Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1025051

Topicstarter
Al enige tijd maak ik in mijn vrije tijd videos met m'n Gropro Hero 5 black. Tot op heden was dit altijd voor vrienden en familie voor de fun.

Nu heb ik via mijn netwerk de vraag gekregen om dit eens in een professionelere setting te doen. Deze week nog ga ik de opening van een nieuw restaurant vastleggen. Hiervoor gebruik ik naast mijn Gopro een Karma Grip en statief. Hebben jullie tips welke setting ik het beste kan gebruiken. Het evenement is indoor en start vanaf 17:00 uur. Dus ik verwacht dat de hoeveelheid licht beperkt zal zijn. Hebben jullie tips welke instellingen ik kan gebruiken voor het optimale resultaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Mijn settings van mijn Hero 5 Black is als volgt, ook ik gebruik de Karma grip.

Res: 4k (geen actiebeelden dat doe ik met 2.7k of extreem actiebeelden met 1080p)
FPS: 24 (bij actiebeelden 60fps in 2.7k of 120fps in 1080p)
FOV: Wide
Kleur: Flat
WB: Raw (native)
ISO: 400
Shutter: Auto
EV Comp: -0,5 of lager
Sharp: Low

Ik hou de kleur flat hiermee kan ik meer spelen tijdens bewerken, idem met de white balans en sharpness. En met een lage exposure zorg ik er voor dat ik de te veel licht makkelijker kan wegwerken, en wil ik een zo laag mogelijke ISO hebben zeker in situaties met weinig licht. Een hogere ISO zal je heel veel ruis zien tijdens opnames en terug kijken, deze ruis is moeilijk weg te krijgen.