welke video capture kaart is het beste voor plusminus 500 piek?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
ik wil graag video capturen op mn TV en ik wil ongeveer 500 piekerbazen uitgeven ...

welke kaart kan ik dan het beste kopen?

en wat is het verschil tussen deze kaarten?

Miro Video Studio 400
Miro DC-10+
Miro Studio MP-10
Miro Studio DV

ze kosten allemaal ongeveel hetzelfde maar de site www.miro.com is zo onduidlijk dat ik er nie ech uitkomt ;-)

weet iemand een goeie site over video capturen?

Verwijderd

Ik heb een half jaar geleden gekozen voor een DC10+. Een lekker krachtig PCI kaartje. Is analoog maar verder een prima beeldweergave.

Maar ik zou zeggen: Ga gewoon even naar een goede fotozaak en neem de tijd om je goed te laten adviseren.

• White Feather
  • Laatst online: 23:05
de mp-10 is een MPEG1 encoder voor je paralelle poort.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb de DC10+ gehad, inmiddels verkocht. Niet omdat ik ontevreden was, maar ik heb 'm niet meer nodig. Ik hem 'm gebruikt voor een project...

Er zijn wel aardig wat probleempjes met de dc10+ qua stabiliteit van de software. Ook de sync tussen beeld en geluid laat te wensen over.

De Mp10 en 400 zijn niet wat je zoekt, dat zijn geen typische capture kaarten (bovendien zijn ze extern, parallel)

ALs je een digitale camera hebt ga dan voor de DV...

(Ik ga sparen voor een camera en de DV500, wow....)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

dv of dc10 enz.?
je moet het zelf weten, wil je leuk knippen en plakken wat je de rest van de familie ook wil laten zien en heb je een analoog cameraatje doe dan de dc10. een vriend van me heeft hem ook en vind het geweldig.
heeft alleen analoog in en out

De dv heeft alleen dv in en out, dus je moet een digitale camera hebben wil je deze kaart kunnen gebruiken.

de mp en 400 zijn leuk voor email video'tjes maar voor het betere plakwerk zou ik de bovenste twee aanraden.

k heb zelf de 500 als je leuk, snel en goed wil werken zou ik die doen ben je wel 1600,- kwijt. kun je vergelijken met de dc30, maar dan met dv en analoog in & out

• Bartholomew
  • Laatst online: 12-04 12:56
bedankt voor het advies allemaal!

ik ga voor de DC-10+

Verwijderd

Ik capture gewoon met m'n Asus TNT-2 V3800TVR videokaart met video-in (gewoon kabeltje vanaf m'n video-recorder scart-uitgang, kun je zowel films als tvkanalen opnemen) en TV-out. Software-matige compressie (niet al te zwaar) real-time, en anders capture ik eerst gewoon met een minder opleverende (maar betere kwaliteit) compressie, edit/cut/paste/fade het spul en bak dan met MP4 een mooie kleine AVI (ongeveer real-time op m'n Athlon, dus 2 uur video duurt dan ook ongeveer 2 uur om het met MP4 naar een cdtje te compressen).

Deze hele videokaart kost maar tussen de 400 en 500 piek tegenwoordig.

Je moet hiervoor trouwens wel een beetje een redelijke processor hebben.
Pagina: 1