Autoradio met INTERNE microfoon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hi,

Ik ben op zoek naar een 1-din autoradio met bluetooth. Ik heb echter geen zin om een externe mic. door te gaan sluizen langs mn ruit enzo (is lastig bij mijn auto). Dus ik vroeg me af of iemand toevallig ervaring heeft met een autoradio waar de mic in unit zelf is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Ze bestaan. Ik heb in de auto er jaren geleden eentje gehad (hij staat nu als radio in de hobbykamer :D) , een Sony MEX-BT2600. De microfoon zit achter het front-paneel.

Echter, het is een vrij gedateerde radio (wel met Bluetooth, AUX, MP3-CD maar geen USB), ik kocht 'm een jaar of 4 geleden 2e hands. Dus ik weet niet of je 'm tegenwoordig nog kan kopen.

Edit: er staat er een op Marktplaats, misschien is 'ie nog beschikbaar :P

[ Voor 10% gewijzigd door Josefien op 08-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 16:25
We hebben ook zo'n Sony gehad. Geluidskwaliteit van de mic is niet om over naar huis te schrijven. Maar het voldoet verder wel aan je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Josefien schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:33:
[...] De microfoon zit achter het front-paneel.
hmm, dat kan de geluidskwaliteit nooit ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ja, maar toch zit de microfoon echt daar :D Ik weet ook niet hoe goed/slecht de kwaliteit ervan is. Het was wel verstaanbaar voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Was ook het eerste waar ik aan dacht. In hoeverre gaat een mic nog functioneel zijn als ie in de radio zelf zit? Zo'n externe is een directionele mic en kun je richten. Dar wordt met een autoradio in de middenconsole wat lastig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
FloggingHank schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:43:
[...]

hmm, dat kan de geluidskwaliteit nooit ten goede komen.
Misschien moet ik je wel gelijk geven dat de kwaliteit niet denderend is vergeleken met een radio met losse microfoon. Ik heb net die Sony via Bluetooth gekoppeld aan de PC en dat ook gedaan met een Renkforce radio met losse microfoon om te testen... die Sony is net wat minder qua geluid... wat meer dof ook.

Maar... wat is het alternatief dan als je per se geen microfoon-kabeltje wil trekken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BT oortje. Planhold maakt prima dingen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Maar TS was toch expliciet op zoek naar een autoradio met Bleutooth? Een Bluetooth oortje is iets heel anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
The Eagle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:22:
BT oortje. Planhold maakt prima dingen.
ja dat kan idd, maar dat vind ik een gedoe met opladen, vergeten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wat voor auto heb je dan dat het zo lastig maakt om een kabeltje te plaatsen?
Ik heb dat ook gedaan, binnen 10 min. was deze weggewerkt.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11

-tom-562

Oliesjeik

Josefien schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:33:
Ze bestaan. Ik heb in de auto er jaren geleden eentje gehad (hij staat nu als radio in de hobbykamer :D) , een Sony MEX-BT2600. De microfoon zit achter het front-paneel.

Echter, het is een vrij gedateerde radio (wel met Bluetooth, AUX, MP3-CD maar geen USB), ik kocht 'm een jaar of 4 geleden 2e hands. Dus ik weet niet of je 'm tegenwoordig nog kan kopen.

Edit: er staat er een op Marktplaats, misschien is 'ie nog beschikbaar :P
+1
Ik heb een vergelijkbare Sony radio in mijn auto, ook een MEX-BTnogwatnogwat, maar dan wel met USB aansluiting. De microfoon zit achter het afneembare frontje, en werkt aardig (aldus mijn vriendin).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het werkt, nee, moet je niet willen als enigsinds haalbaar.

Ik had ook een van die Sony waar ie in het frontpaneeltje zit, maar met een degelijke mic ben je echt veel beter verstaanbaar. Ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de locatie van de radio in je auto, bij de een zit 'ie lager dan de ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Plak m net boven je radio, werkt hier al jaren. Wel natuurlijk de mic instellingen aanpassen zodat die wat beter luisterd.
Pagina: 1