Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samenvatting EarPods Diamtelecom.
- Neppe Earpods, niet van Apple
- Merkbaar slechter geluid, bass om van te huilen.
- Retourkosten zijn voor de klant.
- Lichte misleiding echtheid earpods: €19,94 i.p.v. €34,99!
“Productomschrijving: Deze EarPods oordopjes met afstandsbediening en microfoon voor Apple zijn van
hoge kwaliteit...” Vóór Apple i.p.v. vàn Apple.
- Retour afgekeurd omdat ze nergens beweren dat de earpods van Apple zijn. Retourkosten voor klant.
Maar tweede verzendkosten (want je krijgt ze weer terug) betalen zij om “je goed tegemoet te komen”.
- Vervolgens 1 minuut later weer gebeld worden door overleg met baas: Volledig bedrag teruggestort
krijgen als je een goede recensie plaatst op tweakers en google van Diamtelecom waar je dan een link
voor krijgt.

AANKOOP
Had 1 januari ’18 een set EarPods gekocht via de link van tweakers; Diamtelecom. 5/5 sterren en een paar mede tweakers hadden ook al eens Earpods daar besteld met prima recensies.

De week ervoor had ik deze al met een aanbieding bij mediamarkt besteld voor 20 euro incl. verzendkosten (meteen opgegeten door hond fml). Dacht oke dan pakken we deze maar sinds die aanbieding voorbij is! Voor dezelfde prijs, andere aanbieding.

PROBLEEM
De volgende dag via de brievenpost binnengekregen opende ik gelijk de verpakking. Eenmaal aan het luisteren viel mij het geluid meteen erg tegen. Waarbij mijn vorige EarPods nog redelijke bass wist te produceren versmolt het met de treble een beetje door elkaar. Vervolgens mijn oude half kapotte telefoontjes in mijn laptop en de nieuwe in mijn telefoon hetzelfde liedje gespeeld. MERKBAAR slechtere kwaliteit en luisterervaring (en nog even omgewisseld voor de zekerheid met zelfde resultaat).

Klantenservice contact 1
Vervolgens belde ik de klantenservice op om uit te leggen dat de geluidskwaliteit merkbaar slechter was dan de bedoeling. Zij legde mij vriendelijk de retourprocedure uit. Ik moet de Pods weer op de briefpost doen en als die binnen zijn gaan zij het product onderzoek starten.

Klantenservice contact 2
Een aantal dagen later werd ik gebeld door een meneer die mij verteld dat het retour is afgekeurd en verteld mij waarom; Nergens op de site geven wij aan dat dit de echte Apple EarPods zijn.
Ook verteld hij dat ik het product weer terug opgestuurd krijg omdat er niets mis mee is en het “goede oortelefoontjes” zijn.
Ik zeg dat hij dat woord goede wel weg kan laten en ga in discussie waarom ik het een lichte vorm van misleiding vind.
Meneer komt telkens terug op het feit dat ze niets verkeerd hebben gedaan maar gaat mij wel tegemoet komen door de tweede verzendkosten zelf te betalen! Dit terwijl ik al de retourkosten heb betaald. Ik was niet te spreken over deze oplossing en vertelde hem dat zij moesten zorgen dat dit niet bij anderen overkomt en moest zorgen dat de link op tweakers verdwijnt. Deze zijn alleen voor legitieme apple earpods. We agree to disagree en zij sturen ze ‘kosteloos’ weer terug naar mij.

Klantenservice Contact 3
5 minuten later word ik nogmaals gebeld door dezelfde man van de klantenservice, hij heeft overlegd met zijn baas. Als ik een goede recensie plaats op tweakers en google van Diamtelecom storten zij het aankoopbedrag terug! Hiervoor zou ik een mail krijgen met bijbehorende links.
Ik moest volgens de man erg blij zijn dat dit kon, want dit was niet gebruikelijk en de EarPods moeten nu weggegooid worden i.v.m. ‘gebruik’.
Ik was ook te vinden met deze oplossing maar niet echt hoeveel moeite het heeft gekost. Dit had de eerste oplossing moeten zijn en die ‘Goede recensies’ moest ik ook maar van harte nemen.

De mail van de recensies en het aankoopbedrag moet ik nog krijgen, (Dit bericht is een post op een forum, geen recensie op de benoemde plaatsen).

Meer mensen met dezelfde ervaring?
Wie kan deze mensen helpen hun link van pricewatch te halen om verdere misvattingen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Denk dat je beter hier een topic aan kan maken met klachten over de winkel: Pricewatch

En je verhaal kan je denk beter in een shop review dumpen zodat iedereen het sneller leest.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Erg vervelend allemaal, maar dit is iets waar juist de shopreviews voor zijn. Daarnaast kun je ook misstanden daar melden door op de prijs te klikken of anders via Pricewatch :) Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.