Toon posts:

Kan mijn PC dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik wil graag een streamer worden maar zit met wat.. ik weet niet of ik goede specs daarvoor heb?

Dit zijn mijn specs:
Processor:
I5 7600k

Videokaart:
GTX 1050Ti

RAM:
DDR3 8gb

Zou ik het streamen en gamen op deze pc kunnen doen of raden jullie een 2de dedicated streaming pc aan en dan met elkaar verbinden.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Je kan het het beste gewoon eens proberen. Pak de benodigde tools erbij en kijk hoeveel fps je haalt met alles draaiend. Daan heb je meteen je antwoord.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het ligt ook totaal aan wat je wil streamen.
High end games hebben meer power nodig en dan blijft er minder over voor het streamen. Dus dan gaat ergens de performance achteruit. In je game of in je stream.

De enige manier waarop je er achter komt is zoals @Philip Ross zegt. Gewoon proberen.
Blijkt het niet voldoende vlotjes te verlopen, dan zul je iets moeten gaan doen. Bijvoorbeeld upgraden of een dedicated streamingbak erbij bouwen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Met GPU encoding kan dat gemakkelijk. Of het nu ook met CPU encoding goed zal werken, tja, gewoon proberen

Verwijderd

Als je de IGP van de CPU gebruikt voor streamen dan belast je de CPU en videokaarten niet en kost het dus geen extra prestaties. Wel heb je dan wat beperktere streamkwaliteit maar echt slecht is het niet, max 720p volgens mij met een wat beperkte bitrate.