Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zltn300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-04 14:01
Hallo,

Een kort, maar voor mij een lastige vraag. Ik ben van plan het moederbord MSI H110M ECO te kopen (https://www.msi.com/Motherboard/H110M-ECO.html). Mijn vraag is echter of het mogelijk is om meerdere beeldschermen aan dit moederbord te koppelen zonder gebruik te maken van een extra videokaart.

Het moederbord heeft zowel HDMI, DVI en VGA aan boord, maar vaak zijn er beperkingen, zoals aantal beeldschermen of bepaalde combinaties van poorten. Voor dit specifieke bord is hierover niets vermeld op de website, in de handleiding (te downloaden vanaf de website) of elders op het internet.

De CPU die ik erin wil doen is een Intel Pentium G4600. Deze ondersteunt 3 beeldschermen (https://ark.intel.com/pro...r-G4600-3M-Cache-3_60-GHz), maar de vraag is dus wat de beperking is van het bord.

Mijn doel is het aansluiten van 2 schermen via VGA en DVI.

Mijn dank is groot.

-Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk gaat dat prima werken. Je hebt wel kans dat je tussen de DVI en HDMI moet kiezen, maar DVI en VGA zou in theorie moeten kunnen. Ik heb HP Prodesks in handen gehad met vergelijkbare configuratie (VGA en DP via onboard video) en dat ging ook prima.

Let wel op dat je G4600 een Kaby Lake chip is en het moederbord mogelijk een nieuwere BIOS versie nodig heeft voordat dat werkt. Daar kan je de winkel even expliciet om vragen dat voor je te regelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zltn300
Waarschijnlijk gaat dat prima werken. Je hebt wel kans dat je tussen de DVI en HDMI moet kiezen, maar DVI en VGA zou in theorie moeten kunnen. Ik heb HP Prodesks in handen gehad met vergelijkbare configuratie (VGA en DP via onboard video) en dat ging ook prima.
Klinkt hoopgevend. Goeg genoeg voor mij een poging te wagen. Als ik het bordje bestel laat ik het resultaat hier nog wel weten.
Let wel op dat je G4600 een Kaby Lake chip is en het moederbord mogelijk een nieuwere BIOS versie nodig heeft voordat dat werkt. Daar kan je de winkel even expliciet om vragen dat voor je te regelen.
Ja ik weet het. Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zltn300
Klinkt hoopgevend. Goeg genoeg voor mij een poging te wagen. Als ik het bordje bestel laat ik het resultaat hier nog wel weten.
Ik heb het bordje inmiddels binnen en alle combinaties geprobeerd. Het blijkt zo te zijn dat je maximaal twee beeldeschermen kunt aansluiten en alle combinaties zijn mogelijk: VGA/DVI, VGA/HDMI, DVI/HDMI.

Drie beeldschermen tegelijk is niet mogelijk. Maar voor mij is dit prima dus.