Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Honeywell Lyric T6 en Opentherm (Gateway)

Pagina: 1
Acties:

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
Gisteren mijn iSense vervangen door een Honeywell Lyric T6 (bedraad). De OTG zit er nu nog tussen.

Twee vragen:

Hoe verander ik de openthem settings op de Lyric? Door menu 5sec in te drukken kom ik wel in wat meer advanced settings maar kan nog steeds niet de max heating water temp aanpassen (staat op 80 maar wil liefst naar ca 65).

Weet iemand of de OTG tussen de Lyric en de ketel wel goed (blijft) gaan?

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-11 11:44
Kon het ook niet echt instellen, uit eindelijk de makkelijkste oplossing, en dat was via de 2 knopjes van mijn CV ketel de temp naar beneden gebracht (Remeha Avanta)

• Mic1971
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb ook een lyric t6 aan mijn ketel hangen en wilde de opentherm gateway ertussen hangen maar ik krijg dit niet werkend. Moet de gateway tussen de thermostaat en de ketelmodule of tussen ketelmodule en ketel.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet Mic

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Tussen de ketelmodule en de ketel. Over dat lijntje gaat OT. Tussen de thermostaat en de ketelmodule zal iets honeywell specifieks gaan.

Zo heb ik het in iedergeval werkend icm een vaillant ketel.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Mic1971
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn awb ketel is niet opentherm ik weet niet of het dan gaat werken? Het belangrijkste vind ik dat ik de temparatuur kan instellen en bekijken in domoticz

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:43
Late reactie, maar telkens als ik op Google zoek naar dit probleem kom ik dit topic tegen. Ik heb ook hetzelfde probleem. Een kamertemperatuur van 20, stel ik de Lyric T6 in op 21 staat ie binnen een seconde op deze temperatuur en gaat niet verwarmen. Na vele mailwisselingen met, laten we zeggen, onervaren helpdesk medewerkers uiteindelijk een techneut te pakken gekregen.

Geachte heer / mevrouw,

Dank u voor het contacteren van de Resideo, de fabrikanten van Honeywell Home-producten, Infolijn. Het referentienummer van deze melding is --------.

Graag wil ik u informeren dat wij hiervan op de hoogte zijn. Dit zal tevens in de nieuwe firmware update aangepast worden. Er zijn op dit moment geen lopende firmware updates aanwezig.
Het door u geconstateerde is bekend. Dit wordt gezien als het afronden van de gemeten temperatuur richting de instelling (setpoint), maar wat in sommige installaties het vreemde effect vertoont waarin de temperatuur soms een hele of soms zelfs anderhalve graad verspringt.

Er is een firmware update in de maak die dat zal verhelpen en waarvan de eerste tests bevestigen dat dit het verschijnsel oplost. De datum waarop deze update beschikbaar komt is helaas nog niet bekend.
Als gebruiker hoeft u er niets voor te doen, als uw Lyric thermostaat is verbonden met internet dan komt de update automatisch binnen.

Op dit moment heb ik firmware 3.9.8.10, vermoedelijk is dit een datum 03-09-2018 build 10 of iets dergelijks. We wachten af of het gefixed gaat worden.

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
en ondertussen?

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Het is ondertussen 2 november 2019, maar mijn aan internet gekoppelde T6 heeft nog steeds firmware 3.9.8.10. En het verspringen van de temperatuur is nog steeds een probleem.

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

• snarfdwarf
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-07 06:19
2 jaar gelden liep ik tegen het zelfde probleem aan (en dat "probleem" heb ik nog steeds). Ik heb toen ook contact opgenomen met Honeywell en volgens de helpdesk was het een afrondings probleem.

Het is volgens mij puur een weergave issue want mijn ketel slaat niet af.

Ik vermoed dat het grote getal na een paar seconden om de 1 of andere reden de ingestelde temperatuur laat zien ipv de gemeten temperatuur.

• MicroSaft
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 21:43
Ik heb hier ook last van en mijn firmware is ook de hier genoemde. Die update gaat nooit meer komen denk?

• annestweak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11 09:37
ik heb hier mijn toon thermostaat vervangen door een honeywell t6, nu verliest de otgw zijn verbinden en hersteld weer.
hij geeft aan geen verbinding met cv ketel en paar seconden daarna wel weer en dan weer niet

enig idee waar ik de storing kan gaan zoeken?
Pagina: 1