Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Voor mijn school moet ik tijdens komende projectweek, 1 week lang kosteloos stage lopen bij een bedrijf. De bedoeling is dat je de stage plek uit kiest aan de hand van je studie plannen. Ik wil dus dolgraag informatica studeren dus was mijn richting qua stageplek snel bepaald. Alleen, het is de bedoeling dat je er echt werkt en dat het geen lesweek wordt. Nu is het met informatica gelieerde banen zo dat je niet aan de slag kan zonder enige kennis. Bij de tandarts kan je bijvoorbeeld gereedschappen aan de tandarts geven wanneer er om gevraagd wordt, kan je lekker de gereedschappen afwassen, de patiënt oproepen, etc. Maar wat moet ik dan bij een informatica gelieerde stageplek doen dan? Dingen op Stackoverflow zoeken voor programmeurs? :')

Is het wel een goed idee om die week (40 uur) aan een stageplek te besteden waar waarschijnlijk niet veel te doen is met mijn kennis? Het is eigenlijk wel iets wat ik wil studeren dus behoort het tot een valide keuze.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door 68616c6c6f op 08-01-2018 22:20 ]

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 23:12

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien kun je iets in de hardware richting zoeken? Onderhoud bij een serverpark of helpen bij een pc reparatieboer?
Is geen informatica, maar misschien enigzins in de richting?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In de ICT is er natuurlijk wel meer dan programmeurs die op Stackoverflow zitten (al zijn de antwoorden op Stackoverflow ook niet heilig!). Ik zou als het toch maar voor een week is, bijvoorbeeld een bedrijf contacteren en een meeloop stage regelen met het reguliere systeembeheer. Zo ben ik ook begonnen, voordat ik (2 jaar geleden) de kant van de webdevelopment koos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
CH4OS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:22:
In de ICT is er natuurlijk wel meer dan programmeurs die op Stackoverflow zitten (al zijn de antwoorden op Stackoverflow ook niet heilig!). Ik zou als het toch maar voor een week is, bijvoorbeeld een bedrijf contacteren en een meeloop stage regelen met het reguliere systeembeheer. Zo ben ik ook begonnen, voordat ik (2 jaar geleden) de kant van de webdevelopment koos. ;)
Systeembeheerder kan ook wel ja. Wat zijn daar de mogelijkheden met mijn kennis (Niveautje: "ik weet wat CMD is")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

An sich is dat nog niet aan de orde voor die meekijk stage van een week. ;) Dat is gewoon een snuffelstage om te kijken of de ICT inderdaad iets voor jou is. Niemand kan (ook voor een stage niet) met een week tot nut zijn voor een bedrijf (wat hard misschien, maar zo is het wel).

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Al als hij aan universiteit gaat studeren en developer wil worden dan is systeembeheer toch ook een hele andere richting. Sowieso laat me niet lachen, een middelbare scholier die 1 week echt mee moet werken? Dat is bij nagenoeg geen één beroep mogelijk. Recent hebben we van collega's kinderen gehad die hetzelfde moesten doen en voor de makkelijke oplossing gingen (papa vragen). Die hebben echt niet daadwerkelijk werk verzet. Wat als je psychiater wil worden, dan ga je ook met patienten eens een leuk gesprek hebben?

Als ze jouw ergens willen hebben voor een week dan lukt het vast wel om het recht te lullen voor je school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Informatica is erg breed. Welke kant wil je op?

Suggestie: testen. Daar kan je jezelf ook met nul kennis of ervaring al ietwat nuttig maken. (Zeg ik trouwens zonder beoogd waardeoordeel vwb professioneel testers, dat is een vak apart).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
Sissors schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
Al als hij aan universiteit gaat studeren en developer wil worden dan is systeembeheer toch ook een hele andere richting. Sowieso laat me niet lachen, een middelbare scholier die 1 week echt mee moet werken? Dat is bij nagenoeg geen één beroep mogelijk. Recent hebben we van collega's kinderen gehad die hetzelfde moesten doen en voor de makkelijke oplossing gingen (papa vragen). Die hebben echt niet daadwerkelijk werk verzet. Wat als je psychiater wil worden, dan ga je ook met patienten eens een leuk gesprek hebben?

