Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Ik heb sinds kort een Samsung UE40MU6100 televisie, en nu wilde ik de televisie kanalen in de juiste volgorde zetten. Nederland 1 op kanaal 1 is wel zo logisch :P Ik dus zoeken maar ik kon het niet vinden in de televisie. De handleiding er maar bij gepakt en daar stond:
Nummer wijzigen
Deze functie is alleen beschikbaar op bepaalde modellen in bepaalde geografische gebieden
Je raadt het al, bij mij afwezig.
Nu blijkt echter, dat als ik de installatie opnieuw uitvoer, en daarbij voor België kies ipv Nederland (waar ik woon), dat er meer opties beschikbaar komen. Oa:
  • Kanaalnummers wijzigen
  • Kanaallijst exporteren naar usb stick. Kun je m op de computer editten (bijv. https://github.com/PredatH0r/ChanSort/) of naar een andere tv kopieren
  • Deze vind ik erg raar. De tv vindt de DVB-C kanalen niet (alleen analoog) wanneer Nederland als regio is ingesteld. Wanneer ik de regio instel op Belgie kan ik weer wel DVB-C kijken. (Ik heb hiervoor al een ticket uitstaan bij Telfort, het werkte voorheen wel.)
De vraag is nu, wat raak ik kwijt of wat riskeer ik door de TV op regio België te laten staan? Zijn er apps die het niet meer doen (NPO in ieder geval nog wel) En waarom blokkeert Samsung bepaalde functionaliteit, die volgens mij niet persé regio specifiek is?

[ Voor 14% gewijzigd door kiekerjan op 08-01-2018 22:38 . Reden: Toevoegen info DVB-C en NPO app ]

These are my principles. If you don't like them I have others.