Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal hoofdzakelijk voor P3DV4 gebruikt gaan worden, dat is een flight simulator eigenlijk de opvolger van FSX. P3D gebruik nog steeds voornamelijk de CPU vandaar de 8700K .Ik wil P3D goed kunnen draaien dus min 25-30 FPS ( dit klinkt miss laag maar voor een flight sim geeft dit al een zeer smooth ervaring en is dus niet te verglijken met "normale games')op toch wel vrij hoge settings, daarbij gebruik ik nogal wat addons zoals PMDG vliegtuigen Active Sky en veel scenery van oa flytmpa etc. Speel eerst nog op 1080p later upgraden naar hogere resolutie ivm scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord en monitor neem ik mee vanuit mijn oude systeem Ook mijn oude 500gb HDD gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i][
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaan uit naar intel en Nvidia omdat P3D daar het lekkerst op draait.
Ga je overklokken?
Een lichte oc is wel de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie een laatste check van mijn build zijn er nog betere componenten voor minder geld ?
Ook twijfel ik over de voeding is 650 watt overkill en zou 550 ook prima zijn (met lichte overclock?)
Bij de keuze van het moederbord ook erg veel getwijfeld ,is dit een van de betere z370 borden (max 200) of zijn er betere?
Daarnaast is de 8700k een behoorlijk heethoofd misschien nog een extra noctua fan in de case voor intake?
Of is de airflow voldoende in deze case?
Het nieuwe systeem zal hoofdzakelijk voor P3DV4 gebruikt gaan worden, dat is een flight simulator eigenlijk de opvolger van FSX. P3D gebruik nog steeds voornamelijk de CPU vandaar de 8700K .Ik wil P3D goed kunnen draaien dus min 25-30 FPS ( dit klinkt miss laag maar voor een flight sim geeft dit al een zeer smooth ervaring en is dus niet te verglijken met "normale games')op toch wel vrij hoge settings, daarbij gebruik ik nogal wat addons zoals PMDG vliegtuigen Active Sky en veel scenery van oa flytmpa etc. Speel eerst nog op 1080p later upgraden naar hogere resolutie ivm scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord en monitor neem ik mee vanuit mijn oude systeem Ook mijn oude 500gb HDD gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i][
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 383,53 | € 383,53 |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC | € 199,57 | € 199,57 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 511,59 | € 511,59 |
| 1 | Fractal Design Define C TG | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 195,50 | € 195,50 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 146,89 | € 146,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.679,98 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaan uit naar intel en Nvidia omdat P3D daar het lekkerst op draait.
Ga je overklokken?
Een lichte oc is wel de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie een laatste check van mijn build zijn er nog betere componenten voor minder geld ?
Ook twijfel ik over de voeding is 650 watt overkill en zou 550 ook prima zijn (met lichte overclock?)
Bij de keuze van het moederbord ook erg veel getwijfeld ,is dit een van de betere z370 borden (max 200) of zijn er betere?
Daarnaast is de 8700k een behoorlijk heethoofd misschien nog een extra noctua fan in de case voor intake?
Of is de airflow voldoende in deze case?