"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Cloud ☁️
Zie je in je Control Panel die adapter?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Kijk eens in je netwerk settings of het op dhcp staat.Markimoo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:43:
@scenix_ gekeken of er WiFi netwerken zichtbaar waren en zie foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef het eens een static ip met de google public dns ofzo
Cloud ☁️
ehm...@HKLM_ in een normaal huis/tuin/keuken netwerk is je router altijd je DNS Server... Of heb jij 2 router thuis staan, 1 gateway en 1 dns Server? Of heb je direkt een Public DNS vanuit de DHCP? Dat werkt toch niet als je ook nog apparaten met de FQDN in je interne netwerk wilt vinden?HKLM_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:54:
Waarom staat je default gateway ook als dns ingesteld ? Is dat niet gewoon je modem/router ip ?
Geef het eens een static ip met de google public dns ofzo
Misschien ben ik hem ff kwijt hoor (drukke dag)scenix_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:57:
[...]
ehm...@HKLM_ in een normaal huis/tuin/keuken netwerk is je router altijd je DNS Server... Of heb jij 2 router thuis staan, 1 gateway en 1 dns Server? Of heb je direkt een Public DNS vanuit de DHCP? Dat werkt toch niet als je ook nog apparaten met de FQDN in je interne netwerk wilt vinden?
Maar als ik op mijn systeem met een ziggo modem (Technicolor) een ipconfig /all doe zie ik bij dns alleen de ziggo dns servers staan en niet mijn default gateway adres.
Dat je dan geen fqdn kan doen klopt maar dat boeit thuis ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 08-01-2018 21:15 ]
Cloud ☁️
Verwijderd
Dus daar zit z'n probleem niet.
Wat krijg je als je een known IP adres pinged in de commandprompt?
dus bv. ping 8.8.8.8 (=google DNS server). Krijg je dan antwoord?
Zo nee, dan is de netwerkverbinding toch niet goed. Zo ja, dan is je DNS mogelijk niet goed. In dat geval, wat zegt ie als je doet:
tracert 8.8.8.8

Verwijderd
En een ping naar je default gateway? (192.168.2.254)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 21:24 ]
Verwijderd
Of, staat de windows firewall aan, of een firewall van een 3de partij, of anti-virus?
Kijk ook even op je andere PC's die op dat wifi zitten. Komen de gegevens (behalve het IP adres, uiteraard), overeen?
Het verschilt per windows waar het zit, maar klik bij de netwerkkaart rechts, dan eigenschappen, en dan dubbelklikken op IPV4, en daar de tablladen nalopen. Staat alles daar op automatisch, en is er verder niets ingevuld?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 21:30 ]
Vanochtend had ik hetzelfde probleem op mijn pc en was dat de oplossing.
Reboot al geprobeerd nadat de verbinding ging? ;-)
Probeer eens een Linux live cd. Kan je daar normaal op internet, dan is het een Windows probleem met de makkelijkste fix: herinstallatie.
I reject your reality and substitute my own

Helaas geen internet.
[ Voor 29% gewijzigd door Meg op 08-01-2018 21:53 . Reden: Tracert toegevoegd, nog seeds geen internet mogelijkheid. ]
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Nee.Johan9711 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:57:
Kan je wel je router pingen wanneer je verbonden bent met WiFi?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik vermoed van wel, maar niet helemaal zeker; dit ga ik navragen!Brahiewahiewa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:57:
Internet via KPN? Experiabox v10?
Helaas @Brahiewahiewa je wint geen punten. Ze zit bij Telfort.
[ Voor 13% gewijzigd door Meg op 09-01-2018 17:17 ]