Als ze jouw ergens willen hebben voor een week dan lukt het vast wel om het recht te lullen voor je school.
68616c6c6f schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:13:
Voor mijn school moet ik tijdens komende projectweek, 1 week lang kosteloos stage lopen bij een bedrijf. De bedoeling is dat je de stage plek uit kiest aan de hand van je studie plannen. Ik wil dus dolgraag informatica studeren dus was mijn richting qua stageplek snel bepaald. Alleen, het is de bedoeling dat je er echt werkt en dat het geen lesweek wordt. Nu is het met informatica gelieerde banen zo dat je niet aan de slag kan zonder enige kennis. Bij de tandarts kan je bijvoorbeeld gereedschappen aan de tandarts geven wanneer er om gevraagd wordt, kan je lekker de gereedschappen afwassen, de patiënt oproepen, etc. Maar wat moet ik dan bij een informatica gelieerde stageplek doen dan? Dingen op Stackoverflow zoeken voor programmeurs? :')

Is het wel een goed idee om die week (40 uur) aan een stageplek te besteden waar waarschijnlijk niet veel te doen is met mijn kennis? Het is eigenlijk wel iets wat ik wil studeren dus behoort het tot een valide keuze.

***members only***
Met werken bedoelen ze natuurlijk niet de taak van de 'werknemers' overnemen, Hans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sissors schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
Al als hij aan universiteit gaat studeren en developer wil worden dan is systeembeheer toch ook een hele andere richting.
Ja, maar punt is wel dat je ook binnen de ICT ergens beginnen moet. Als je direct wil instappen als programmeur voor een stage van een week kan ik je nu al vertellen dat je er die week niet bent om te werken of iets te leren, als je er al iets uit wilt halen. ;)
Sowieso laat me niet lachen, een middelbare scholier die 1 week echt mee moet werken? Dat is bij nagenoeg geen één beroep mogelijk. Recent hebben we van collega's kinderen gehad die hetzelfde moesten doen en voor de makkelijke oplossing gingen (papa vragen). Die hebben echt niet daadwerkelijk werk verzet. Wat als je psychiater wil worden, dan ga je ook met patienten eens een leuk gesprek hebben?
Precies mijn punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
F_J_K schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:33:
Informatica is erg breed. Welke kant wil je op?

Suggestie: testen. Daar kan je jezelf ook met nul kennis of ervaring al ietwat nuttig maken. (Zeg ik trouwens zonder beoogd waardeoordeel vwb professioneel testers, dat is een vak apart).
Bio-informatica of gewoon developer (niet web).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
CH4OS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:31:
An sich is dat nog niet aan de orde voor die meekijk stage van een week. ;) Dat is gewoon een snuffelstage om te kijken of de ICT inderdaad iets voor jou is. Niemand kan (ook voor een stage niet) met een week tot nut zijn voor een bedrijf (wat hard misschien, maar zo is het wel).
Ook al in de OP gezet. Het is geen mee kijk stage. Je moet echt een sollicitatie gesprek hebben en die ene week full-time werken. Het maak niet uit wat je doet, als het maar iets is wat je later gaat studeren. En nee, met werken bedoel ik niet dat je bijvoorbeeld even in 1 week een nieuwe programma ontwerpt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Voor mijn stage had ik een meeloopstage op de servicedesk op het radboud universiteit. Servicedesk op zulke instanties is erg breed. Aan computers knutselen als je wilt. Of zelfs de systeembeheerders schaduwen.

Ik mocht bijvoorbeeld helpen met het inrichten van nieuwe switches door de hele campus. Met het daarbij mee kijken hoe het via een console ge copy paste wordt 8)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

