Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou een Nvidia GTX 1080 inno3D iChill X4 willen Waterkoelen omdat de luchtkoeling waarschijnlijk defect is.
Kan ik er een waterblok op zetten en daar een 280mm of 240mm AIO op aansluiten?

Kunt u mij vertellen of zo een mod mogelijk is?
Zo ja, welke onderdelen ik daarvoor kunnen gebruiken?
Zo niet, wat zijn de alternatieven?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een beetje eigen inzet is wel nodig hier, vooral als je wil gaan waterkoelen...
Kijk even op highflow, daar hebben ze ook een forum waar je iig kan vinden wat je allemaal nodig hebt.
AIO (All in One) koelers hebben meestal geen optie om er zomaar even e.a. aan toe te voegen, er zijn er wel een paar die het kunnen maar of dat goed gaat werken met een willekeurig koelblok...

Waarom denk je overigens dat de koeler kapot is? Die gaan niet zo snel stuk meestal. Mocht die toch kapot zijn kan je ook nog een andere luchtkoeler erop zetten (goedkopere optie).

Edit: nvm zie dat je hetzelfde topic ook daar hebt staan, dan zeker even wat eigen inzet tonen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RGAT op 08-01-2018 13:27 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik ben gewoon op zoek naar ideeën.

Koeler zelf is niet stuk denk ik. Nadat ik de kaart had gedemonteerd en koelpasta had vervangen deden de RGB en fans het niet meer. Maar de processor en geheugen deden het wel. Het word alleen nogal lastig, zonder koeling.

Ik heb hem nog eens gedemonteerd en vond vloeistof op de PCB , VRAM en thermal pads. Het is nu opgedroogd en zet hem vanmiddag weer in elkaar. Hopend dat de koeling het niet deed door kortsluiting en dat er geen componenten beschadigd zijn.

Ik snap dat ik dom bezig ben geweest en ben gewoon op zoek naar alternatieven om de kaart nog te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nah, nog steeds stuk! Eigen schuld dikke bult.
Heb wel een mogelijk oplossing gevonden.
http://www.aquatuning.nl/...2a2gmSEAQYAiABEgK0nPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuke uitbreiding op het verhaal.
Ik had boven gelinkte product besteld. Toen ik het bestelde stond er op de productpagina niet specifiek bij dat deze voor 1080Ti is. In de daar gelinkte compatibiliteitstabel stond het "M23" model niet vermeld.

Ontvang het product in huis, kom erachter dat het niet compatibel is. Ik naar de klantendienst gebeld op donderdag, uitgelegd dat de productpagina niet duidelijk was etc. Ik zou een email ontvangen over de mogelijkheden tot inruilen etc. Vrijdag niks ontvangen.

Ik ga zojuist terug op de productpagina, als bij wonder staat alle compatibiliteits details overal duidelijk vermeld. *Mind blown*
Dus ik zal proberen mijn geld terug te krijgen.

Verder heb ik gezocht naar andere AIO achtige oplossing voor mijn specifieke kaart. Maar mijn kaart staat nergens vermeld als compatibel.

Enige hoop is een EK waterblock dat compatibel is met de 1070 X4 variant. Misschien heeft die dezelfde PCB layout als de variant die ik heb. Maar ik moet dat nog exact uitzoeken door afbeeldingen te vergelijken en desnoods zo'n waterblock bestellen.

Dus nu de AIO niet kan, blijft er nog zelfstandige luchtkoeling over. Dus de factory luchtkoeling dumpen omdat die connectoren niet compatibel zijn met standaard fan connectoren. De factory heatsink van de kaart behouden en er iets van 2x 120mm fans op duct tapen xD

Kan ook nog een water-cooling loop bouwen voor de hele PC. Maar zoals al werd vermeld is dat een stuk duurder en tijdrovender.

Ik heb ondertussen maar een nieuwe GTX 1080 8GB gekocht. Als die inno3D nog kan koelen maak ik er misschien een SLI setup van. Maar dan zal ik ook weer minstens 1 van de kaarten moeten Waterkoelen. Ik heb wel een fractal design R5 case dus, dat bied allerlei mogelijkheden.

Tot zover de update, groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Waarom ga je niet voor zoiets
https://www.nzxt.com/products/kraken-g12-white
En dan icm een standaard asetek aio

Lees ook dit even door, waarschijnlijk is het gewoon compatibel maar even goed lezen en checken
https://support.nzxt.com/...ible-with-the-Kraken-G12-

[ Voor 47% gewijzigd door Nycrea op 13-01-2018 16:28 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
Wauw je verhaal over “vocht op de kaart” is echt compleet random. Hoe is dat gebeurd dan? En dat je zo ff €600 hebt om kapot te slaan op een nieuwe 1080? En je oude heeft geen garantie meer of wat?
Kortom vaag verhaal met weinig uitleg.
Enige wat ik je kan zeggen op deze manier: succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Santee Ik had in eerste instantie de kaart uit elkaar gehaald, koelpasta vervangen daarbij waarschijnlijk te veel thermal paste remover gebruikt en heb dat niet laten drogen. Dat is vervolgens gaan verdampen en heeft zich verspreid over de PCB, thermal pads, rond de GPU.

Daarna was de VRAM fan van die kaart constant 100% aan het draaien. Dus heb ik de kaart weer uit elkaar gehaald maar daarmee de fan headers kapot gekregen denk ik. Ookal lijkt er visueel niks mis met de headers, bedrading noch fans. Resultaat, hele koeling en RGB lighting liet de ziel.

Ik ga nog kijken voor de garantie. Maar ik had voor dit weekend absoluut mijn PC nodig, dus heb van mijn spaarpot gesnoept. Een kaart RMAen lukt niet in 1 week.

Dus plan is nu: garantie proberen, als dat niet lukt iets van koeling verzinnen en geen videokaarten meer uit elkaar halen. Ik wou de kaart koeler/stiller laten draaien door de thermal paste the vervangen.

@Nycrea Bedankt voor het idee. Ik zal het eens onderzoeken :D
Pagina: 1