1. Geen kant-en-klare PC uit zoeken. Dat is veel te duur voor wat je wil, de kwaliteit is vaak ondermaat en bovenal: zelfbouw is echt extreem simpel. Onder andere Hardware.info heeft complete tutorials en ieder youtubekanaal doet het wel ergens voor. Letterlijk do-able voor 10-jarigen

Stel gewoon zelf wat samen en spaar een euro of tweehonderd uit.
2. Freesync (en G-sync) zijn no-brainers. Het is onzin dat je dat pas merkt op hogere framerates, juist het tegenovergestelde is waar. Juist die framedrops naar 40fps zijn het meest vervelend en **-sync lost dat op; je hebt altijd vloeiend beeld.
Afhankelijk van je budget wil je een RX580 hebben lijkt me. Freesync is zeker waardevol en als je zelf bouwt is er geen meerprijs tov een GTX1060.
Heb je meer te besteden? Dan kan je een 1070 (ti) overwegen die gemiddeld meer frames per seconde doet. Het beste zou een RX Vega 56 zijn maar die zijn door mining-gekte niet te verkrijgen, laat staan voor een fatsoenlijke prijs.
Mijn persoonlijke mening en smaak: Ik vind het zelf heel prettig om voor consolegames een groter scherm te hebben. 4K op 28" vind ik zelf niet heel nodig. Ik heb jouw scherm ook gehad en (bij gebrek aan een TV) ook daarop mijn PS4 aangesloten, maar dat is toch een mindere ervaring dan een fatsoenlijke 40"+ FHDTV naar mijn mening.
Ook voor PC-gaming vind ik 4K nog redelijk overbodig terwijl het wel ontzettend resource intensive is. Zelf heb ik die 4K monitor ingeruild voor een 3440p ultrawide.
Daarmee wil ik zeggen: je zoekt nu een product uit bij je monitor, maar is die monitor écht wat je wil?
HStyles schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:19:
[...]
Ik heb 2 schermen naast elkaar staan.
1x 60 hz scherm
1x 144 hz scherm
Spelllen die ik op op het 144hz scherm speel voelen "smoother" aan dan op op het 60 hz scherm.
Ook al haal ik bijv maar 40fps.
Dit is teminste mijn eigen persoonlijke ervaring
Op een 144hz game zal een 40fps game resulteren in 36hz, 48hz of 72hz, wat inderdaad lekker vloeiend oogt. Een 60hz monitor kan enkel 30hz en 60hz vertonen, wat een zeer groot verschil is.
Het mooie aan Freesync (en G-sync) is dat 40fps letterlijk 40hz wordt. Geen tearing, geen v-sync nodig, geen rare lijnen. En een piekje naar 44fps betekent 44hz, en een dipje naar 37fps is gewoon 37hz.
Jouw game zou op de freesync monitor altijd smoother moeten ogen, onafhankelijk van de refreshrate (tenzij je >60fps haalt). Als dit niet zo is, dan ligt het aan de beeldpanelen (TN vs IPS?) of het zit tussen je oren
[
Voor 27% gewijzigd door
Richh op 08-01-2018 22:51
]