68616c6c6f schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:41:
Ook al in de OP gezet. Het is geen mee kijk stage. Je moet echt een sollicitatie gesprek hebben en die ene week full-time werken. Het maak niet uit wat je doet, als het maar iets is wat je later gaat studeren. En nee, met werken bedoel ik niet dat je bijvoorbeeld even in 1 week een nieuwe programma ontwerpt. :P
Dan zou ik het niet al te moeilijk maken en bij een willekeurig bedrijf solliciteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
CH4OS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:44:
[...]
Dan zou ik het niet al te moeilijk maken en bij een willekeurig bedrijf solliciteren. ;)
Dacht ik ook, lekker makkelijk. Totdat ik me (dacht) te realiseren dat bij de richting informatica de gelegenheid om werkelijk te werken op de werkvloer( :D ) nihil is. Vandaar dit topic. En ik heb tot nu toe al aardig wat tips gekregen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 21:47
Ik heb ooit lang geleden bij een bedrijf meegelopen dat websites bouwde op de middelbare school, dat was wel leuk. Maar het is zoals je zegt niet echt dat je mee kan werken ik kreeg echt een kleine opdracht om zelf een simpele website te maken. Was wel leerzaam maar niets bijzonders vergeleken met wat de rest daar deed. Denk dat op de middelbare school het vooral belangrijk is dat je weet hoe het is om een week ergens te werken, in die tijd ga je echt het verschil niet maken dus doe gewoon meelopen met een bedrijf wat je leuk lijkt en je steekt er altijd wat van op. Op het hoger onderwijs zijn je stages veel langer en leer je veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-05 21:50
Serieus een week meelopen? Eerste dag voorstellen aan iedereen, laatste dag is je afscheid dus effectief maar 3 dagen werken. Zou niet teveel moeite doen voor zo'n wasseneus stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als je een *goed* bedrijf vind, kunnen ze je wel bezighouden. Bij een netwerkbedrijf waar ik afstudeerproject heb gedaan, liep er ook een weekje en kreeg bvb als opdracht om een PC op een bepaalde manier in te stellen. Ik weet niet meer waarvoor, waarschijnlijk als mogelijke standaard image. Dus er is best wel wat leuks te bedenken als je daar een goede partij voor kan vinden.

Ga je voor programmeur of netwerk / systeembeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
68616c6c6f schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:35:
[...]

[...]

Met werken bedoelen ze natuurlijk niet de taak van de 'werknemers' overnemen, Hans. ;)
Nee Joopie, het is leuk dat je voor één specifiek beroep een mogelijk voorbeeld kon bedenken, maar zoals ik al vroeg, hoe wil je dat doen als je psychiater wil worden? Of zo ongeveer elk ander beroep waar je een opleiding voor moet hebben? En specifiek over jouw voorbeeld: Ik kan me niet voorstellen dat een tandarts er niet heel snel genoeg van heeft als hij steeds aan een scholier moet uitleggen wat hij nodig heeft. En heeft patienten naarbinnen roepen echt iets te maken met tandarts zijn?
CH4OS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:36:
[...]
Ja, maar punt is wel dat je ook binnen de ICT ergens beginnen moet. Als je direct wil instappen als programmeur voor een stage van een week kan ik je nu al vertellen dat je er die week niet bent om te werken of iets te leren, als je er al iets uit wilt halen. ;)
Tja eens, maar ik blijf erg betwijfelen of systeembeheerder iets te maken heeft met developer. Ze doen allebei iets met computers ja.
0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:58:
Serieus een week meelopen? Eerste dag voorstellen aan iedereen, laatste dag is je afscheid dus effectief maar 3 dagen werken. Zou niet teveel moeite doen voor zo'n wasseneus stage.
Ik vind een week eerder lang, wat moet je in hemelsnaam met een scholier zonder enige opleiding? Ja in sommige beroepen kan je hem vast nog wel wat laten doen om hem bezig te houden, in genoeg andere lijkt mij dat erg lastig. Maar ik zou het iig zeker niet te serieus nemen, zolang school het kan accepteren is het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
Een week stage lopen zonder opleiding is ook niet echt een stage lijkt mij, maar eerder werkervaring opdoen. Hoe het is om te werken, vandaar trek er niet te hard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sissors schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:09:
Tja eens, maar ik blijf erg betwijfelen of systeembeheerder iets te maken heeft met developer. Ze doen allebei iets met computers ja.
Een week met een developer of een develop afdeling meelopen heeft gewoon geen zin. Zo iemand is dan eerder bij die developer een blok aan het been. Sinds september werk ik bij een bedrijf als webdeveloper en geloof me, dagelijks leer ik dingen over de webapplicatie die ik ondersteun en aan ontwikkel. Dat is dusdanig complex, dat is niet in een week even geleerd of gedaanm meekijken met een systeembeheer is dan veel leuker voor de TS en leerzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:58

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met above, voordat ik hier een nieuwe medewerker (met al een opleiding, en een beetje knutsel-ervaring) ingewerkt heb als java-dev zodat die persoon iets nuttigs kan doen (behalve koffiehalen :+ ) ben je zo een week verder, en dat is dan op een keurig voorbereide omgeving. De eerste tijd is het toch vooral snappen hoe de hele codebase uberhaupt werkt, en waar je info over interne meuk vindt.

