 euro.
Economische levensduur geschat op minimaal 10 jaar en heb aangeboden 75 euro, ca 25%, van de reparatie te betalen.
Antwoord: "uit coulance overwegingen gaan wij akkoord met uw voorstel."
De lens was na de betaling binnen een week terug. 8)
Heb uiteraard nog een net bedankbriefje gestuurd. Denk aan relatie beheer! _/-\o_ (het zijn ook mensen die dit uitvoeren...)
Nee, zo werkt dit bij Apple niet. Na 4 uur in de Apple Store op mijn afspraak gewacht te hebben. (Ja ik had een afspraak) werd mijn probleem bevestigd, en ze kwamen er meteen mee dat het me 1156 euro ging kosten. Niks coulance, ik was 24 dagen te laat en daar was de kous mee af. Apparaat van 3400 euro in een jaar en 24 dagen mogen afschrijven want de winkel waar ik 'm gekocht had was failliet. Mag er wel vanuit gaan dat ik flink tegengesputterd heb, mocht helaas niet baten. Daarom acht ik voor de TS ook geen kans om bij Apple aan te gaan kloppen, ook al zou het wel moeten. Bij mij zit rechtsbijstand er inmiddels op.

[ Voor 5% gewijzigd door Lucky0wn op 18-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

1 jaar en 24 dagen? Gold de 2 jaar garantie (nog) niet? Erg vervelend dat het zo liep. Soms helpt publiekelijk via social media nog wat, maar houd het netjes, er moet voor hen ook nog een optie zijn om zonder al te veel gezichtsverlies "weg te komen", teveel shaming kan averechts werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Nee, zo werkt dit bij Apple niet. Na 4 uur in de Apple Store op mijn afspraak gewacht te hebben. (Ja ik had een afspraak) werd mijn probleem bevestigd, en ze kwamen er meteen mee dat het me 1156 euro ging kosten. Niks coulance, ik was 24 dagen te laat en daar was de kous mee af. Apparaat van 3400 euro in een jaar en 24 dagen mogen afschrijven want de winkel waar ik 'm gekocht had was failliet. Mag er wel vanuit gaan dat ik flink tegengesputterd heb, mocht helaas niet baten. Daarom acht ik voor de TS ook geen kans om bij Apple aan te gaan kloppen, ook al zou het wel moeten. Bij mij zit rechtsbijstand er inmiddels op.
In zo'n geval moet je gewoon gaan schreeuwen en dreigen jezelf uit te kleden. Dat opent vaak een hoop deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Wootism schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:25:
[...]

In zo'n geval moet je gewoon gaan schreeuwen en dreigen jezelf uit te kleden. Dat opent vaak een hoop deuren.
Maak je maar geen zorgen, heb flink wat zitten schreeuwen en schelden, helaas 0.0 coulance. Mensen om me heen gingen zich er zelfs mee bemoeien en tegen die arme medewerkster keren. Zonder effect helaas.
route99 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:04:
1 jaar en 24 dagen? Gold de 2 jaar garantie (nog) niet? Erg vervelend dat het zo liep. Soms helpt publiekelijk via social media nog wat, maar houd het netjes, er moet voor hen ook nog een optie zijn om zonder al te veel gezichtsverlies "weg te komen", teveel shaming kan averechts werken.
Alleen bij de verkoper, Apple Store kun je alleen het eerste jaar naartoe. Daarna moet je het met de verkoper oplossen. Had last van loslatende coating en slechte connectie in de USB poorten... Kabels vallen zo uit m'n laptop aan alle 4 de poorten...

