Heeft dit een naam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wavoe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 00:16
Ik ben wat in elkaar aan het knutselen en ik heb 2 tabellen naast elkaar staan met daartussen de mogelijkheid om rijen over te zetten tussen beide tabellen.
Omdat ik wat code wil hergebruiken wou ik dit in een functie steken. Gezien ik een goede naamgeving wil geven vroeg ik mij af of zo een opmaak eigenlijk een specifieke benaming / woord heeft?
Visueel voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.codeproject.com/KB/aspnet/Crystal_report_features/fig9.PNG

Ik breek er nu eigenlijk mijn hoof over 8)7

Beste antwoord (via wavoe op 08-01-2018 22:27)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavoe
Dit is wat ik zocht, veel dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inhoudelijk; er zijn altijd uitzonderingen, maar als je tabellen hebt waaruit je rijen 1:1 kunt overzetten in een andere tabel, klopt doorgaans je databaseontwerp niet. Dan is 1 tabel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavoe
Ik heb er expres de info beperkt gehouden omdat ik dus op zoek was om dat uitzicht een naam te kunnen geven.
Het betreft een web app waarbij ik tabellen bedoel in de vorm van het html element table (maar even goed zou ik met divs kunnen werken).
En het selecteren van items van de ene kant naar de andere kant.
Toch bedankt gezien je insteek correct is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavoe
@Ed Vertijsment inderdaad, daar lijkt het sterk op.
Had mogelijks handig geweest om te gebruiken voor mij, hoewel ik iets heb waar je met aantallen zit (dus 2 x Item 1) en ik de mogelijkheid dat je 1 per 1 de transfer doet van links naar rechts (of omgekeerd).
Leuke toevoeging alleszins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 22:27
Ik ken deze als List Picker (https://www.ibm.com/suppo...lib_controls_pickers.html)
Of picker list, soms met als optie een stealing list picker (waar je de links de items kwijt raakt als je ze rechts erbij zet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik ken het ook als Palette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Zelf heb ik een paar jaar terug ook een Dual List Box gemaakt. Nog in plain jQuery, maar vind ik persoonlijk altijd prettig omdat ze voor mij wat sprekender zijn. Je zou in bovenstaande versie heel makkelijk de eventhandlers kunnen aanpassen om niets verwijderd te hebben, maar opgeteld.

Overigens heeft deze versie als voordeel dat die om kan gaan met 1000+ elementen. Dat lukt vaak niet bij andere implementaties, zoals die van IBM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Als je 1000+ elementen in zo'n widget hangt, dan heb je m.i. sowieso een usability probleem.
Pagina: 1