Best you can do is inderdaad als tester 'rondkloten', maar als je geen idee hebt dat er zoiets als unchecked exceptions bestaat ga je een harde zoektocht tegemoet...

Desnogwelteplus is het meekijken met overleg (scrum-proces in actie, heel nuttig voor newbies!), de product owner (non-technical) of dynamica in een bedrijf zien denk ik wel interessant.

Above is puur voor software-development, helpdesk kun je altijd kijken of jij beter kunt googlen dan je klant op de 1elijn :P Systeembeheer server-slepen kan ook, maar inhoudelijk beheer lijkt me lastiger.

In alle gevallen gaat het niet om 'werken', maar om meekijken en een idee krijgen wat het werk inhoudt. Als je daar op inzet, kan het best lukken.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke school is dat, waar zit die, welk niveau en hoe oud ben je?
Als ik naar je vorige huiswerkvragen topics kijk denk ik 2e klas Mavo ofzo?

Locatie is ook wel een dingetje.

Persoonlijk zou ik als ik jou was bij een lokale PC boer binnenwandelen en vragen of je een week mee zou mogen lopen. Eerste sollicitatiegesprek heb je dan al gehad ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 68616c6c6f
The Eagle schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:40:
Welke school is dat, waar zit die, welk niveau en hoe oud ben je?
Als ik naar je vorige huiswerkvragen topics kijk denk ik 2e klas Mavo ofzo?

Locatie is ook wel een dingetje.

Persoonlijk zou ik als ik jou was bij een lokale PC boer binnenwandelen en vragen of je een week mee zou mogen lopen. Eerste sollicitatiegesprek heb je dan al gehad ;)
Dat zijn wel heel veel persoonlijke vragen. :o Overigens is 2 mavo overdreven, naar mijn weten hebben ze bij het examen op VMBO 4 niet eens osmose (huiswerkvraag waar jij op doelt), maar dat ter zijde. Ik doe gymnasium 4.

edit: Omgeving Groningen.

[ Voor 4% gewijzigd door 68616c6c6f op 09-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
TheUninvited schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:53:
Ik heb ooit lang geleden bij een bedrijf meegelopen dat websites bouwde op de middelbare school, dat was wel leuk. Maar het is zoals je zegt niet echt dat je mee kan werken ik kreeg echt een kleine opdracht om zelf een simpele website te maken. Was wel leerzaam maar niets bijzonders vergeleken met wat de rest daar deed. Denk dat op de middelbare school het vooral belangrijk is dat je weet hoe het is om een week ergens te werken, in die tijd ga je echt het verschil niet maken dus doe gewoon meelopen met een bedrijf wat je leuk lijkt en je steekt er altijd wat van op. Op het hoger onderwijs zijn je stages veel langer en leer je veel meer.
Zo iets vind ik dan weer wel okay, als ik maar niet irrelevant werk doe dat niets me m'n studierichting heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:58:
Deze stage telt uiteindelijk wel mee voor m'n overgang dus is het wel cruciaal. En het is fulltime, dus niet zoals jij zegt even de eerste dag halfuur kennis maken en weer naar huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Deze stage telt uiteindelijk wel mee voor m'n overgang dus is het wel cruciaal. En het is fulltime, dus niet zoals jij zegt even de eerste dag halfuur kennis maken en weer naar huis. :)
Dat snap ik, maar vraag me af wat voor opleiding je eigenlijk doet. Ik heb zelf maatschappelijke stage gelopen en dat was een aantal weken. Niet dat ik er iets van leerde, maar als nog ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Dat snap ik, maar vraag me af wat voor opleiding je eigenlijk doet. Ik heb zelf maatschappelijke stage gelopen en dat was een aantal weken. Niet dat ik er iets van leerde, maar als nog ^^
Ik heb mijn maatschappelijke stage in klas 1 gedaan. Ik zit op dit moment in gymnasium 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
68616c6c6f schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb mijn maatschappelijke stage in klas 1 gedaan. Ik zit op dit moment in gymnasium 4.
Gymnasium 4, dan zal dit een van de weinige stages zijn die je gaat lopen neem ik aan. Op uni lopen ze geen stages als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Kan je niet bij een pcboer computers slopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 18:41