[ Voor 42% gewijzigd door Lucky0wn op 18-01-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:37

Ypho

Allround Nerd

Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:36:
Alleen bij de verkoper, Apple Store kun je alleen het eerste jaar naartoe. Daarna moet je het met de verkoper oplossen. Had last van loslatende coating en slechte connectie in de USB poorten... Kabels vallen zo uit m'n laptop aan alle 4 de poorten...
Volgens mij verschilt het puur bij wie je aan komt zetten. Mijn Macbook komt bij de Dixons vandaan, ik had ook last van (onder andere) loslatende coating. Buiten de "2 jaar garantie" bij Apple geweest (Dixons was failliet), zonder enig tegensputteren een compleet nieuw display gekregen. Werd niet gevraagd om aankoopbewijs oid, serienummer, afspraak maken voor reparatie (display niet op voorraad), langsbrengen en klaar.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:50
[...]

dat heeft hij inmiddels gedaan en Apple biedt in geval van TS dus wel coulance.
is ook de ervaring die ik heb, zolang je bij een official reseller koopt of bij Apple zelf ( en niet een webshop die een product van ruim 3000,- voor 1-2 tientjes goedkoper aanbiedt door ze grijs te importeren ).

heb zelf een iPhone 5C vervangen gekregen een half jaar nadat de Apple fabrieksgarantie was verlopen ( was bij Dixons gekocht en had zelfs 3 jaar garantie maar Dixons bestond ineens niet meer ).
Ypho schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Volgens mij verschilt het puur bij wie je aan komt zetten. Mijn Macbook komt bij de Dixons vandaan, ik had ook last van (onder andere) loslatende coating. Buiten de "2 jaar garantie" bij Apple geweest (Dixons was failliet), zonder enig tegensputteren een compleet nieuw display gekregen. Werd niet gevraagd om aankoopbewijs oid, serienummer, afspraak maken voor reparatie (display niet op voorraad), langsbrengen en klaar.
Voor de coating heeft Apple zelf sowieso een verlengd garantieprogramma, daarmee helpen ze je dus zonder meer, ook buiten de 1 jaar fabrieksgarantie.

[ Voor 21% gewijzigd door J-roenn op 18-01-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
J-roenn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:52:
[...]

dat heeft hij inmiddels gedaan en Apple biedt in geval van TS dus wel coulance.
is ook de ervaring die ik heb, zolang je bij een official reseller koopt of bij Apple zelf ( en niet een webshop die een product van ruim 3000,- voor 1-2 tientjes goedkoper aanbiedt door ze grijs te importeren ).

heb zelf een iPhone 5C vervangen gekregen een half jaar nadat de Apple fabrieksgarantie was verlopen ( was bij Dixons gekocht en had zelfs 3 jaar garantie maar Dixons bestond ineens niet meer ).

[...]

