Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07 12:13
Mijn vraag
Ik heb bij meerdere klanten van mij het volgende probleem:

Als zij verbinden met een UniFi (AP AC PRO of AP AC LR) dat zij de melding krijgen "Onjuist Wachtwoord". Dit is alleen op iPhones of iPads. Op de UniFi's draaien allemaal de nieuwste Firmware, maar dit lost het probleem niet op.
Hebben meerdere van jullie last van dit probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
UniFi AP AC PRO
UniFi AP AC LR
UniFi Controller
iPhone 5s, 6, 6s, SE

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Firmware upgraden, wachtwoord wijzigen.

Beste antwoord (via rens-br op 06-05-2019 10:08)

Anoniem: 1207796

Gevonden:

Wireless Network - Advanced Options - High Performance Devices -> Connects high performance clients to 5 GHz only uit schakelen

Staat ook aan als
Site - Auto-Optimize Network aan staat

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Maak eens voor een test (tijdelijk) een SSID aan ZONDER wachtwoord (open network). Kijk dan of ze willen verbinden.

En hebben andere apparaten (lees: Android, BlackBerry, laptop's etc....) daar óók last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 08-01-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
Het gekke is dus dat ze er niet altijd last van hebben. Openbare wifi netwerken werken wel gewoon. Heel gek is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hebben andere apparaten (lees: Android, BlackBerry, laptop's etc....) daar óók last van?

En als het wél werkt, dan heeft die iPhone het netwerk opgeslagen. Als ze dan terugkomen, hebben ze dan nog steeds last, of connect ie "bekende apparaten" wel goed.

Treed dit op bij nieuwe of bestaande (bekende) toestellen?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 08-01-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
Nee bij andere apparaten is het niet het geval. De iPhones slaan als het werkt wel het netwerk op, maar zodra het probleem weer optreedt komt er weer Onjuist Wachtwoord in beeld.

Het treedt op bij nieuwe en bestaande toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je al contact gezocht met Ubiquiti?

En als je een SSID aanmaakt, zonder wachtwoord (dus open netwerk), werken die iphones dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

lier

MikroTik nerd

Zou je een "Show System Config" hier kunnen posten? Deze kan je vinden onder Settings, Maintenance. Welke vorm van beveiliging gebruik je? Bij voorkeur WPA2, AES (onder advanced settings).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
lier schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:29:
Zou je een "Show System Config" hier kunnen posten? Deze kan je vinden onder Settings, Maintenance. Welke vorm van beveiliging gebruik je? Bij voorkeur WPA2, AES (onder advanced settings).
https://imgur.com/a/2NsrJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@WesselKiens Zou je:

- kanalen vast kunnen zetten in plaats van auto
- 2,4GHz transmitpower (of hoe het heet) op Low (in ieder geval zo laag mogelijk)

Welke vorm van beveiliging gebruik je?
Er is een nieuwe(re) versie van de controller, 5.6.29. Maar dat gaat het waarschijnlijk niet oplossen.
Bevat het SSID speciale tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 14:39
Ik heb het zelfde probleem bij het gebruik van twee AC Lite, deze zijn beide nog default ingericht. Heb je het probleem inmiddels bij je kunnen oplossen?

Ga in ieder geval de power van 2.4 lager instellen. Is het ook nog nodig de channel width aan te passen?

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@arjanhs default doen die dingen niks. Ga ze eerst maar eens configureren en normaal troubleshooten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Dit probleem komt ook vaker voor bij een apple airport extreme of capsule.
Heb er zelf ook wel eens last van gehad, precies dezelfde symptomen.
Dit kun je ook googlen dan kom je veel van deze problemen tegen.

Oplossingen helaas niet, zelfs niet van apple.
Als ik er last van heb verander ik vaak wat instellingen dan is het weer een tijd weg.
Als je dit probleem hebt en je herstart je netwerk apparaat is het vaak weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
IOS toestellen kunnen niet overweg met WPA2 met TKIP (wat volgens de standaard ook helemaal niet mag).
Zorg er dus voor dat als je WPA2 kiest je dit enkel met AES does.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 14:39
Hij staat hier bij mij zo ingesteld, AES/CCMP Only

@MAX3400 Hoe zou je dit probleem moeten troubleshooten zonder diepgaande kennis, vroeg gewoon om op weg te worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

arjanhs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:48:
@MAX3400 Hoe zou je dit probleem moeten troubleshooten zonder diepgaande kennis, vroeg gewoon om op weg te worden geholpen.
Ook al gaat het om hetzelfde probleem, toch het netste om even een eigen topic aan te maken.

Unifi is supermooi spul, maar je moet niet denken dat het plug-and-play is. Om meer kennis op te doen, kan je starten door het forum van ubnt eens te bezoeken (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).

Maar om je toch op weg te helpen: gebruik nooit auto. Zelf instellen en tweaken. Daarnaast...geef informatie. Bijvoorbeeld door ook je 'Show System Config' hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
arjanhs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:22:
Ik heb het zelfde probleem bij het gebruik van twee AC Lite, deze zijn beide nog default ingericht. Heb je het probleem inmiddels bij je kunnen oplossen?

Ga in ieder geval de power van 2.4 lager instellen. Is het ook nog nodig de channel width aan te passen?

Arjan
Het lijkt nu te zijn opgelost door meerdere firmware updates. Maar van het ene naar het andere probleem, nu valt de verbinding telkens weg tussen onze Thermostaat en de UniFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
@WesselKiens, is dat een Remeha eTwist toevallig? Dan is het probleem niet je AP, maar de thermostaat. Bij ons raakt hij ook vaak de verbinding kwijt (zowel met UniFi AP's als een Asus router); waarschijnlijk omdat de 2.4Ghz band 80% 'vervuiling' is hier :+
Dan kunnen we er een paar tot een tiental seconden niet bij met de app.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowLord op 08-05-2018 13:26 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
ShadowLord schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:25:
@WesselKiens, is dat een Remeha eTwist toevallig? Dan is het probleem niet je AP, maar de thermostaat. Bij ons raakt hij ook vaak de verbinding kwijt (zowel met UniFi AP's als een Asus router); waarschijnlijk omdat de 2.4Ghz band 80% 'vervuiling' is hier :+
Dan kunnen we er een paar tot een tiental seconden niet bij met de app.
Nee een Lyric T6 van Honeywell. Gek, niets aangepast en nu werkt het wel weer..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1207796

Gevonden:

Wireless Network - Advanced Options - High Performance Devices -> Connects high performance clients to 5 GHz only uit schakelen

Staat ook aan als
Site - Auto-Optimize Network aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselKiens
Ik zal het eens testen. Wat wel apart is is dat onze HP Envy 4500 printer het netwerk wel ziet maar nog steeds geen verbinding maakt. Lijkt iets in de handshake mis te gaan. Firmware van de printer is geupdated en ook die van de UniFi nu. Iemand enig idee?

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 20:08
Deze oplossing is nog steeds actueel, super bedankt!
Pagina: 1