Vraag

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06-2025
Ik ben op zoek naar software om in 1x een album te voorzien van een albumhoes.
En naar een goede, mooie mediaspeler waar alles mooi staat gerangschikt met albumhoes

Kan iemand mij helpen?

Beste antwoord (via Cyberdemon op 08-01-2018 14:29)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

Spacecowboy

XBL: Biggmans

iTunes doet precies dat:

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2015/08/albums-view-100608289-large970.idge.png

Met luie topicstarts krijg je luie antwoorden :P

[ Voor 18% gewijzigd door Spacecowboy op 08-01-2018 14:18 ]

HENG HENG

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:04

D4NG3R

kiwi

:)

En wat heb je zelf zoal al gevonden?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Foobar met een album art plugin?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02

DirtyBird

Praktiserend denker

Paint

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Cyberdemon
D4NG3R schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:15:
En wat heb je zelf zoal al gevonden?
Albumhoes toevoegen gaat wel via windows media player maar dan zit het er niet ingebakken en komt het er enkel op bij WMP.
Ik zoek vooral een mediaspeler waar je zoekt op albumhoes. Dat de hoes er in het groot opkomt en je zo verder kan scrollen. De bedoeling is om laptop te verbinden met tv. Bestaat er misschien een mediaspeler app voor smarttv? Ik weet niet of iemand een jailbreak ps3 heeft, ik dus wel en daar noemt de gamelader 'multiman'. Elke game komt er dan met hoes in het groot of klein op en dan kan je zo leuk scrollen door je collectie. Dat is wat ik wil met mijn cd's dan. Dat als er iemand langskomt en die vraagt voor een muziekje op te zetten dat je de controller doorgeeft en de persoon in kwestie mooi op albumhoes kan kijken welke cd die opzet.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:19

P_Tingen

omdat het KAN

Album art: https://www.mp3tag.de/en/ kan dat - en meer.
Alternatief http://www.softpointer.com/tr.htm kan het ook. Ik gebruik zelf meestal mp3tag maar volgens mij zijn beide programma's gelijkwaardig aan elkaar.

... en gaat over tot de orde van de dag

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Cyberdemon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Bestaat er misschien een mediaspeler app voor smarttv?
plex, al dan niet icm een chromecast.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Cyberdemon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Albumhoes toevoegen gaat wel via windows media player maar dan zit het er niet ingebakken en komt het er enkel op bij WMP.
Ik zoek vooral een mediaspeler waar je zoekt op albumhoes. Dat de hoes er in het groot opkomt en je zo verder kan scrollen. De bedoeling is om laptop te verbinden met tv. Bestaat er misschien een mediaspeler app voor smarttv? Ik weet niet of iemand een jailbreak ps3 heeft, ik dus wel en daar noemt de gamelader 'multiman'. Elke game komt er dan met hoes in het groot of klein op en dan kan je zo leuk scrollen door je collectie. Dat is wat ik wil met mijn cd's dan. Dat als er iemand langskomt en die vraagt voor een muziekje op te zetten dat je de controller doorgeeft en de persoon in kwestie mooi op albumhoes kan kijken welke cd die opzet.
Bespreken van illegale oplossingen is hier voor zover ik weet niet toegestaan. Een mediaspeler voor de (smart)tv: Kodi. Vertel eens, wat houdt je tegen om zelf Google te gebruiken?

• Cyberdemon
P_Tingen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:51:
Album art: https://www.mp3tag.de/en/ kan dat - en meer.
Alternatief http://www.softpointer.com/tr.htm kan het ook. Ik gebruik zelf meestal mp3tag maar volgens mij zijn beide programma's gelijkwaardig aan elkaar.
Thanks. Nu heb ik de albumhoes toegevoegd via WMP en mp3tag geeft de albumhoes ook weer maar ik weet niet of die gaat verschijnen op de ps4? Weet u ook een mediaplayer waar je op albumhoes kan zoeken? Dat de albumhoezen van mijn collectie duidelijk te zien zijn en dat je op die manier een album kan opzetten.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Cyberdemon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:01:
[...]

Thanks. Nu heb ik de albumhoes toegevoegd via WMP en mp3tag geeft de albumhoes ook weer maar ik weet niet of die gaat verschijnen op de ps4? Weet u ook een mediaplayer waar je op albumhoes kan zoeken? Dat de albumhoezen van mijn collectie duidelijk te zien zijn en dat je op die manier een album kan opzetten.
puntje 1: probeer het uit? mp3 tag schrijft de tags (dus ook bijv. de hoes) in de file, elk programma die de tags van dit mp3 bestand zal m weergeven.

puntje 2: hoe wil je zoeken op albumhoes? zoekopdracht naar "nirvana nevermind" wordt dan: "baby onderwater in zwembad" ofzo? 8)7

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

PaRaDoX4 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:07:
[...]
puntje 2: hoe wil je zoeken op albumhoes? zoekopdracht naar "nirvana nevermind" wordt dan: "baby onderwater in zwembad" ofzo? 8)7
Ik vermoed dat TS door zijn hoezen wil scrollen á la een oude platenbak en dan een cd wil kiezen obv de hoes. Als TS zelf wat gegoogled had, had hij wellicht https://www.lifewire.com/...dows-media-player-2438883 gevonden waar eea wordt uitgelegd aan de hand van media player. In de 'see also' sectie staan een hele zooi interessante artikelen.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

P_Tingen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Ik vermoed dat TS door zijn hoezen wil scrollen á la een oude platenbak en dan een cd wil kiezen obv de hoes. Als TS zelf wat gegoogled had, had hij wellicht https://www.lifewire.com/...dows-media-player-2438883 gevonden waar eea wordt uitgelegd aan de hand van media player. In de 'see also' sectie staan een hele zooi interessante artikelen.
snap ik ;) maar een beetje spotten met halve bak topics moet toch kunnen?