matroosoft

Lone Christian

Stelletje prutsers hiero. :> Een beetje die stage zitten te bagatelliseren.. :N Wees eerlijk, toen jullie zelf die stage hadden was je de belangrijkste man, toch? Dat het achteraf niet zoveel voorstelde mag de voorpret natuurlijk niet bederven. :P

@68616c6c6f: Succes alvast, met je stage. Hoop dat je het naar je zin hebt!

[ Voor 9% gewijzigd door matroosoft op 09-01-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
digital_ownage schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:07:
Kan je niet bij een pcboer computers slopen?
Dat heeft toch volstrekt niets te maken met informatica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
matroosoft schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:21:
Stelletje prutsers hiero. :> Een beetje die stage zitten te bagatelliseren.. :N Wees eerlijk, toen jullie zelf die stage hadden was je de belangrijkste man, toch? Dat het achteraf niet zoveel voorstelde mag de voorpret natuurlijk niet bederven. :P

@68616c6c6f: Succes alvast, met je stage. Hoop dat je het naar je zin hebt!
Dankje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:43:
[...]
Een week met een developer of een develop afdeling meelopen heeft gewoon geen zin. Zo iemand is dan eerder bij die developer een blok aan het been. Sinds september werk ik bij een bedrijf als webdeveloper en geloof me, dagelijks leer ik dingen over de webapplicatie die ik ondersteun en aan ontwikkel. Dat is dusdanig complex, dat is niet in een week even geleerd of gedaanm meekijken met een systeembeheer is dan veel leuker voor de TS en leerzamer.
Ik ben het er niet mee oneens, maar gezien het verschil kan je je ook afvragen of TS dan niet net zo goed receptionist kan worden voor een week ofzo, allebei heeft het weinig te maken met het werk wat hij later wil doen.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit wat anders is als een troll.
0xygen500 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Gymnasium 4, dan zal dit een van de weinige stages zijn die je gaat lopen neem ik aan. Op uni lopen ze geen stages als ik het goed heb.
Uni heeft wel stage. Verschil is dat dat 3-6 maanden ongeveer is (afhankelijk van opleiding en universiteit), en dat je dat bij de opleidingen die ik ken aan het eind van je master doet, en dus een hoop kennis hebt. Dan nog steeds kost begeleiding vaak meer tijd dan als je het werk van stagair zelf had gedaan, maar goed dan kan de stagair wel zelfstandig wat doen. Niet zoals een middelbare scholier in een weekje.

Het makkelijkste zal zijn als je iemand kent en dat je kan vragen of je bij zijn bedrijf een website ofzo in elkaar mag knutselen in een week en verder mee mag doen op de afdeling (lees: koffiepauzes). En als dat niet het geval is dan kan je de opensollicitaties proberen, maar het zou mij niet verbazen als dat lastiger wordt. Of misschien via dit topic iets weten te vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sissors schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:55:
Ik ben het er niet mee oneens, maar gezien het verschil kan je je ook afvragen of TS dan niet net zo goed receptionist kan worden voor een week ofzo, allebei heeft het weinig te maken met het werk wat hij later wil doen.
Snap ik, maar het werk van een (web)developer is dusdanig complex dat je na een week nog niets weet, laat staan dat je iets hebt wat opgeleverd kan worden, enige wat je dan zou kunnen doen is bepaalde issues testen of zo. Kun je naar mijn idee beter ergens gaan stagelopen waar je nog enigszins wat opsteekt, omdat dat veel makkelijker op te pikken is.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
Bedankt voor de info allen! Als iemand nog een stageplek kent waarvan die denkt dat die wel bij mij past dan is die gene vrij om mij te contacteren. :)

Pagina: 1