Volgorde verbouwingen bestaande bouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
Amateursvraag, maar we gaan binnenkort de verbouwings-plan-fase in en ik ben een beetje zoek wat nou de juiste volgorde is. Het is bestaande bouw, dus ook moet er nog wat spul uitgehaald worden.
Plan is dit voor elkaar te hebben voordat we intrekken (streefdatum 1 mei).

Met wat googlen kom ik dan op de volgende volgorde met de werkzaamheden die we willen laten uitvoeren:
0: Bestaande badkamer, keuken en vloeren uitslopen
1: Stucen begane grond
2: Vloerverwarming + vloer (PVC) begane grond
3: Keuken (bg) + badkamer (1e) + toilet (bg)
4: Vloeren 1e/2e verdieping (laminaat)
5: Kozijnen (mogelijk als we er al wonen)

Met dit soort grote klussen is er altijd een grote kans op schade, waarbij vooral muren en de vloer me kwetsbaar lijken. Is het dan niet juist handig eerst de inbouw met zware spullen te laten doen (keuken/badkamer) en dan pas de vloeren en het stucwerk? Kun je echter weer niet alles achter de kastjes meenemen...

Iemand ervaringen of wensen dat ze het anders hadden gedaan, en waarom?
Aanraders voor partij om vloerverwarming te leggen waardeer ik ook, eventueel via pm als dat niet zo mag :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:17
Ik neem aan dat je keuken en badkamer op de vloer moet komen te staan ;)?
Ik zou het stucen en de vloer (nummer 1 en 2) omdraaien.

Het liefst de kozijnen ook nog voor het stucwerk doen eigenlijk. Dan kan het stucwerk er netjes tegenaan gezet worden.

De vloer eerder dan je stucwerk is omdat je niet wil dat je stucwerk kapot gaat door het storten van je vloer. Je vloer tegen stucwerk dat gemorst wordt beschermen is veel makkelijker (stucloper heet dat spul dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
Ik heb afgelopen jaar eerst een deel van de muren laten stuccen, daarna mijn kozijnen gezet en daarna de muren + dagkanten afgestuct. De vloer lag er toen al in; die zou ik eerst doen. Denk je er ook aan dat je na het afwerken van je dekvloer je nog een afwerkvloer moet hebben die je bijvoorkeur legt voordat je de keuken zet. En dat je de muren ook nog een keer zal moeten sausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:49
Gebanned schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:43:
Ik heb afgelopen jaar eerst een deel van de muren laten stuccen, daarna mijn kozijnen gezet en daarna de muren + dagkanten afgestuct. De vloer lag er toen al in; die zou ik eerst doen. Denk je er ook aan dat je na het afwerken van je dekvloer je nog een afwerkvloer moet hebben die je bijvoorkeur legt voordat je de keuken zet. En dat je de muren ook nog een keer zal moeten sausen.
Is er niet een grote kans dat de "finale" vloer beschadigd raakt met het geweld van het plaatsen van de keuken? Op zich beschermen tegen stucwerk geloof ik wel, kwestie van die witte matten uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16

BCC

Jawel, maar daar is de keukenboer voor verzekerd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
Als je vloer kapot gaat door het plaatsen van je keuken heb je niet alleen een kapotte vloer maar waarschijnlijk ook een kapotte keuken. Ik moet zeggen dat de keuken monteur bij ons een van de meest precieze en voorzichtige mannen was die ik ooit over de vloer heb gehad. Voor geweld zou ik niet bang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020671

Voordeel van eerst vloer dan keuken, is dat je de vloer netjes onder de keuken door kunt trekken. Anders krijg je vaak een oplossing waarbij er onder de keuken onafgewerkte vloer zit. Dat heeft nadelen; als je bv. laminaat (of PVC) hebt, krijg je bij dweilen dat daarlangs vuil en andere narigheid onder of in de vloer komt.

Je volgorde lijkt mij logisch. Je wil bv. zaken als vrezen gedaan hebben vóór het stuccen, en voor al het andere. Zo snel mogelijk. Vanwege de gigantische hoeveelheid stof.
Pagina: 1