Amateursvraag, maar we gaan binnenkort de verbouwings-plan-fase in en ik ben een beetje zoek wat nou de juiste volgorde is. Het is bestaande bouw, dus ook moet er nog wat spul uitgehaald worden.
Plan is dit voor elkaar te hebben voordat we intrekken (streefdatum 1 mei).
Met wat googlen kom ik dan op de volgende volgorde met de werkzaamheden die we willen laten uitvoeren:
0: Bestaande badkamer, keuken en vloeren uitslopen
1: Stucen begane grond
2: Vloerverwarming + vloer (PVC) begane grond
3: Keuken (bg) + badkamer (1e) + toilet (bg)
4: Vloeren 1e/2e verdieping (laminaat)
5: Kozijnen (mogelijk als we er al wonen)
Met dit soort grote klussen is er altijd een grote kans op schade, waarbij vooral muren en de vloer me kwetsbaar lijken. Is het dan niet juist handig eerst de inbouw met zware spullen te laten doen (keuken/badkamer) en dan pas de vloeren en het stucwerk? Kun je echter weer niet alles achter de kastjes meenemen...
Iemand ervaringen of wensen dat ze het anders hadden gedaan, en waarom?
Aanraders voor partij om vloerverwarming te leggen waardeer ik ook, eventueel via pm als dat niet zo mag
Plan is dit voor elkaar te hebben voordat we intrekken (streefdatum 1 mei).
Met wat googlen kom ik dan op de volgende volgorde met de werkzaamheden die we willen laten uitvoeren:
0: Bestaande badkamer, keuken en vloeren uitslopen
1: Stucen begane grond
2: Vloerverwarming + vloer (PVC) begane grond
3: Keuken (bg) + badkamer (1e) + toilet (bg)
4: Vloeren 1e/2e verdieping (laminaat)
5: Kozijnen (mogelijk als we er al wonen)
Met dit soort grote klussen is er altijd een grote kans op schade, waarbij vooral muren en de vloer me kwetsbaar lijken. Is het dan niet juist handig eerst de inbouw met zware spullen te laten doen (keuken/badkamer) en dan pas de vloeren en het stucwerk? Kun je echter weer niet alles achter de kastjes meenemen...
Iemand ervaringen of wensen dat ze het anders hadden gedaan, en waarom?
Aanraders voor partij om vloerverwarming te leggen waardeer ik ook, eventueel via pm als dat niet zo mag