Een half jaar geleden heb ik via coolblue een draadloze muis en toetsenboord van rapoo gekocht (toetsenboord 8200P en muis 7200P). Alleen heb ik hier welleens een paar problemen mee wat betreft hoe goed deze werkt en ben ik benieuwd of dit mogelijk software (driver b.v.) of hardware (kapotte muis / toetsenboord / usb ?) zou kunnen betreffen.
De volgende problemen kom ik in mindere en meerdere mate tegen. Niet consequent meeste gebeuren af en toe en ik krijg ze ook niet zomaar gereproduceerd:
Muis
De linkermuisknop lijkt geregeld te "dubbelklikken" en slepen / meerdere dingen selecteren gaat hierdoor ook moeizaam (dit is pas laatste paar weken echt merkbaar geworden).
Toetsenboord
Soms doen een aantal letters / toetsen het opeens een aantal seconden niet meer. Kan ik opeens de A even niet typen, maar andere letters wel (al aantal maanden af en toe last van gehad).
De volgende zaken heb ik inmiddels geprobeerd om te kijken of dit probleem te verhelpen is / om te kijken of het hardware of software zou kunnen zijn.
Indien het hardware gerelateerd is zit ik nog binnen de garantie en stuur ik het gewoon terug.
Alvast bedankt voor alle ideeen. Als je meer informatie wenst hoor ik het graag.
Kleine aanvulling. Ik heb 2.4 en 5 GHz draadloze verbinding op de pc. De usb port zit ca. 0,5 m van toetsenboord / muis af.
De volgende problemen kom ik in mindere en meerdere mate tegen. Niet consequent meeste gebeuren af en toe en ik krijg ze ook niet zomaar gereproduceerd:
Muis
De linkermuisknop lijkt geregeld te "dubbelklikken" en slepen / meerdere dingen selecteren gaat hierdoor ook moeizaam (dit is pas laatste paar weken echt merkbaar geworden).
Toetsenboord
Soms doen een aantal letters / toetsen het opeens een aantal seconden niet meer. Kan ik opeens de A even niet typen, maar andere letters wel (al aantal maanden af en toe last van gehad).
De volgende zaken heb ik inmiddels geprobeerd om te kijken of dit probleem te verhelpen is / om te kijken of het hardware of software zou kunnen zijn.
- Meest recente driver van rapoo. Of dit echt een driver update is vraag ik me af, het is namelijk gewoon software ... die deels in het chinees ofzo is. Heeft geen noemenswaardig / duidelijk effect gehad of ik deze wel of niet installeer / draai.
- USB connector in andere usb ports gezet. Meestal na het wisselen van usb port lijkt in ieder geval het toetsenboord het een tijd zonder "problemen" te doen. Maar ook te vaak daarna toch weer wel.
- Nieuwe batterij in toetsenboord. Klikproblemen bleven aan.
- Muisinstellingen in windows op "linkshandig" gezet. Met rechtmuisknop geen problemen gehad in de relatief korte periodes dat ik deze heb getest.
Indien het hardware gerelateerd is zit ik nog binnen de garantie en stuur ik het gewoon terug.
Alvast bedankt voor alle ideeen. Als je meer informatie wenst hoor ik het graag.
Kleine aanvulling. Ik heb 2.4 en 5 GHz draadloze verbinding op de pc. De usb port zit ca. 0,5 m van toetsenboord / muis af.