Voor de coating heeft Apple zelf sowieso een verlengd garantieprogramma, daarmee helpen ze je dus zonder meer, ook buiten de 1 jaar fabrieksgarantie.
Kun je wel lekker zeggen, ik ben er 2.5 uur enkele reis + wachten aan kwijt geweest om met een kapotte laptop weer naar huis te gaan. En ik ben "terecht" heel erg boos geworden in de winkel zelf. Met de melding: Ga maar naar Centralpoint (waar failliete toko waar ik 'm gekocht heb in is opgegaan.) Wil ik 'm daarnaartoe opsturen ben ik 'm 3 weken kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lucky0wn op 18-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:50
Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Kun je wel lekker zeggen, ik ben er 2.5 uur enkele reis + wachten aan kwijt geweest om met een kapotte laptop weer naar huis te gaan. En ik ben "terecht" heel erg boos geworden in de winkel zelf. Met de melding: Ga maar naar Centralpoint (waar failliete toko waar ik 'm gekocht heb in is opgegaan.) Wil ik 'm daarnaartoe opsturen ben ik 'm 3 weken kwijt.
Dat zeg ik dan ook lekker O-)
je bent je er van bewust dat Apple in principe helemaal geen plichten naar jou toe heeft als je de laptop niet bij Apple zelf of een Apple store hebt gekocht ?
ik vind 3 weken nog een redelijke termijn, kan me herinneren dat toen ik nog in een PC-winkel werkte we enkele Acer laptops 2-3 maanden kwijt waren.
Uiteraard nu mosterd na de maaltijd maar bij aankopen van zulke bedragen kijk ik ook zeer goed naar wat je van een webshop kan verwachten mocht je inderdaad op de aftersales van de winkel moeten terugvallen, al denk ik dat in jouw geval er weinig winkels hadden geweest die hem direct hadden omgeruild voor een nieuwe laptop en zelf vervolgens met verlies een refurbished model op de planken hadden moeten leggen als de jouwe was teruggekomen vanuit Apple.
uiteraard is het niet nakomen van een afspraak door de Apple-winkel niet netjes, maar weet je zeker dat je niet overdrijft als je zegt dat je 4 uur (!) hebt moeten wachten voordat je geholpen werd ? misschien kwam dat door je gescheld en geschreeuw ? houdt altijd in je achterhoofd dat het ook "maar" mensen zijn die in die winkel werken en zich aan het beleid van "de baas" moeten houden. Ik persoonlijk zou een scheldende/schreeuwende klant ook minder geneigd zijn te helpen dan een klant die in nette bewoordingen voet bij stuk houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Apparaat van 3400 euro in een jaar en 24 dagen mogen afschrijven want de winkel waar ik 'm gekocht had was failliet.
Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 03:29:
Moest naar de verkoper toe gaan, die me dit juist aangeraden had...
Een handelaar die failliet is maar je nog wel aanraad om naar Apple toe te gaan? Meestal zijn failliete handelaren niet meer te bereiken omdat zij - zoals al gezegd - failliet zijn en helemaal geen klantenservice of open filiaal meer hebben.

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar mocht het kloppen; wettelijk gezien klopt het wel. Apple heeft geen verplichtingen naar jou toe en dat de handelaar failliet is, maakt niet dat Apple ineens de plichten van de handelaar dient over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
J-roenn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Dat zeg ik dan ook lekker O-)
je bent je er van bewust dat Apple in principe helemaal geen plichten naar jou toe heeft als je de laptop niet bij Apple zelf of een Apple store hebt gekocht ?
ik vind 3 weken nog een redelijke termijn, kan me herinneren dat toen ik nog in een PC-winkel werkte we enkele Acer laptops 2-3 maanden kwijt waren.
Uiteraard nu mosterd na de maaltijd maar bij aankopen van zulke bedragen kijk ik ook zeer goed naar wat je van een webshop kan verwachten mocht je inderdaad op de aftersales van de winkel moeten terugvallen, al denk ik dat in jouw geval er weinig winkels hadden geweest die hem direct hadden omgeruild voor een nieuwe laptop en zelf vervolgens met verlies een refurbished model op de planken hadden moeten leggen als de jouwe was teruggekomen vanuit Apple.
uiteraard is het niet nakomen van een afspraak door de Apple-winkel niet netjes, maar weet je zeker dat je niet overdrijft als je zegt dat je 4 uur (!) hebt moeten wachten voordat je geholpen werd ? misschien kwam dat door je gescheld en geschreeuw ? houdt altijd in je achterhoofd dat het ook "maar" mensen zijn die in die winkel werken en zich aan het beleid van "de baas" moeten houden. Ik persoonlijk zou een scheldende/schreeuwende klant ook minder geneigd zijn te helpen dan een klant die in nette bewoordingen voet bij stuk houdt.
Nope, 14:45 een afspraak en uiteindelijk pas om 19:00 geholpen, heb gewacht vanwege het feit dat ik al 2,5 uur gereisd had. Was al lichtelijk geïrriteerd vanwege het wachten, maar pas rond 19:00 hoorde ik dat ze me niet wilden helpen, toen barstte de bom pas :9
Dimens schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:00:
[...]

[...]

Een handelaar die failliet is maar je nog wel aanraad om naar Apple toe te gaan? Meestal zijn failliete handelaren niet meer te bereiken omdat zij - zoals al gezegd - failliet zijn en helemaal geen klantenservice of open filiaal meer hebben.

