Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handzame laptop met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Goedenavond! Vanaf maart ga ik ruim 5,5 maand backpacken en ik was van plan om een kleine laptop mee te nemen met een lange accuduur zodat ik onderweg wat kan schrijven/communiceren en foto's kan bewaren. Ik heb op moment een 5 jaar oude HP EliteBook (nog via school toendertijd), functioneert nog helemaal prima maar is veel te lomp en zwaar voor deze doeleinden. Ik heb flink gespaard voor de reis maar was niet van plan daar héél veel van stuk te slaan op een laptop, zit zelf te denken aan 450-550 euro. Net genoeg om iets degelijks te kopen lijkt me.

Accuduur is voor mij wel het belangrijkste punt. OS heb ik niet persé een voorkeur, kan met zowel Windows als Mac wel omgaan. Op moment neig ik naar een tweedehands 11 of 13 inch MacBook (Air). Vooral de 11 inch lijkt me erg handzaam maar ik twijfel een beetje over de bruikbaarheid van het toetsenbord? Is dit terecht?
Voor het genoemde budget zijn ze wel te vinden, tevens refurbished met nieuwe accu.

Ik heb hier echter nog geen Windows-alternatief met vergelijkbare accuprestaties tegenover kunnen zetten. Wellicht dat iemand hier een gouden tip heeft of mij van beter advies kan voorzien?

Verwijderd

Is een tablet misschien niet handzamer voor backpacken? Neem je een mobiele USB charger mee voor extra accuduur.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2018 11:44 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-11 13:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tablet (bijv. iPad Air 2 of iPad 2017, eventueel 2e hands) + extern toetsenbord (bijv Logitech Folio) en een externe HDD die SD-kaartjes kan lezen (bijv. WD MyPassport Wireless) en je zou haast binnen je budget klaar moeten zijn. Qua batterijduur niet te verslaan en prima bruikbaar voor je doel.

Verwijderd

Ik heb voor exact het zelfde doel een Dell 7270 gekocht. Compact genoeg voor in mijn rugtas

• Nitrous
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties! De Dell lijkt me een prima laptop maar is flink boven het budget dat ik er aan wil spenderen.

Tablet heb ik ook naar gekeken, maar ik wilde vooral een laptop vanwege de connectiviteit, je sluit toch wat makkelijker USB sticks en camera’s aan. De WD schijf ziet er zeker wel interessant uit, ik ga die eens even goed bekijken, bedankt voor de tip!

Meer suggesties zijn nog altijd welkom ;)

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
Als het OS niet uitmaakt, is het dan geen idee om naar een (nieuw) Chromebook te kijken?
Als je een handzame afmeting zoekt, kan je eventueel voor 11/12 inch gaan & blijf je aardig binnen je budget.

Ik heb ook over 11 inch zitten dubben ivm typecomfort, maar toch gedaan & het bevalt me prima.

[ Voor 31% gewijzigd door LocK_Out op 09-01-2018 17:54 ]

• Nitrous
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Is het bij Chromebooks nog steeds zo dat je bij gebruik met internet verbonden moet zijn of zijn ze tegenwoordig ook prima bruikbaar zonder internet?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Nitrous schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:48:
Bedankt voor je reactie! Is het bij Chromebooks nog steeds zo dat je bij gebruik met internet verbonden moet zijn of zijn ze tegenwoordig ook prima bruikbaar zonder internet?
Een Surface Pro dan ?
Edit: aah tikkeltje boven budget lees ik.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 10-01-2018 02:01 ]

• LocK_Out
@Nitrous Graag gedaan ;)
Daar ben ik een beetje dubbel over, om Google docs te gebruiken wel. (Hoe dat met Word zit weet ik niet, daar je een office 365 account/abbonement moet hebben om deze uberhaupt op Android te kunnen gebruiken).

Echter hebben de meeste Chromebooks tegenwoordig net als android smartphones, de Google play store & kan je dus gewoon notepad en/of tekstverwerkings apps installeren. Die zijn dan gewoon offline te gebruiken. Let wel dat je max 32 gig intern geheugen hebt. Je kan natuurlijk wel gewoon een USB stick gebruiken of alles, zodra je internet hebt in de cloud uploaden (Google drive). Ik geloof dat je bij elke Chromebook, standaard 100 gig gratis krijgt.

Vanwege de processor/chip gaat een Chromebook makkelijk 6 tot 8 uur lang mee op 1 acculading. Bij enkel tekstverwerking nog langer. Daarnaast wegen ze ook geen drol (in ieder geval de 11 inch varianten).

[ Voor 17% gewijzigd door LocK_Out op 10-01-2018 10:33 ]

• Nitrous
  • Niet online
Dankjewel voor deze uitgebreide input. Qua idee staat zo’n Chromebook me wel aan, ik ga me even verdiepen in het OS.

Wat denken jullie van een HP EliteBook 820? Worden veel refurbished aangeboden in verschillende uitvoeringen zie ik. Leuk formaat & lijkt degelijk gebouwd maar ik kan weinig vinden over de accuduur?

• LocK_Out
@Nitrous Ook ik heb naar een refurbished Elitebook 820 zitten kijken.
Bijna gekocht, maar uiteindelijk niet gedaan want.. Tsja, toch een hoop geld voor een refurbished apparaat met gebruikssporen.
Daarnaast zijn het al flink verouderde apparaten & dus hardware. De refurbished prijzen zijn eigenlijk gewoon aan de hoge kant voor wat je krijgt.

Accuduur kan ik je helaas niks over vertellen.

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:49
Wellicht is dit wat voor je, macbook air 11" voor 550 euro. 2015 model.

https://macvoorminder.nl/11-macbook-air-i5-4gb-128gb-ssd

Eigenaar van dit bedrijfje bied ook wel eens wat materiaal aan op tweakers, ook heeft mijn vriendin hier een macbook gekocht en bieden ze zelf wat garantie.

Succes met je keuze!

• Nitrous
  • Niet online
@LocK_Out daar heb je zeker een punt. Het blijft refurbished, heb er zelf niet echt ervaring mee maar je hoort wisselende verhalen.

@Bartoow dankjewel voor je reactie! Die was ik inderdaad al tegengekomen, opzich aantrekkelijk. Ik heb het tweakers artikel over ChromeOS van 3 januari nog even doorgelezen en me wat verdiept in die apparaten. Mijn idee:

- Als ik een Chromebook zou kopen + extra opslag zit ik op ongeveer hetzelfde prijsniveau als die 11 inch Air.
- Echter heb ik dan wel een tweedehands product (hoeft opzich geen probleem te zijn natuurlijk, maargoed) en een scherm van (veel) lager resolutie.

Ik neig naar de Air omdat ik dan meer het idee heb een laptop in handen te hebben dan een veredelde tablet. Aan de andere kant is het scherm van zo'n chromebook wel een grote pre.. Keuzes keuzes..

EDIT 26-1: Toch maar voor een Chromebook gegaan gister bij de MM icm de BTW actie. De Asus C302: fijn toestelletje, handzaam. Accuduur schijnt goed te zijn maar is nu nog niet te beoordelen aangezien ik 'm net heb. Wat me direct opvalt is het toetsenbord en de bouwkwaliteit: beide erg goed, zeker voor deze prijsklasse. Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 17% gewijzigd door Nitrous op 26-01-2018 18:33 ]

Pagina: 1