Installatie Raspberry Pi 3 (vreemde melding)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondes
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-03-2018
Beste Tweakers,

Raspberry Pi 3 gekocht met lege SD kaart.
Raspbian gedownload, Etcher gedownload en geïnstalleerd.
Nadat Raspbian met Etcher op de (geformatteerde) SD kaart is gezet verschijnt de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fqEBQdY

Bekend probleem? Vreemd hoor. Nieuwe SD kaart (32GB, Samsung)

Bvd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SD kaart is een gigantische design flaw bij raspberries.

Hoe kom je aan die SD kaart? bij een betrouwbare winkel gekocht, of ergens uit china? Er worden heel veel fake SD kaarten verkocht, die dan bv. als 32Gb verkocht worden, maar maar 4Gb zijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Vermoed ook een slecht SD kaartje, maar je zou kunnen proberen in de opties van Etcher de "check" over te slaan en hem in je Pi te stoppen. Maar kans is groot dat het je SD betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:38:
De SD kaart is een gigantische design flaw bij raspberries.
Wat zou je dan voorstellen? Sowieso, niets mis met goede SD-kaarten.
Hoe kom je aan die SD kaart? bij een betrouwbare winkel gekocht, of ergens uit china? Er worden heel veel fake SD kaarten verkocht, die dan bv. als 32Gb verkocht worden, maar maar 4Gb zijn, etc.
Dat is geen design flaw, maar een combinatie van onverstandig shoppen met voor dubbeltje op eerste rij willen zitten. Goede SD-kaarten werken prima. Dit klinkt als ofwel een brakke kaart danwel een brakke lezer (of trouwens SD-naar-microSD adapter.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:44:
Wat zou je dan voorstellen? Sowieso, niets mis met goede SD-kaarten.
Gewoon on-board SSD. De meerkosten daarvan zijn tegenwoordig niet dramatisch meer te noemen.
Dat is geen design flaw, maar een combinatie van onverstandig shoppen met voor dubbeltje op eerste rij willen zitten. Goede SD-kaarten werken prima. Dit klinkt als ofwel een brakke kaart danwel een brakke lezer (of trouwens SD-naar-microSD adapter.
Ik heb hier een bak vol goede dure en niet meer werkende SD kaarten. Zeker in een rPi willen ze er nog wel eens mee stoppen. En ik koop SD-kaarten niet online maar, in mijn geval, in de mediamarkt the wall, en dan ga ik niet voor de goedkoopste. SD kaarten zijn gewoon vrij gevoelige dingen.

één van de problemen van een SD, is dat alles in de chip zit. Je kunt een hardwarematig goede SD kaart, met software vernaggelen. Bv. ook al door 'm te vroeg uit je PC te trekken, of in het geval van een pi, als ie een keer eruit klikt of ff niet helemaal goed zit --> SD kapot.

Hoe dan ook, offtopic deze discussie, maar ik zou dus de SD kaart verdenken van een probleem. Sterker nog, dat is in feite wat etcher je al vertelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 16:40
Vergeet een goede voeding niet voor de RPi. Door een slechte voeding ontstaan een hoop corrupte sd-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkroes schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:53:
Vergeet een goede voeding niet voor de RPi. Door een slechte voeding ontstaan een hoop corrupte sd-kaarten.
Dit probleem treedt op op de PC, niet op de rpi. De voeding van de rPi is dus geen factor, tenzij het kaartje al uit een rPi komt, en daar vernaggeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondes
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-03-2018
Bedankt voor alle reacties!

Ik weet eerlijk gezegd niet waar de SD vandaan komt.
Ziet er wel nieuw uit en als een origineel Samsung product.
De kaart was leeg, voor de zekerheid geformatteerd.

Maar jullie zeggen dus, na die melding, stoppen en een ander SD-kaartje proberen?
Pagina: 1