Hallo,
Ik heb in mei een zelfbouw computer aangeschaft. Toen al kleine problemen met ram maar kan ik me niet volledig herinneren wat er precies was. Later kreeg ik meer problemen. Kwam toen tot de conclusie dat er maar 1 ram slot echt werkte. Daarom heb ik het tot nu gedaan met maar 8gb ram van mijn aangekochte 16.
dit zit erin:
Nu wil ik er weer naar kijken. Verschillende ram configuraties geprobeerd. Hieronder staat elke met het resultaat
- 2 sticks in de 2 aanbevolen sloten.
Computer start gewoon op. Als ik inde bios kijk daar staat er dat ik 8gb ram heb maar dat beide ram sticks gedetecteerd worden met 8gb. Het omruilen vand e 2 sticks geeft hetzelfde effect.
- 2 sticks in andere willekeurige sloten.
Computer boot niet en lampje van RAM en CPU brand
- 1 stick in slot
Computer werkt gewoon maar met 8 gb ram. Het gekke is dat 1 stick alleen werkt in het ene aanbevolen slot en de andere in het overgebleven slot. omruilen geeft hetzelfde resultaat als hierboven.
Heeft iemand enig idee waarom dit is en wat ik kan doen om het te verhelpen? Is dit misschien gewoon defect en moet ik ze RMA sturen?
dingen die ik geprobeerd heb:
- bios terug naar standaard instelling
- A xmp aan zetten
Alvast bedankt!
Ik heb in mei een zelfbouw computer aangeschaft. Toen al kleine problemen met ram maar kan ik me niet volledig herinneren wat er precies was. Later kreeg ik meer problemen. Kwam toen tot de conclusie dat er maar 1 ram slot echt werkte. Daarom heb ik het tot nu gedaan met maar 8gb ram van mijn aangekochte 16.
dit zit erin:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 190,95 | € 190,95 |
| 1 | MSI B350M Bazooka | € 80,70 | € 80,70 |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14) | € 263,95 | € 263,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 42,83 | € 42,83 |
| 1 | Fractal Design Define Mini C Window | € 77,79 | € 77,79 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,95 | € 49,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 895,17 | |
Nu wil ik er weer naar kijken. Verschillende ram configuraties geprobeerd. Hieronder staat elke met het resultaat
- 2 sticks in de 2 aanbevolen sloten.
Computer start gewoon op. Als ik inde bios kijk daar staat er dat ik 8gb ram heb maar dat beide ram sticks gedetecteerd worden met 8gb. Het omruilen vand e 2 sticks geeft hetzelfde effect.
- 2 sticks in andere willekeurige sloten.
Computer boot niet en lampje van RAM en CPU brand
- 1 stick in slot
Computer werkt gewoon maar met 8 gb ram. Het gekke is dat 1 stick alleen werkt in het ene aanbevolen slot en de andere in het overgebleven slot. omruilen geeft hetzelfde resultaat als hierboven.
Heeft iemand enig idee waarom dit is en wat ik kan doen om het te verhelpen? Is dit misschien gewoon defect en moet ik ze RMA sturen?
dingen die ik geprobeerd heb:
- bios terug naar standaard instelling
- A xmp aan zetten
Alvast bedankt!