Voor Android en IOS is N7player daar ook een goeie voor.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • Beste antwoord

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

Spacecowboy

XBL: Biggmans

iTunes doet precies dat:

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2015/08/albums-view-100608289-large970.idge.png

[ Voor 18% gewijzigd door Spacecowboy op 08-01-2018 14:18 ]

HENG HENG

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

PaRaDoX4 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:14:
[...]
snap ik ;) maar een beetje spotten met halve bak topics moet toch kunnen?
Spotten met luie topic starters mag natuurlijk altijd :+

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Spacecowboy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:15:
iTunes doet precies dat:

[afbeelding]

De meest luie en gebruiksvriendelijke oplossing die er is. Ik gebruik overigens gewoon MP3 tag om de ID3v1 tags te schrijven (welke ook thumbs voor covers houdt), maar dat is nog redelijk wat handmatig werk. Maarja; ik ben zo een autist dat ik alle files op een bepaalde manier geschreven wil hebben dus ik laat dat niet over aan een programma als iTunes :+

Ik mag aannemen dat de PS 4 ook gewoon werkt met ID3(v1) tags dus dat zou prima moeten werken

Xbox Live ID:Notna8310

• Cyberdemon
Notna schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:27:
[...]

De meest luie en gebruiksvriendelijke oplossing die er is. Ik gebruik overigens gewoon MP3 tag om de ID3v1 tags te schrijven (welke ook thumbs voor covers houdt), maar dat is nog redelijk wat handmatig werk. Maarja; ik ben zo een autist dat ik alle files op een bepaalde manier geschreven wil hebben dus ik laat dat niet over aan een programma als iTunes :+

Ik mag aannemen dat de PS 4 ook gewoon werkt met ID3(v1) tags dus dat zou prima moeten werken
Ja ik wil kijken hoe de mediaplayer van ps4 het doet maar die krijg ik niet aan de praat. Ik steek een USB stick in, klik op mediaspeler ik moet dan kiezen waarvan ik muziek wil gebruiken maar in elke map (ook music) vind die geen tracks.

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Cyberdemon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Ja ik wil kijken hoe de mediaplayer van ps4 het doet maar die krijg ik niet aan de praat. Ik steek een USB stick in, klik op mediaspeler ik moet dan kiezen waarvan ik muziek wil gebruiken maar in elke map (ook music) vind die geen tracks.
Wel juist geformateerd ?

• Cyberdemon
Dan0r schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:33:
[...]

Wel juist geformateerd ?
Ja. Hij herkent de stick wel, toont mappen maar geen bestanden. Heb al wat gegoogled maar niets wijzer geworden.

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Cyberdemon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:49:
[...]

Ja. Hij herkent de stick wel, toont mappen maar geen bestanden. Heb al wat gegoogled maar niets wijzer geworden.
Staan ze in een map genaamd "MUSIC" ?
Zo niet, zie je ze wel als je kiest voor "Driehoekje" (Display All)

• Cyberdemon
Spacecowboy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:15:
iTunes doet precies dat:

[afbeelding]

Ik ben nu wat in iTunes aan het kijken maar bots op het volgende probleem:
Als ik op albums klik in de bibliotheek staan niet alle nummers in 1 album maar maakt iTunes een appart album van elke artiest.
Dus bv ik heb een cd van Dimitri Vegas & like Mike. Alle hun solotracks staan wel in 1 album/map in iTunes maar alle remixes staan nog eens in een appart album. Ik wil dat de gehele cd maar 1x voorkomt bij albums. Heb wat naar weergave gekeken maar geraak er niet uit. Heb de cd ingeladen in mp3tag en alle tracks hebben dezelfde album naam. Dus dat is het probleem niet.

Edit: OK het is gelukt lijkt me. Ik heb 'compilatie met verschillende artiesten' aangevinkt en nu staan alle tracks mooi onder 1 album

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberdemon op 08-01-2018 15:14 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45
Musicbrainz Picard doet dit met wat bij informatie automagisch voor je. En klopt het niet, dan kun je dit ook aanpassen.

• Cyberdemon
Dan0r schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Staan ze in een map genaamd "MUSIC" ?
Zo niet, zie je ze wel als je kiest voor "Driehoekje" (Display All)
Driehoekje doet niets. Ik weet echt niet hoe het komt. Maar is het wel de moeite waard om de mediaspeler van ps4 te gebruiken?
Pagina: 1