Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor nieuw systeem van core i7 2600k naar I5 8600k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi, ik had een vraagje over het aanschaffen van een nieuw systeem.

Op dit moment heb ik 2600k i7 sandy bridge die stabiel blijft op 4.7 GHZ is , 8 gig 1333 MHZ ram en een gigabyte 1155 p67a-ud5-b3 die geest aan het geven is.
Een ASUS GeForce GTX 680 DirectCu II en eenr corsair AX850 Gold CPU.

Ik hink op twee gedachten en wou hier om advies vragen, vooral omdat na de kerst niet lekker zit met mijn budget haha.

1: Ik koop een I5 8600k/16 gig ram en een nieuw moederbord en wacht met een GPU tot Volta uitkomt.
Ik heb op dit moment geen geld voor een GPU en een nieuw systeem.
Dit is een iets duurdere optie maar voor lang termijn.

2: Ik koop een 1155 moederbord en koop een 1070GTX omdat het verschil tussen een 2600k I7 en een 8600k I5 over clocked niet erg groot is. ((Kan gaan verschillen met volta)).
En dan hopen dat de 2600k nog een tijdje meegaat.

Ik had ook een vraagje over de moederborden van de z370 series, welke is degelijk voor overclocking.
Asrock Z370 Taichi kwam in gedachten echter is het vrij duur en heb ik liever een 1 GPU dan SLI, ook geef ik weinig om extra features.

Waar het mij vooral omgaat is dat ik de boel kan overclocken en dat het stabiel blijft.
Liever degelijk en sterk gebouwd dan leds en fluf, ik wil ook nog een kast kopen en zat te denken aan een Cooler Master Silencio 652S.
Waar het mij het meeste om gaat bij een kast is dat het stil is.

Heeft iemand een aanrader?

Ik gebruik mijn systeem voornamelijk voor Gamen ((van MMO to FPS)) en Photoshop (pixel art), en heb een 144 HZ monitor.

Alvast bedankt,

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vergeet niet je voeding, dat model is van 2010 en binnenkort ook aan vervanging toe. Moderniseren is ook van belang bij voedingen icm moderne MB etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is een keer kapot gegaan in 2014 en heb toen een nieuwe gekregen.
Heeft de voeding een upgrade nodig op dit moment of kant het nog makkelijk een paar jaar mee?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 23:13 ]

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:10:
Hij is een keer kapot gegaan in 2014 en heb toen een nieuwe gekregen.
Heeft de voeding een upgrade nodig op dit moment of kant het nog makkelijk een paar jaar mee?
Zelf wil ik ook een nieuwe voeding bij een nieuw systeem maar dat is meer een stukje zekerheid. Maar het hangt ervan af wat de staat is van de PSU, maar als je geen risico wil nemen zou ik persoonlijk voor een nieuwe gaan.

Is een Ryzen overigens niet wat?