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar mocht het kloppen; wettelijk gezien klopt het wel. Apple heeft geen verplichtingen naar jou toe en dat de handelaar failliet is, maakt niet dat Apple ineens de plichten van de handelaar dient over te nemen.
Service was overgenomen door Centralpoint, deze adviseerden me om naar de Apple Store te gaan omdat ik dan sneller m'n macbook terug had (zit in m'n afstuderen namelijk en dan kan ik m'n laptop geen 3 weken kwijt zijn.)

Punt wat ik hiermee wil zeggen: jullie zeggen dat Apple coulant is, ik heb daar een totaal andere ervaring mee.

Hoop dat de TS goed geholpen is dat wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Lucky0wn op 18-01-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Zowel bij Apple als geautoriseerde reparateurs is het niet mogelijk een afspraak op een kwart van het uur te maken.
Service was overgenomen door Centralpoint, deze adviseerden me om naar de Apple Store te gaan omdat ik dan sneller m'n macbook terug had (zit in m'n afstuderen namelijk en dan kan ik m'n laptop geen 3 weken kwijt zijn.)
Het komt er dus op neer dat Centralpoint.nl als ook jij er beiden maar vanuit zijn gegaan dat Apple het zomaar zou oplossen terwijl vooraf al bekend zou zijn dat je hier geen recht op hebt. En als blijkt dat Apple dit niet doet, de schuld blijkbaar bij Apple wordt gelegd terwijl Centralpoint.nl de zorg zou moeten dragen.

Mocht je verhaal dus wel kloppen - waar ik zo mijn twijfels bij heb - is het schreeuwen en schelden dan ook onterecht als ook onjuist. Ik kan mij wel indenken dat ik ook niet erg coulant zou zijn in een dergelijke situatie. Immers kun je geen rechten eisen die je niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Dimens schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Zowel bij Apple als geautoriseerde reparateurs is het niet mogelijk een afspraak op een kwart van het uur te maken.

[...]

Het komt er dus op neer dat Centralpoint.nl als ook jij er beiden maar vanuit zijn gegaan dat Apple het zomaar zou oplossen terwijl vooraf al bekend zou zijn dat je hier geen recht op hebt. En als blijkt dat Apple dit niet doet, de schuld blijkbaar bij Apple wordt gelegd terwijl Centralpoint.nl de zorg zou moeten dragen.

Mocht je verhaal dus wel kloppen - waar ik zo mijn twijfels bij heb - is het schreeuwen en schelden dan ook onterecht als ook onjuist. Ik kan mij wel indenken dat ik ook niet erg coulant zou zijn in een dergelijke situatie. Immers kun je geen rechten eisen die je niet hebt.
Mocht je aan mijn verhaal twijfelen, stuur me even een PM, stuur ik je alle bewijs.

Al vaker direct naar de fabrikant verwezen na dat eerste jaar fabrieksgarantie en is altijd netjes opgelost. (Mediamarkt > LG voor een TV en Samsung winkel voor een S7 Edge) Dus zo gek is het niet om doorverwezen te worden voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
route99 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:04:
Apple geeft maar 1 jaar fabrieksgarantie, behalve voor de Apple Watch daar geven ze 2 jaar, een langere periode is alleen van toepassing als je bij Apple zelf koopt of Apple Care afneemt, helaas is dat in het geval van Stef_Venner niet zo.

https://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs/ (kopje Garantie en Service) of https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky0wn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Mocht je aan mijn verhaal twijfelen, stuur me even een PM, stuur ik je alle bewijs.

Al vaker direct naar de fabrikant verwezen na dat eerste jaar fabrieksgarantie en is altijd netjes opgelost. (Mediamarkt > LG voor een TV en Samsung winkel voor een S7 Edge) Dus zo gek is het niet om doorverwezen te worden voor garantie.
Zo, en nu is het genoeg over jouw situatie gegaan- dat is hier volledig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Maar dat pleit ze niet vrij...
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden
Pagina: 1