Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-11 21:32
Hallo,

Ik heb in mei een zelfbouw computer aangeschaft. Toen al kleine problemen met ram maar kan ik me niet volledig herinneren wat er precies was. Later kreeg ik meer problemen. Kwam toen tot de conclusie dat er maar 1 ram slot echt werkte. Daarom heb ik het tot nu gedaan met maar 8gb ram van mijn aangekochte 16.

dit zit erin:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 190,95€ 190,95
1MSI B350M Bazooka€ 80,70€ 80,70
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)€ 263,95€ 263,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 42,83€ 42,83
1Fractal Design Define Mini C Window€ 77,79€ 77,79
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 189,-€ 189,-
1Corsair CX450M€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,17

Nu wil ik er weer naar kijken. Verschillende ram configuraties geprobeerd. Hieronder staat elke met het resultaat

- 2 sticks in de 2 aanbevolen sloten.
Computer start gewoon op. Als ik inde bios kijk daar staat er dat ik 8gb ram heb maar dat beide ram sticks gedetecteerd worden met 8gb. Het omruilen vand e 2 sticks geeft hetzelfde effect.

- 2 sticks in andere willekeurige sloten.
Computer boot niet en lampje van RAM en CPU brand

- 1 stick in slot
Computer werkt gewoon maar met 8 gb ram. Het gekke is dat 1 stick alleen werkt in het ene aanbevolen slot en de andere in het overgebleven slot. omruilen geeft hetzelfde resultaat als hierboven.

Heeft iemand enig idee waarom dit is en wat ik kan doen om het te verhelpen? Is dit misschien gewoon defect en moet ik ze RMA sturen?

dingen die ik geprobeerd heb:

- bios terug naar standaard instelling
- A xmp aan zetten

Alvast bedankt!

Alle reacties

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11 14:26
Word je RAM geheugen wel ondersteund door je Moederbord? Dit kun je opzoeken op de site van het moederbord. Dit kan misschien een punt zijn waarom het niet werkt.
Wat wel raar is dat er als je er 1 reepje in zet deze het wel doet en zo dra je er een tweede bij steekt hij het niet doet. In welke sloten heb je ze nu staan? Vaak moet je ze in slot 2 en in slot 4 zetten.

Hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beide modules in dan wel zwarte bank of witte bank, of het je er 1 in zwart en ander is wit ?
zonder OC, accepteert je MB sowieso DDR4-2400. Wat geeft het nu aan qua Mhz ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-11 21:32
Ram word helaas niet officieel ondersteund maar andere setjes, ook van crucial wel. Vormt zo iets echt een probleem? zodra de 2 reepjes in bank 2 en 4 zitten (de 2 waar ze in horen) worden ze beide gezien, maar er is toch maar 8gb ram beschikbaar. Bij het laden loopt de bios ook 2 seconden later vast. Ram draait nu op 2400 (nooit hoger gekregen)