Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop met internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Hoihoi,

Een oude klasgenoot van me heeft een minilaptop gekocht alleen hiermee kan er geen verbinding worden gemaakt met internet.

Zowel met WiFi als met LAN is er in CMD na een ipconfig het volgende probleem:
"Er kan geen enkele bewerking op de Draadloze netwerkverbinding/LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium hiervan niet is aangesloten."

De drivers zijn allemaal up-to-date en met een kabel zou je dan toch internet moeten hebben?

Het gaat om een laptop met Windows 7 Starter, het model zal ik navragen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Detect windows wel een ssid of een kabel ?

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• scenix_
  • Laatst online: 05-04 19:16

scenix_

404 not found

Heel veel Laptops hebben een knop, een toetsenbordkombinatie oid waardoor de adapter ingeschakeld wordt. Dat zou het goed kunnen zijn.

Zie je in je Control Panel die adapter?

I live and work in Germany

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Oké, we hebben verbinding met een WiFi netwerk nu maar kunnen nog geen internetpagina's laden.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• scenix_

scenix_

404 not found

oke, wat heb je gedaan en wat doet ipconfig /all?

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
@scenix_ gekeken of er WiFi netwerken zichtbaar waren en zie foto's.
https://oowoo.club/k82h2koo.jpg
https://oowoo.club/dbkfyako.jpg

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:31
quote:
Markimoo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:43:
@scenix_ gekeken of er WiFi netwerken zichtbaar waren en zie foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk eens in je netwerk settings of het op dhcp staat.

• scenix_

scenix_

404 not found

die DNS Server zijn komisch, inderdaad even kijken onder IPv4 in de Netwerkadapter of je een IP adress krijgt via DHCP. Kan ook even ipconfig /renew proberen en laten weten wat er dan staat.

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Waarom staat je default gateway ook als dns ingesteld ? Is dat niet gewoon je modem/router ip ?

Geef het eens een static ip met de google public dns ofzo

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• scenix_

scenix_

404 not found

quote:
HKLM_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:
Waarom staat je default gateway ook als dns ingesteld ? Is dat niet gewoon je modem/router ip ?

Geef het eens een static ip met de google public dns ofzo
ehm...@HKLM_ in een normaal huis/tuin/keuken netwerk is je router altijd je DNS Server... Of heb jij 2 router thuis staan, 1 gateway en 1 dns Server? Of heb je direkt een Public DNS vanuit de DHCP? Dat werkt toch niet als je ook nog apparaten met de FQDN in je interne netwerk wilt vinden?

• HKLM_
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

quote:
scenix_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:57:
[...]

ehm...@HKLM_ in een normaal huis/tuin/keuken netwerk is je router altijd je DNS Server... Of heb jij 2 router thuis staan, 1 gateway en 1 dns Server? Of heb je direkt een Public DNS vanuit de DHCP? Dat werkt toch niet als je ook nog apparaten met de FQDN in je interne netwerk wilt vinden?
Misschien ben ik hem ff kwijt hoor (drukke dag)

Maar als ik op mijn systeem met een ziggo modem (Technicolor) een ipconfig /all doe zie ik bij dns alleen de ziggo dns servers staan en niet mijn default gateway adres.

Dat je dan geen fqdn kan doen klopt maar dat boeit thuis ook niet.

[Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 08-01-2018 21:15]

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Die instellingen staan op automatisch, dus dat is goed toch?

• HomeAut
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 25-01-2018
Hij heeft als 1e DNS z'n router staan, en als 2e en 3e publieke. Daar is niets mis mee. Verder staat er duidelijk 'DHCP ingeschakeld: ja'.

Dus daar zit z'n probleem niet.

Wat krijg je als je een known IP adres pinged in de commandprompt?

dus bv. ping 8.8.8.8 (=google DNS server). Krijg je dan antwoord?

Zo nee, dan is de netwerkverbinding toch niet goed. Zo ja, dan is je DNS mogelijk niet goed. In dat geval, wat zegt ie als je doet:

tracert 8.8.8.8

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter

• HomeAut
Helder, dan kunnen we DNS in elk geval voorlopig even uitsluiten.

En een ping naar je default gateway? (192.168.2.254)

[Voor 7% gewijzigd door HomeAut op 08-01-2018 21:24]

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Zelfde foutmelding als bovenstaande screenshot.

• HomeAut
Dan is tóch de verbinding met je wifi nog niet goed. Kán het ding de gebruikte wifi standaard wel aan?

Of, staat de windows firewall aan, of een firewall van een 3de partij, of anti-virus?

Kijk ook even op je andere PC's die op dat wifi zitten. Komen de gegevens (behalve het IP adres, uiteraard), overeen?

Het verschilt per windows waar het zit, maar klik bij de netwerkkaart rechts, dan eigenschappen, en dan dubbelklikken op IPV4, en daar de tablladen nalopen. Staat alles daar op automatisch, en is er verder niets ingevuld?

[Voor 47% gewijzigd door HomeAut op 08-01-2018 21:30]

• Chris_tiaan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:21
Als je de eigenschappen van je netwerkadapter bekijkt in je configuratiescherm, staan er dan applicaties aangevinkt zoals VPN apps die je op je pc draait? Zet die eens uit.
Vanochtend had ik hetzelfde probleem op mijn pc en was dat de oplossing.

• scenix_

scenix_

404 not found

Interessant is ook: Je hebt geen "geel driehoek" bij de WLAN Balkjes. Windows gelooft dat je in het internet komt. (misschien ook gewoon een fout). Antivirus / Firewall kan nog goed zijn.

Reboot al geprobeerd nadat de verbinding ging? ;-)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Algemene fout duidt erop dat er helemaal geen verbinding is in de praktijk. Ben bang dat er meer aan de hand is. De protocollen functioneren naar behoren, alleen communiceert de laptop niet buiten zichzelf.

Probeer eens een Linux live cd. Kan je daar normaal op internet, dan is het een Windows probleem met de makkelijkste fix: herinstallatie.

I reject your reality and substitute my own

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
AV en FW zijn gewoon van Windows, met een netwerkkabel kan de DNS van Google wel worden gepingt.

https://oowoo.club/7x51g902.jpg

Helaas geen internet.

[Voor 29% gewijzigd door Meg op 08-01-2018 21:53. Reden: Tracert toegevoegd, nog seeds geen internet mogelijkheid.]

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-03 12:38

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Kan je wel je router pingen wanneer je verbonden bent met WiFi?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
quote:
Johan9711 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:57:
Kan je wel je router pingen wanneer je verbonden bent met WiFi?
Nee.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Internet via KPN? Experiabox v10?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
quote:
Ik vermoed van wel, maar niet helemaal zeker; dit ga ik navragen!

Helaas @Brahiewahiewa je wint geen punten. Ze zit bij Telfort.

[Voor 13% gewijzigd door Meg op 09-01-2018 17:17]

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
^ omhoog.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 25-02 13:40
Is er wel een verse installatie van windows op de laptop gezet, na de overname?

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
@zetje01 ja en toen zijn ook alle drivers e.d. bijgewerkt.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True