Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onbekend netwerk, geen internet - geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een nieuwe desktop gebouwd, maar het internet via de kabel werkt niet. Kabel werkt bij andere pc perfect.

Hij geeft aan: ethernet onbekend netwerk - geen internet. Het netwerkcentrum geeft aan dat ik verbonden ben met een netwerk wat geen toegang tot bronnen op het netwerk.

Ik heb het internet al afgestruind en elk mogelijke cmd ingreep geprobeerd ( ipconfig renew, etc.)

Niets schijnt te helpen helaas. In een oude tweakers post zag ik dat het waarschijnlijk iets is met mijn auto ip config, omdat het gemaakte ip met 169.xxx.xxx.xxx.

Vervolgens heb ik handmatig adres wat hoger ligt dan 192.168.1.100 met subnetmask 255.255.255.0 en standaard gateway router adres.

Als ik op een andere computer inlog in mijn router zie ok dat mijn computer herkend wordt. Ook vindt er nu overdracht van paketten plaats, als gepresenteerd in het netwerkcentrum (wat eerst niet het geval was). Maar helaas nog steeds geen toegang. Ik heb al gekeken of er enige vorm van restricties zijn in mijn router maar niets gevonden ook.

Heeft iemand van jullie enig idee welke vervolg stappen ik zou kunnen ondernemen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-01-2018 15:08)

Verwijderd

Als jij die gegevens invult, en dan via CMD de volgende commando in tikt: ping 8.8.8.8 of anders ping 192.168.1.254 [dit IP adres moet de gateway zijn, die je op een andere PC hebt gezien].

Krijg je dan een time out of zie jij xxx aantal msec aan gegevens?

Wat je ook kan doen, is de drivers van de website van de fabrikant van het moederbord downloaden.
Ook is een mogelijkheid, om de drivers bij Realtek zelf te downloaden (wel een bagger website).

Een andere mogelijkheid is, dat je de netwerkkaart in Device manager (of hoe dat heet tegenwoordig bij Win 10) verwijdert, en METEEN daarna de PC UIT zet. Even 1 minuut wachten, en opnieuw opstarten. Met een beetje geluk vindt hij de nieuwe netwerkkaart, en zal de drivers opnieuw installeren.

Wat ook nog iets is, dat bij een "schone" installatie van Win 10 het internet niet wil werken. Google anders op "Windows 10 has no internet the first time" (of zoiets). Er zijn wat commando's die je moet opgeven voordat er weer informatie over de kaart gaat.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost is momenteel een beetje aan de karige kant. Kun je deze eens aanvullen met de volgende informatie / antwoorden:
- Hoe staat het eea. ingesteld?
- Wat voor netwerk apparatuur heb je?
- Heb je de PC ingesteld als DHCP of static?
- Wat voor PC gaat het precies om (welk moederbord e.d.)?
- Heb je alle drivers geïnstalleerd?
- Werkt je internetkabel wel op andere apparaten?
- Heb je geen MAC reservering?

Verwijderd

En welk operating system heb je? DOS, Win3.1, Linux, BEOS (en nog wat andere exoten.....) Of "gewoon" Windows 10 of Windows 7? Ook of het professional is of home.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Hij draait op Windows 10 pro. Het moederbord is asrock350m pro4, verder ryzen 1600 CPU. De pc is ingesteld op dhcp.

Wat betreft drivers heb ik de netwerk adapters opnieuw geïnstalleerd van Windows. Ik heb geen andere versies van buiten gehaald tot nu en via USB geïnstalleerd.

Mijn internetkabel werkt wel op andere apparaten. Wat betreft de Mac reservering weet ik niet precies hoe ik dat moet checken. Ik kan dat ook zo snel niet op internet vinden

Hij probeert verbinding te maken met realtek PCIe GBE family controller

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:58
Neem de IP instellingen over van een andere PC (dus dns, gateway en netmask exact overnemen, IP adres alleen het laatste cijfer veranderen) en kijk of je dan wel netwerk toegang krijgt.

ping bv even de gateway en een andere computer op het netwerk.

too weird to live too rare to die

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je gericht terror! Ik hen dat geprobeert maar helaas nog geen internet connectie. De status van het ethernet geeft dan echter wel aan dat er activiteit is wat betreft het verzenden en ontvangen van pakketten, wat ik eerst niet had.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Als jij die gegevens invult, en dan via CMD de volgende commando in tikt: ping 8.8.8.8 of anders ping 192.168.1.254 [dit IP adres moet de gateway zijn, die je op een andere PC hebt gezien].

Krijg je dan een time out of zie jij xxx aantal msec aan gegevens?

Wat je ook kan doen, is de drivers van de website van de fabrikant van het moederbord downloaden.
Ook is een mogelijkheid, om de drivers bij Realtek zelf te downloaden (wel een bagger website).

Een andere mogelijkheid is, dat je de netwerkkaart in Device manager (of hoe dat heet tegenwoordig bij Win 10) verwijdert, en METEEN daarna de PC UIT zet. Even 1 minuut wachten, en opnieuw opstarten. Met een beetje geluk vindt hij de nieuwe netwerkkaart, en zal de drivers opnieuw installeren.

Wat ook nog iets is, dat bij een "schone" installatie van Win 10 het internet niet wil werken. Google anders op "Windows 10 has no internet the first time" (of zoiets). Er zijn wat commando's die je moet opgeven voordat er weer informatie over de kaart gaat.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 19:37
Je moet de verbinding omzetten naar thuis/kantoor netwerk, op een onbekend netwerk blokkeerd Windows standaard internet toegang.

YouTube: How to Change Public network to Home or Private in Windows 10 or 8
Weet niet of het filmpje actueel is, anders zelf een nieuwe zoeken :9

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle reacties! De site van het moederbord bleek een speciale driver te hebben voor Realtek Lan verbindingen. Deze heb ik geïnstalleerd, en hij loopt als een zonnetje!

Bedankt voor alle hulp! :) Wordt erg gewaardeerd
Pagina: 1